حالت تاریک
فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب مطرح کرد؛

معوقات بانکی مشکل سرپل‌ذهابی‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی

معوقات بانکی مشکل سرپل‌ذهابی‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی

فرماندار شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: موضوع اعمال امهال تسهیلات قبل از زلزله و هم موضوع تضامین بانکی تسهیلات بازسازی زلزله باید پیگیری شود چون معوقات بانکی امروز بزرگترین مشکل مردم برای دریافت تسهیلات بانکی است.

صدراله بابلی نیز در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ساختمان‌های بازسازی نشده شهرستان سرپل‌ذهاب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز سفری به سرپل‌ذهاب داشت و از برخی ساختمان‌های اداری شهرستان که از بازسازی جا مانده‌اند بازدید کرد.

وی افزود: در زمان زلزله ۲۱ ساختمان اداری، ورزشی، فرهنگی و ۲۰ مسجد شهری و روستایی در شهرستان آسیب‌دیده و تخریب شده بودند که متاسفانه با عدم تخصیص اعتبار لازم بازسازی و مقاوم‌سازی و تعمیر آنها به اتمام نرسیده و با اعلام پایان بازسازی در دولت قبل ردیف بودجه بازسازی نیز حذف شد و این ساختمان‌ها بلاتکلیف رها شدند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب تصریح کرد: پیگیری‌های بسیاری در خصوص تامین اعتبار برای بازسازی این ساختمان‌ها انجام گرفت که امیدواریم با سفر دکتر نامی و بازدید از این ساختمان‌ها اعتبار مناسب برای بازسازی این ساختمان‌ها اختصاص یافته و پرونده بازسازی در سرپل‌ذهاب بسته شود.

بابلی خاطرنشان کرد: جلسه جمع‌بندی این بازدید فردا در استانداری برگزار خواهد شد که استاندار هم قول مساعد داد از طریق وزیر کشور این موضوع را پیگیری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات تسهیلات زلزله نیز در این سفر عنوان شد، افزود: در گذشته قول امهال سه ساله وام‌ها را دادند که دو سال آن انجام شده و یک‌سال آن هنوز از طرف بانک‌ها اعمال نشده که قول دادند هم موضوع اعمال امهال تسهیلات قبل از زلزله و هم موضوع تضامین بانکی تسهیلات بازسازی زلزله را پیگیری کنند چون معوقات بانکی امروز به بزرگترین مشکل مردم برای دریافت تسهیلات تشویقی بانکی است.

بابلی در ادامه گفت: در بخش بازسازی ساختمان‌های مسکونی هم ۱۵ درصد از بازسازی این منازل مسکونی باقی‌مانده است که امیدواریم در این بخش نیز مساعدت لازم انجام شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از