حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد:

مهار کامل آتش‌سوزی در مراتع گیلانغرب

مهار کامل آتش‌سوزی در مراتع گیلانغرب

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از مهار کامل آتش‌سوزی در مراتع گیلانغرب با به‌کارگیری چهار فروند بالگرد هوانیروز و هلال‌احمر خبر داد.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: متأسفانه طی روز گذشته مراتع شهرستان گیلانغرب شامل منطقه چله و گواور به علت خطای انسانی طعمه حریق شدند که عوامل امدادی سریعاً برای جلوگیری از گسترش آتش و اطفای آن در منطقه حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: با تلاش نیروهای مردم‌نهاد، سپاه، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و هلال‌احمر صبح امروز آتش‌سوزی در مراتع مناطق چله و گواور شهرستان گیلانغرب به‌صورت کامل مهار شد.

یگانه تصریح کرد: برای عملیات اطفای حریق دو فروند بالگرد هوانیروز و دو فروند بالگرد هلال‌احمر برای انتقال نیروی انسانی به ارتفاعات و همچنین آب‌پاشی در منطقه مستقر شدند که بالگرد هلال‌احمر وظیفه اطفای حریق به‌وسیله آب را برعهده داشت.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع همزمان حریق در مراتع منطقه ریجاب شهرستان دالاهو بالگردهای هوانیروز و هلال‌احمر وظیفه انتقال نیروی انسانی به ارتفاعات این منطقه را نیز عهده‌دار شدند که آتش در این مراتع نیز مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: علت اصلی وقوع آتش در عرصه‌های منابع طبیعی کرمانشاه عامل انسانی است که با حضور در طبیعت نسبت به ایجاد آتش اقدام و پس از ترک منطقه از اطفای آن خودداری می‌کنند که از تمام گردشگران و طبیعت‌گردان تقاضا داریم به منظور حفظ و نگهداری محیط‌زیست، رعایت کامل دستورالعمل‌های را مد نظر داشته باشند.

یگانه خاطرنشان کرد: وزش باد شدید و گرمای هوا سبب شد اطفای حریق به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد که هم‌اکنون پس از مهار آتش، دیده‌بان‌هایی در این مناطق مستقر شده‌اند تا در صورت آتش‌سوزی مجدد سريعاً اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

وی تأکید کرد: مردم پس از حضور در طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی پس از اتمام فعالیت خود در منطقه آتش را اطفا کنند تا شاهد بروز حوادثی از این قبیل در استان کرمانشاه نباشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از