حالت تاریک
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:

میزان تحقق تعهد اشتغال کرمانشاه به 99درصد رسید

میزان تحقق تعهد اشتغال کرمانشاه به 99درصد رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تحقق 99 درصدی تعهد امسال استان در حوزه اشتغال خبر داد.

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بر اساس آخرین داده‌های استخراج شده از سامانه رصد اشتغال، دستگاه های اجرایی استان تاکنون اطلاعات 34 هزار و 200 شاغل جدید ثبت شده که معادل 99 درصد کل تعهد اشتغال امسال است.

وی افزود: استان کرمانشاه در سال جاری متعهد به اشتغالزایی برای از 34 هزار و 517 مورد بوده که بین شهرستانی و بین دستگاهی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تقسیم شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: فرآیند صحت‌سنجی آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال به طور متناوب در حال انجام است و همچنین به‌صورت پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی بر آنها نظارت می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال غالباً در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن و تجارت بوده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های زیادی از جمله جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای، اداره دارایی، فرهنگ و ارشاد، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان، بهزیستی، ارتباطات، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد، بسیج سازندگی، علوم پزشکی، امور زندان‌ها، بنیاد برکت و علوی، راهداری، آموزش و پرورش و چند نهاد دیگر به حوزه اشتغال کمک کرده‌اند.


احمدی با اشاره به روند کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول سال نرخ بیکاری ۲.۵ در سه ماهه دوم ۳.۳ در سه ماهه سوم ۱.۷ کاهش پیدا کرده بنابراین وقتی نرخ بیکاری کاهش پیدا می‌کند قطع به یقین اشتغال سالمی ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره تسهیلات پرداختی در حوزه مشاغل خانگی نیز افزود: از ۱۶۵ میلیارد تومان ۱۵۰ میلیارد تومان جذب شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از