حالت تاریک
معاون اقتصادی وزارت کشور:

نبود آزمایشگاه استاندارد در خسروی غیرقابل قبول است

نبود آزمایشگاه استاندارد در خسروی غیرقابل قبول است

معاون اقتصادی وزارت کشور گفت: نبود آزمایشگاه استاندارد در مرز خسروی در شرایط رقابت لحظه‌ای با همسایگان و رقبای منطقه غیرقابل قبول است برهمین اساس با کاهش موانع پیش رو درصدد ارتقای کمی و کیفی صادرات هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محسن کوشش‌تبار ظهر امروز یکشنبه با حضور در مرز خسروی، اظهار داشت: اهتمام دولت سیزدهم در برقراری ارتباطات تجاری با محوریت کشورهای همسایه بارها از زبان عالی‌ترین مقامات اجرایی کشور شنیده شده است.

وی طرف عراقی را از مهمترین طرفین تجاری خواند و در این میان با اشاره به اهمیت مرز خسروی، افزود: استاندار کرمانشاه اهتمام ویژه‌ای به انجام مبادلات تجاری با کشور عراق داشته است و در این راستا برنامه ریزی‌های خوبی انجام گرفته است.

کوشش‌تبار از تلاش برای اجرای طرح جامع گمرک خسروی خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر تلاش برای ارتقای این اداره به اداره کل، درصدد احداث و تجهیز آزمایشگاه استاندارد در مرز خسروی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: نبود آزمایشگاه استاندارد در مرز خسروی در شرایط رقابت لحظه‌ای با همسایگان و رقبای منطقه غیرقابل قبول است برهمین اساس با کاهش موانع پیش رو درصدد ارتقای کمی و کیفی صادرات هستیم.

کوشش‌تبار خاطرنشان کرد: از طریق تبادل نظر با وزارت اقتصاد تلاش می‌کنیم در اسرع وقت مشکل نبود آزمایشگاه استاندارد در مرز خسروی برطرف شود شاید نیاز باشد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود یا مبادلات به گونه‌ای پیش برود که دولت زیرساخت‌ها را فراهم کند.

وی اقدامات دولت در مناطق مرزی را نویدبخش خواند و عنوان کرد: اختصاص ایکس‌ری کامیونی به مرز خسروی در سرعت بخشیدن به ترخیص کالا، رضایتمندی و دقیق کردن تجارت مرزی مهم است که به زودی شاهد جانمایی و استقرار آن نیز خواهیم بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از