حالت تاریک
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاداسلامی:

نخستین صندوق نوآوری دانش‌بنیان در تبلیغات رونمایی می‌شود

نخستین صندوق نوآوری دانش‌بنیان در تبلیغات رونمایی می‌شود

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر احیا شدن جایگاه تبلیغات، گفت: نخستین صندوق نوآوری دانش‌بنیان در تبلیغات رونمایی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، عباس محمدیان عصر امروز دوشنبه در نشست با دستگاه‌های مرتبط با حوزه تبلیغات و مدیران کانون‌های تبلیغاتی استان کرمانشاه که در سالن جلسات اداره ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغات در وزارت ارشاد اسلامی مانند حروف والی بود که نوشته می‌شد ولی خوانده نمی‌شد بدین معنا که همه کانون‌های تبلیغاتی برای اداره ارشاد کار می‌کنند ولی هیچ توجهی در بدنه مدیران طی ادوار گذشته در کانون‌های تبلیغاتی نبود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در شرایط کرونا ثابت شد همه اصناف وابسته به ارشاد  با توجه به ظرفیت‌ها تسهیلات و اعتبارات گرفتند در حالی‌که کانون‌های ما سهم یک‌ درصدی هم نداشتند.


وی با بیان اینکه وزارت‌خانه نگاه ویژه‌ای به کانون‌ها دارد، گفت: ما برای اولین بار کمیسیون صنعت تبلیغات را با وزارت صمت برگزار کردیم که نتیجه آن پیوند تبلیغات با کسب و کار بود و البته اگر این چرخه‌ها ترمیم شود فرآیند کانون‌ها هم رشد خواهد کرد.

محمدیان خاطرنشان کرد: امسال شاهد برگزاری اولین جشنواره همای تبلیغات ایران خواهیم بود که پوستر آن ظرف دو هفته آینده رونمایی می‌شود و مراسم اختتامیه جشنواره نیز در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه صنعت تبلیغات امسال برای اولین بار با حضور کانون‌های تبلیغاتی تهران با افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت برگزار کردیم که درصدد هستیم شرایطی برای حضور کانون‌های شهرستان نیز فراهم شود و البته نتیجه آن برندینگ و افزایش کسب و کار خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه درصدد هستیم اولین نمایشگاه مارکتینگ تبلیغات را برگزار کنیم، تصریح کرد: برای اولین بار دبیرخانه تبلیغات را در سطح کشور فعال کردیم که این دبیرخانه در حال تبیین ۱۰ سند تحولی در عرصه صنعت تبلیغات است و این سندها برای رشد و تعالی کانون‌های تبلیغاتی بسترساز خواهد بود.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال اولین صندوق نوآوری دانش‌بنیان در عرصه تبلیغات را رونمایی خواهیم کرد.


وی با اشاره به پیگیری بیمه کارکنان کانون‌های تبلیغاتی، افزود: تا پایان دی‌ماه سامانه جامع تبلیغات را راه‌اندازی خواهیم کرد که این سامانه جامع، تسهیل‌گر در تمام امور کانون‌ها خواهد بود.

محمدیان خاطرنشان کرد: علی‌رغم مخالفت برخی افراد، صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را برای اولین بار دائمی کردیم که
با کد شناسایی یکتا فعالیت کانون‌های تبلیغاتی هویت و وجاهت پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خمودگی باید از عرصه انتخابات برچیده و تبلیغات به شیوه نوین احیا شود، ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در سال ۱۴۰۳ این است که هر ماه یک کانون برتر را در حوزه مسائل اجتماعی به عنوان کانون برتر انتخاب کنیم.


مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر احیا شدن جایگاه تبلیغات، تصریح کرد: قانون تبلیغات مربوط به سال ۵۸ است که نیاز به تجدیدنظر و پوست‌اندازی دارد.

 

محمدیان با تاکید بر اینکه جهادی پای کار تحول و پی‌ریزی اولین برنامه تلویزیونی عصر تبلیغات هستیم که جایگاه تبلیغات احیا شود، تصریح کرد: هر کتاب یا پایان‌نامه در عرصه تبلیغات مبنای علمی داشته باشد از صفر تا ۱۰۰ حمایت خواهد شد.

 

وی اذعان داشت: بعد از راه‌اندازی سامانه مذکور همه کانون‌هایی که مجوز دارند و فعالیت نخواهد کرد طبق ماده ۱۹ ابطال پروانه خواهند شد در نتیجه کانون‌های متخصص و کاربلد باید باقی بمانند که سبب رشد اقتصاد، فرهنگ و رشد مسئولیت اجتماعی می‌شوند.

محمدیان با بیان اینکه کانون‌های ما در دهه ۴۰ سیر می‌کنند، تصریح کرد: عمر تبلیغات سنتی روبه اتمام است چه اینکه بر مبنای راهبرد تحقیق و پژوهش بین‌المللی جایگاه ایران نسبت به تبلیغات در دنیا بسیار عقب است.

وی خطاب به مدیران کانون‌های تبلیغاتی، گفت: ظرفیت‌ها را باید در جغرافیای خودتان احیا و احصا کنید زیرا قرار نیست کانون همیشه تو سری خور باشد بلکه همه ارگان‌ها مثل شهرداری، اداره بیمه، اداره صمت و.. باید پای کار بیایند.

نخستین صندوق نوآوری دانش‌بنیان در تبلیغات رونمایی می‌شود

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از