حالت تاریک
خانه از پای‌بست ویران است؛

نزدیک‌تر شدن شورای شهر کرمانشاه به وعده انحلال

نزدیک‌تر شدن شورای شهر کرمانشاه به وعده انحلال

به‌دنبال برگزاری جلسه ناتمام روز گذشته شهرداری و شورای شهر، شورای شهری‌ها به وعده استاندار مبنی بر انحلال، نزدیک و نزدیک‌تر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه دی‌ماه سال گذشته به شورای اسلامی شهر تحویل شد و باید بهمن‌ماه به تصویب می‌رسید اما در پی به حد نصاب نرسیدن جلسات شورای شهری‌ها در نهایت شهردار به استاندار و فرماندار متوسل شد.

بالاخره اسفند سال گذشته لایحه بودجه ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه تصویب شد اما از آنجا که به فرمانداری ارسال نشد و در این مدت شورای شهر‌ دو دوازدهم بودجه را مصوب کرد در نتیجه موضوع باید در هیأت حل اختلاف مورد بررسی قرار می‌گرفت.

شرایط فوق سبب شد که بودجه سال جدید و لایحه اصلاحیه بودجه سال گذشته شهرداری بلاتکلیف بماند که قرار بود در جلسه روز گذشته اعضای شورای شهر و شهردار به سرانجام برسد اما باز هم نشد که بشود.

صرف نظر از شرح آنچه که در جلسه روز گذشته اعضای شورای شهر و شهردار گذشت از بی‌توجهی شهردار به ایرادات وارده به لایحه بودجه تا ناتمام گذاشتن جلسه و بی‌توجهی به سرنوشت مردم توسط رئیس شورای شهر، باز ماندن پرونده لایحه بودجه و تخصیص اعتبار برای از سرگیری پروژه‌های شهری و متضرر شدن بیش از پیش مردم کرمانشاه دردآورتر است؛ مردمی که باز هم قربانی زیاده‌خواهی‌های تصمیم‌گیرندگان فضای مدیریت شهری شده‌اند.

این دوره تصدی‌گری شورای شهری‌ها تجربه تلخی بود که به غیر از فرصت‌سوزی و افزایش نارضایتی عمومی عائدی‌ دیگری نداشت و صد البته اگر کرمانشاه به عقب رانده نشد لااقل بر روی ریل پیشرفت و توسعه شهری هم قرار نگرفت.

اکنون و در آستانه به سر آمدن وعده سه ماهه استاندار کرمانشاه مبنی بر انحلال شورای شهر با توجه به استمرار رویه قبلی توسط اعضا، مطالبه عمومی تصمیم‌گیری قاطع و بدون اغماض در این باره است هرچند که تعدادی از این اعضا در ایام انتخابات که دور دوم آن نیز نزدیک است سخت دغدغه‌مند هستند و از پشتوانه‌های محکمی برخوردارند.

 

_صبا مرجانیان؛ سردبیر شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد و فعال رسانه‌ای

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از