حالت تاریک
سایه وحشت بر سر دانش‌آموزان اسلام‌آبادغرب؛

نصب دکل مخابراتی در چند قدمی مدرسه‌ ابتدایی!

نصب دکل مخابراتی در چند قدمی مدرسه‌ ابتدایی!

نصب یک دکل مخابراتی مرتفع موجب به وحشت افتادن دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی شهید زمانی در اسلام‌آبادغرب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، هرچند از گاهی ماجرای یک «دکل» در کشور خبرساز می‌شود با این تفاوت که این بار «دکل» قصه ما، دکل نفتی یا دکل کشتی و دکل حفاری نیست بلکه یک دکل مخابراتی است که مخاطراتی را برای شهروندان و به ویژه والدین دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی پدید آورده است.

 

ماجرا از این قرار است که در چند روز گذشته،  یک دکل مرتفع مخابراتی در کنار مدرسه ابتدایی شاهد شهید زمانی برافراشته شده که موجب وحشت دانش‌آموزان و اولیای آنها شده است برهمین اساس اولیای دانش‌آموزان در اعتراض به این موضوع چندین بار درب مدرسه، فرمانداری و در مقابل آموزش و پرورش تجمع داشته‌اند و خواستار جابه‌جایی این دکل شده‌اند.

 

نکته قابل توجه این است که این دکل بخشی از پیاده‌رو جنب مدرسه را نیر اشغال کرده است و گفته می‌شود شهرداری اسلام‌آبادغرب مجوز تصرف پیاده‌رو را به مخابرات داده که البته این موضوع در شبکه‌های اجتماعی سرو صدای زیادی بر پا کرده است.

 

خانواده‌ها از فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه امتناع می‌کنند

 محمود کرمی؛ مدیر این مدرسه ابتدایی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «مرصاد » گفت: نصب این دکل مخابراتی مرتفع و عظیم در جوار مدرسه شهید زمانی موجبات وحشت دانش‌آموزان و نگرانی اولیای آنها را فراهم آورده و به همین علت خانواده‌ها از فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه امتناع می‌ورزند.

 

 وی افزود: در خردادماه امسال ما متوجه حفاری در کنار مدرسه شدیم که مراتب را به آموزش و پرورش شهرستان اعلام کردیم آنها نیز از طریق واحد مربوطه اقدامات حقوقی لازم را در دستور کار قرار دادند.

 

کرمی بیان داشت: والدین دانش‌آموزان از دو جهت نگران سلامت فرزندان خود هستند اول اینکه شکل ظاهری این دکل با دیگر دکل‌های معمولی متفاوت و از نظر حجمی عظیم‌الجثه است که وحشت سقوط این دکل در کنار مدرسه را دارند و از طرفی نگران تشعشعات رادیویی و اثرات سوء آن بر سلامت بچه‌ها هستند.

 

اعلام موضوع نصب دکل به دادستانی اسلام‌آبادغرب 

مجتبی عبدی؛ رئیس آموزش و پرورش اسلام‌آبادغرب نیز در این باره، گفت: ما به دلیل دغدغه والدین عزیز دانش‌آموزان، موضوع را به دادستانی شهرستان ارجاع کرده‌ایم و ایشان نیز موضوع را از دستگاه‌های ذی‌صلاح استعلام کرده و اکنون منتظر اعلام نتیجه آن هستیم.

 

سهل‌انگاری مخابرات، شهرداری و آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست 

سید سجاد ملایری؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام‌آبادغرب نیز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: به‌دلیل تبعات اجتماعی و امنیتی و انتشار این موضوع در شبکه‌های اجتماعی محلی و حتی معاندین، برحسب وظیفه مدعی‌العموم به این موضوع ورود کرده، چرا که تجمعات مکرر در مقابل فرمانداری، آموزش و پرورش و چهار جلسه حضور جمع کثیری از والدین دانش‌آموزان در دفتر دادستانی نشان از دغدغه و نگرانی خانواده‌ها دارد.

 

وی افزود: متأسفانه از خردادماه امسال شهرداری و آموزش و پرورش از جانمایی این دکل مطلع بوده‌اند و لازم بود زودتر اقدامات لازم را برای  ممانعت از نصب یا جابه‌جایی آن انجام می‌دادند و قطعاً سهل‌انگاری مخابرات، شهرداری و آموزش و پرورش در این رابطه پذیرفته نیست چون باید مخاطرات و آینده‌نگری را در حوزه پدافند غیرعامل لحاظ می‌کردند.

 

ملایری گفت: در راستای انجام استعلام تخصصی از مراجع ذی‌صلاح در حفظ سلامت با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مکاتبه و مقرر شده یک جلسه اضطراری در این خصوص برگزار شود و نتیجه به دادستانی شهرستان اعلام شود.

 

تشعشعات دکل‌های مخابراتی بی‌ضرر است

 اکبر حاصلی؛ رئیس مخابرات شهرستان اسلام‌آبادغرب نیز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «مرصاد »، اظهار داشت: شرکت مخابرات از دو بخش تلفن ثابت و تلفن همراه تشکیل شده که ما متولی بخش تلفن ثابت در شهرستان هستیم و مدیریت بخش تلفن همراه در استان مستقر است و درخصوص این موضوع ما دغدغه‌های مردم و خانواده دانش‌آموزان را به مدیریت مخابرات استان ارجاع کرده‌ایم.

 

وی افزود: در سطح جهان مطالعات زیادی انجام شده و تاکنون کارشناسان عرصه‌های مختلف و شبکه‌های مخابراتی و الکترومغناطیسی نظری درخصوص مضر بودن امواج رادیویی و مخابراتی اعلام نکرده‌اند و علاوه بر آن سازمان تنظیم مقررات رادیویی متولی «فرکانس» در کشور است و راه‌اندازی هر فرکانسی با مجوز آن انجام می‌شود.

 

حاصلی خاطرنشان کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌ها سازمان تنظیم مقررات رادیویی متولی «فرکانس» در قالب نامه‌ای مکتوب اعلام می‌کند که این تشعشعات و فرکانس‌ها از نظر علمی زیرمجموعه امواج مادون قرمز(رادیویی) هستند و فرکانس بسیار پایینی دارند و بی‌ضرر تلقی می‌شوند.

 

وی همچنین درخصوص احتمال سقوط فیزیکی امثال این دکل‌ها، گفت: دکل‌های مخابراتی از نظر مهندسی استاندارد و ایمنی بالایی دارند و در زلزله‌های شدید کشور حتی یک مورد سقوط دکل و تأسیسات مخابراتی مشاهده نشده است چون با نظارت و استاندارد بالایی نصب می‌شوند.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، با توجه به توسعه شهرها و روستاهای کشور و لزوم توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی و بهره‌مندی عموم مردم از علم و تکنولوژی ارتباطات، ضرورت دارد تجهیزات مدرن مخابراتی در شهرها و روستاهای کشور نصب شوند اما انجام این مهم علاوه بر دقت نظر مسئولان در حوزه‌های فنی و الکترومغناطیس نظیر خدمات‌دهی مطلوب ارتباطات صوتی و تصویری قوی و بدون مشکل، لحاظ مخاطرات، دغدغه‌ها و تبعات اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی مناطق مختلف است.

نصب دکل مخابراتی در چند قدمی مدرسه‌ ابتدایی!

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از