حالت تاریک
مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه مطرح کرد:

معرفی یک‌هزار کرمانشاهی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی

معرفی یک‌هزار کرمانشاهی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی

مسئول بسیج سازندگی کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب اعتبارات حداکثری از معرفی یک‌هزار کرمانشاهی برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ امیرحمزه خزایی ظهر امروز پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه با موضوع فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: هفته بسیج سازندگی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه با شعار همه با هم بسیج سازندگی تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که در قالب ۳۳۰ عنوان‌برنامه اجرا خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت: بسیج به عنوان گسترده‌ترین شبکه مردمی همواره در راستای خدمت‌رسانی در تمام عرصه‌ها شامل دفاع مقدس، سازندگی، حوادث و بلایای طبیعی، مبارزه با بیماری، محرومیت‌زدایی و... گام برداشته است.

خزایی تصریح کرد: قرارگاه بسیج سازندگی از قرارگاه‌های ۱۱ گانه بسیج محسوب می‌شود که حوزه اقتصاد مقاومتی و سازندگی زیرمجموعه آن قرار دارد و امسال نیز با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی به عنوان حلقه‌های میانی با توجه بیشتری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس سامانه اطلس بسیج سازندگی استان کرمانشاه ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی ثبت شده و رسمیت دارد که تعدادی از آنها نیز در مراحل پایانی اخذ مجوز قرار دارند و این گروه‌ها باید بین پنج تا ۲۲ نفر عضو داشته باشند که ۱۶۰ گروه‌ سال گذشته اقدام به فعالیت‌های عمرانی و غیرعمرانی کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: بسیج سازندگی استان کرمانشاه در عرصه‌های مختلف عمرانی تا پایان سال گذشته در یک هزار و ۳۴۱ پروژه ساخت مسکن، مسجد، خانه عالم و فعالیت داشته که طی دو سال اخیر ۲۰۰ باب منزل برای مددجویان کمیته امداد و ۳۰ کیلومتر راه روستایی با کمک راهداری ساخته است.

خزایی عنوان کرد: همچنین بسیج سازندگی کرمانشاه به عنوان معین قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و قرارگاه نجف در حوزه آبرسانی اقدام به ساخت هفت مجتمع آبرسانی، ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال کرده که بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان فصل بهار افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: در عرصه‌های غیرعمرانی و مردم‌یاری طی دو سال اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه شامل کالاهای اساسی به نوعروسان جامعه هدف اهدا شده و همچنین ۵۶ هزار بسته آموزشی و لوازم التحریر، ۱۰۰ هزار دست پوشاک، یک هزار و ۸۰۰ قلم دارو و ۹ هزار و ۸۰۰ متر فرش برای مساجد تهیه و توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات تبصره ۱۸ از مجموع ۲۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ۱۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای یک هزار و ۶۵ نفر تسهیلات اشتغال مشاغل خانگی جذب شده که امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل این جذب تسهیلات بیش از گذشته انجام گیرد.

خزایی خاطرنشان کرد: در حوزه جهاد روشنایی تاکنون ۲۰ نیروگاه خورشیدی با هدف اشتغال‌زایی و تأمین انرژی راه‌اندازی شده و همچنین یک هزار و ۵۴ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با عضویت ۴۸ هزار نفر تأسیس شده است.

وی با اشاره به ۳۳۰ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی ادامه داد: حضور در مصلاهای نماز جمعه و برپایی میز خدمت، دیدار جهادگران با مسئولان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، توزیع کمک‌های مؤمنانه، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه‌های آبرسانی، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و... از برنامه‌های هفته بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی کرمانشاه در زمینی به مساحت ۲۳ هکتار با ۲۲ واحد تولیدی و اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۱۵۰ نفر در حال فعالیت است که درصدد هستیم علاوه بر توسعه این مجموعه دهکده دوم اقتصاد مقاومتی را در شرق استان تاسیس کنیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از