حالت تاریک
یک مسئول:

هزینه سکوت از مطالبه‌گری بیشتر است

هزینه سکوت از مطالبه‌گری بیشتر است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه هزینه سکوت از مطالبه‌گری بیشتر است، گفت: مطالبه‌گری نیاز به علم، شناخت، آگاهی، مداومت و انصاف دارد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی عصر امروز پنج‌شنبه در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، اظهار داشت: معتقدیم که ائمه جمعه، اصحاب رسانه و خبرنگاران در خط مقدم اتاق فکر قرار دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه افزود: بعضی از خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری اقدام به درج مطالبه‌گری‌ها در کانال‌های خود می‌کنند و ستاد امر به معروف استان این مطالبه‌گری‌ها را در کانال خود قرار می‌دهد و موارد را از مسئولان مربوطه پیگیری می‌کند.

وی گفت: به عنوان مثال پایگاه خبری مرصادنیوز مطالبه‌گری کسبه قصرشیرین و انتقاد آنها از عبور نکردن مسیر زوار از شهر قصرشیرین و وارد شدن ضرر مادی به آنها را در کانال خود منتشر کرد که ستاد نیز این مطالبه و انتقاد را در کانال خود قرار داد که با اطلاع‌رسانی‌های صحیح مسئولان استان پای کار آمدند و مشکل کسبه تا حد زیادی حل شد.

احمدی خاطرنشان کرد: هر چقدر مردم بخواهند مطالبه‌گر باشند ‌و همان‌قدر رسانه‌ها پای کار بیایند مطالبات مردم پیگیری می‌شود خوشبختانه این مطالبه‌گری‌ها و دغدغه‌مندی‌ها را در برخی رسانه‌های کرمانشاه همچون پایگاه خبری مرصادنیوز می‌توان به عینه دید. 

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر قدردان تمام رسانه‌هایی است که در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی مطالبه‌گری می‌کنند.

احمدی گفت: ستاد امر به معروف ترکیبی از دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و فرهنگی است لذا این ستاد ترکیبی باید در مسائل مختلف ورود پیدا کند؛ ستاد عفاف و حجاب تنها بخشی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: در سامانه‌ای که ستاد امر به معروف به نام «سو» راه‌اندازی کرده بیش از ۱۷ موضوع اصلی و ۱۰۰ ریز موضوع در حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان گنجانده شده که مردم می‌توانند از طریق این سامانه تخلفات و مشکلات را در سریع‌ترین زمان به گوش مسئولان دستگاه‌های مختلف برسانند.

احمدی افزود: ستاد امر به معروف فرصتی را در اختیار مسئولان دستگاه‌ها قرار می‌دهد که مشکلات و تخلفات گزارش‌شده را مورد بررسی قرار دهند و در نهایت به پیام‌های مردم پاسخی قانع‌کننده ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در این سامانه قدم به قدم مراحل بررسی و پاسخگویی به پیام‌های خود را مشاهده می‌کنند، در واقع در سامانه مشخص است که هر پیام ثبت‌شده در کدام مرحله از ستاد از طریق دستگاه مربوطه در حال پاسخگویی است.

احمدی بیان کرد: خوشبختانه مردم پای کار این سامانه آمده‌اند زیرا هویت این سامانه را مردم تشکیل می‌دهند ان‌شاءالله با همراهی مردم بتوانیم اصول مطالبه‌گری را مرور کنیم زیرا مسلماً هر دادزدنی مطالبه‌گری نیست. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه هزینه سکوت از مطالبه‌گری بیشتر است، گفت: مطالبه‌گری نیاز به علم، شناخت، آگاهی، مداومت و انصاف دارد.

وی گفت: به‌حمدالله مطالبه‌گری در جمع رسانه‌های استان شکل گرفته است اما نیازمندیم که مطالبه‌گری‌های قوی‌تری در استان شکل گیرد، در این زمینه منکرات بسیار اساسی همچون بیکاری و آسیب‌های اجتماعی وجود دارند که باید قوی‌تر مورد مطالبه‌گری قرار گیرند تا مسئولان استان پای کار بیایند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از