حالت تاریک
معلمی آمیخته با عشق و علاقه است؛

هفته معلم فرصتی برای قدردانی از زحمات معلمان

هفته معلم فرصتی برای قدردانی از زحمات معلمان

سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده و این روز فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات معلمان است که با عشق و علاقه به همراه ایثار و فداکاری در حال فعالیت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ هر ساله سالگرد شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به نام هفته بزرگداشت مقام معلم در تقویم رسمی کشورمان نامگذاری شده تا بتوانیم سهم اندکی از زحمات معلمان را تقدیر کنیم.

هر دانش‌آموزی زمان بسیاری را در مدرسه حضور دارد و با معلم و سایر مسئولان در ارتباط است و قطعا فرهنگیان سهم و نقش مهمی را در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بعد از خانواده را برعهده دارند.

هر انسانی قطعا از دوران تحصیل و حضور در مدرسه خاطرات شیرینی را در ذهن دارد که یادآوری آنها شیرین و دلچسب است که این خاطرات با حضور معلمان و پندها و نصیحت‌های آنان برای طی مسیر درست زندگی همراه بوده است و معلمان مانند اولیای دانش‌آموزان نگران آینده این فرزندان هستند زیرا آنها را مانند فرزند خود دوست دارند.

سند تحول بنیادین چراغ راه آموزش و پرورش است

سلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: معلمان وظیفه ارزشمند و مهم تعلیم و تربیت را برعهده دارند و همواره نشان داده‌اند که برای تحقق این موضوع در میدان حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در دوران کرونا معلمان ابتدا به صورت مجازی به تدریس دورس خود پرداختند و سپس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس حضور یافتند تا فرآیند تعلیم و تربیت متوقف نشود.

محمدی بیان کرد: حوزه آموزش و پرورش همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار داشته و ایشان نکات و تذکرات خود را به مسئولان و مدیران بیان کرده‌اند و این نشان از توجه حاکمیت به بحث تعلیم و تربیت دارد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای حرکت صحیح در مسیر تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین را تهیه و تدوین کرد و این دستورالعمل به استان‌ها برای ابلاغ شده است که تمام ساحت‌های تربیتی را در بر می‌گیرد و این سند هم‌اکنون چراغ راهی برای مسئولان و دانش‌آموزان است تا مسیر درست را طی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش آن است که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و شرایط تحصیل برای تمام دانش‌آموزان در تمام نقاط کشور مهیا شود و در همین راستا معلمان در دورترین نقاط شهرها و روستاها حضور می‌یابند.

محمدی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست تصریح کرد: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و معلم اگر عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه معلمانی حضور دارند که با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی با دانش‌آموزان همراه می‌شوند تا آنها از تحصیل باز نمانند که نمونه آن معلمانی هستند که به همراه عشایر کوچ می‌کنند و در سخت‌ترین شرایط دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: برای ارتقای نظام آموزشی و کیفیت تعلیم و تربیت طرح رتبه‌بندی معلمان به اجرا درآمد که معلمان بر اساس شرایط و ضوابط دارای رتبه شدند البته اعتراضات آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت و یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح توجه به حوزه رفاه و معیشت معلمان بود.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه بر اساس اقدامات خود طی سال گذشته به عنوان شورای آموزش و پرورش برتر کشور شناخته شد که با حضور وزیر از مسئولان استانی تقدیر و تجلیل شد.

معلمان مجاهد و ایثارگر هستند

سعید بهشتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: حرکت، شغل و فعل معلمان بر اساس آیات و روایت معادل کار انبیا در نظر گرفته شده است چون این عزیزان تعلیم و تربیت انسان‌ها را برعهده دارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) گفت: معلمی نیازمند علم، ایمان و تقوا است زیرا یک حرکت اشتباه و نادرست می‌تواند فرآیند تعلیم و تربیت را دچار خسارت کند از این رو کار معلمی بسیار حساس و مهم است.

بهشتی بیان کرد: معلمان و فرهنگیان عزیز ما به لطف خداوند دارای صفات برجسته اخلاقی و انسانی و انقلابی هستند که وظیفه تعلیم و تربیت نسل نوجوان و جوان آینده کشور را برعهده دارند تا بتوانیم زمینه‌سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) را رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت جهاد تبیین معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کنند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید از سطح اطلاعات بالایی برخوردار باشد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) افزود: دشمن سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی ذهن نسل آینده کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آنها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند اما معلمان ما وظیفه دارند در سنگر تبیین و آگاهی‌بخشی حضور پیدا کنند و شبهات را پاسخ دهند.

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه در هفته بزرگداشت مقام معلم 

فردین یاوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت آیت‌الله مطهری به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده تا بتوانیم از زحمات این قشر تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

معاون آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طی هفته بزرگداشت مقام معلم ۳۰ عنوان برنامه در تمام حوزه‌ها برگزار می‌شود تا بتوانیم توجه ویژه‌ای نسبت به زحمات این گروه از اقشار جامعه که وظیفه مهم تعلیم و تربیت را برعهده دارند داشته باشیم.

یاوری تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده انتخاب معلمان برتر استان کرمانشاه با استفاده از نظرات شورای معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان است که در نهایت ۷۲ معلم به مرحله پایانی راه می‌یابند که تنها چهار نفر به عنوان معلم برتر معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند نباید تشکر از زحمات معلمان به هفته معلم محدود شود و در این راستا طی ایام مختلف سال برنامه‌های مختلفی برای تجلیل و تشکر از معلمان برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: معلمی کار بسیار ارزشمند و مهمی است که تربیت و آموزش نسل آینده کشور برعهده معلمان است و این عزیزان باید نهایت تلاش و کوشش خود را به کار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه، غبارروبی مزار شهدا، زنگ سپاس، دیدار با مقام معظم رهبری، تقدیر از معلمان برتر استانی با حضور استاندار کرمانشاه، دیدار با فرهنگیان، دیدار با پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت از جمله برنامه‌های مهم هفته بزرگداشت مقام معلم است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از