پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-12 09:17 - شماره خبر : 9476 0
یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

ضرورت پایبندی عملی به شعار وفاق ملی

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به ضرورت پایبندی عملی به شعار وفاق ملی، گفت: تنها انتخاب اعضای کابینه از جناح‌های مختلف نشان‌دهنده محقق‌شدن شعار وفاق ملی نیست.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: وفاق ملی عبارتی است که بار سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مختلفی دارد لذا نمی‌توان با ترکیب یک کابینه به تحقق این شعار رسید.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: در واقع تنها انتخاب اعضای کابینه از جناح‌های مختلف نشان‌دهنده محقق‌شدن شعار وفاق ملی نیست؛ اگر بخواهیم این شعار تحقق پیدا کند باید الزامات آن را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: یکی از این الزامات استفاده از نیروهای جناح‌های مختلف سیاسی در جامعه و بعد دیگر آن سیاست‌ها و روش‌هایی است که دولت باید برای ایجاد وفاق دنبال کند. 

ترقی خاطرنشان کرد: پایبندی به چشم‌انداز، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و سیاست‌های مقام معظم رهبری به شکلی در دولت آقای پزشکیان اعلام شده لذا کسانی که می‌خواهند این شعار را محقق کنند خود نیز باید پایبند به آن باشند رفتار و گفتار آنها نباید به گونه‌ای باشد که نشان از تقابل آنها با سیاست‌های نظام داشته باشد. 

وی ادامه داد: همچنین خط مشی آنها نباید با مصالح نظام تعارض داشته باشد نمی‌توان از کسی که خود به وفاق اعتقاد و التزام عملی ندارد و به محورهای وفاق پایبند نیست درخواست کرد که زمینه‌های وفاق را فراهم کند و در راستای وفاق گام بردارد. 

ترقی تصریح کرد: یکی دیگر از الزامات تحقق وفاق ملی ارائه معانی و مفاهیم مشخص از آن است، شعارهایی همچون اصلاحات و عدالت که در گذشته توسط جناحی خاص مطرح می‌شدند از تعریف، مبنای نظری و چارچوب مشخص‌شده برخوردار نبودند بنابراین نگرانی وجود دارد که شعار وفاق ملی نیز به سرنوشت این شعارها دچار شود و نتیجه خاصی از آن حاصل نشود.

وی گفت: در نتیجه هم تعریف مشخصی باید از وفاق ملی صورت بگیرد، هم الزامات آن باید مشخص شود و کسانی که می‌خواهند شعار وفاق ملی را محقق کنند باید پایبندی خود به معیارها و شاخصه‌های وفاق را در کارنامه خود داشته باشند و یا عملاً نشان دهند که به این شعار در رفتار و گفتار در آینده پایبند خواهند بود.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/4xXE9
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار