حالت تاریک
یادداشت؛

شهید سلیمانی نماد ولایت‌مداری و بصیرت فاطمی بود

شهید سلیمانی نماد ولایت‌مداری و بصیرت فاطمی بود

بصیرت و ولایتمداری شهید سلیمانی یکی از خصلت‌های بارز وی بود و الگوی ولایت مداری شهید سلیمانی، حضرت صدیقه طاهره(س) بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حاج قاسم سلیمانی با توجه به اینکه یک شخصیت نظامی بود اما تربیت‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و خود را همواره تابع محض ولایت می‌دانست و ولایت را در تمامی عرصه‌های فعالیت خود به‌عنوان خط قرمز قلمداد می‌کرد تا جایی که منویات ولی فقیه را فصل‌الخطاب خود می‌پنداشت و این موضوع در وصیت‌نامه ایشان که می‌توان گفت نوعی ولایت‌نامه است به خوبی مشهود است.

بصیرت و ولایتمداری شهید سلیمانی یکی از خصلت‌های بارز وی بود و البته الگوی ولایت‌مداری شهید سلیمانی، حضرت صدیقه طاهره (ع) بود و حاج قاسم نیز با بصیرت فاطمی خود تا جان در بدن داشت و تا لحظه شهادتش در حمایت از اسلام، انقلاب و ولایت از پای ننشست و در کنار جهاد نظامی خود به جهاد تبیین نیز پرداخت.

حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت دو بعدی بود، در واقع وی علاوه بر شخصیت نظامی، یک عالِم و عارف به تمام معنا بود و در عرصه دینی نیز بسیار مقید و موفق بود و حتی در میدان نظامی نیز نسبت به دستورات و توصیه‌های دینی اهتمام ویژه‌ای داشت همچنین میدان مبارزه، ایشان را از میدان دین و تقوا باز نداشت بلکه این دو را در کنار هم پیش برد.

حاج قاسم سلیمانی مصداق حدیث امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر اینکه کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً بود، در واقع ایشان در برابر ظالمان و گردن‌کشان عالم به‌عنوان یک فرمانده با اقتدار تمام و همانند کوهی استوار ایستادگی و مقابله کرد و آن‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند اما در برابر مظلومان و فرزندان شهدا بسیار متواضع، فروتن و مهربان بود.

مکتب سلیمانی و شخصیت ایشان به یک اسطوره و الگو برای تمامی مظلومان جهان تبدیل شده است و مظلومینی که امروز در مقابل استکبار قد علم کرده‌اند و دشمن را به وحشت و هیاهو انداخته‌اند پرورش یافتگان مکتب سلیمانی است که همان مکتب خمینی (ره) و اسلام ناب محمدی (ص) است.

ما باید در مکتب حاج قاسم روش زیست اجتماعی و سبک زندگی خاصی که نشان از رابطه ایشان با خداوند متعال، امام جامعه و مؤمنین است و مجاهدت در راستای فرامین الهی و حرکت ذیل مکتب الهی را بیاموزیم.

حاج قاسم توانست ملت‌های مظلوم را در سراسر جهان از زیر یوغ ستم ظالمان به اوج بکشاند و آن‌ها را مقتدر کند تا بتوانند در مقابل دنیای کفر و استکبار بایستند و امروز عملیات طوفان الاقصی یکی از آن‌ها است که مردم مظلوم فلسطین در قالب آن توانستند چنان سیلی محکمی را بر پیکره صهیونیست‌ها وارد سازند که برای آن‌ها هرگز قابل ترمیم و جبران نخواهد بود.

دشمن با ترور حاج قاسم سلیمانی خواست که نقش ایشان را که در منطقه‌ی خاورمیانه به‌شدت پررنگ بود، حذف کند و بسیاری از نقشه‌های آمریکا را که توسط ایشان در منطقه نقش بر آب می‌شد، پایان دهد اما محاسبات دشمن اشتباه بود و نفهمید که شهید قاسم سلیمانی از خود قاسم سلیمانی برای آن‌ها خطر آفرین‌تر می‌شود و در محاسبات خود متوجه این موضوع نشد که دامنه نفوذ شهید سلیمانی از شرق تا روسیه و از غرب تا آمریکایی لاتین را در برخواهد گرفت و خون او باعث می‌شود که تمامی قلب‌های خفته بیدار شوند و خشم و غضب آن‌ها دامن دشمنان را بگیرد.

ملت ایران اسلامی با انتقام سختی که مقام معظم رهبری وعده آن را به ملت داده است توانستند زهر چشمی را از آمریکا بگیرند و پایگاه نظامی عین‌الاسد را برای نظامیان آن‌ها به گورستان تبدیل کنند و این درحالی بود که دنیا، آمریکا را ابر قدرت می‌دانست و کسی به خود جرأت نمی‌داد که با آمریکا چنین اقدامی را انجام دهد اما ملت ایران اقتدار پوشالی آن‌ها را درهم کوبید و حیثیت آن‌ها در برابر جهانیان به لکه‌دار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میلاد فرهنگیان؛ طلبه و روحانی حوزه علمیه و فعال رسانه‌ای

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از