حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد:

پایان عملیات اطفای حریق منطقه بلبزان پاوه

پایان عملیات اطفای حریق منطقه بلبزان پاوه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع شهرستان پاوه از پایان عملیات اطفای حریق در این منطقه پس از گذشت چهار روز خبر داد.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: آتش‌سوزی در منطقه عمومی حفاظت‌شده بلبزان شهرستان پاوه از روز ۱۵ خردادماه آغاز شد که این حریق در مقاطع زمانی مختلف با مشارکت تمام عوامل حاضر در صحنه اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: به دلیل وزش باد، گرمای شدید و آتش شعله‌ور در منطقه حفاظت‌شده بلبزان عملیات اطفای حریق به مدت چهار روز ادامه یافت که در نهایت امروز این آتش‌سوزی به صورت کامل مهار و پایان عملیات اطفای حریق اعلام شد.

یگانه تصریح کرد: در این آتش‌سوزی ۵۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی منطقه حفاظت‌شده بلبزان شهرستان پاوه دچار حریق شد که تنها ۶ درصد درختان این منطقه در آتش سوختند و بیشتر پوشش گیاهی موجود سبب گسترش آتش‌سوزی بود.

وی ادامه داد: در عملیات اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان پاوه ۷۰۰ نفر از مجموعه‌های منابع طبیعی، محیط زیست، هلال‌احمر، سپاه، مرزبانی، شهرداری و نیروهای مردمی حضور داشتند که سه نفر دچار مصدومیت شدند و خوشبختانه تلفات جانی در این عملیات نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه بیان کرد: عملیات اطفای حریق منطقه حفاظت‌شده بلبزان شهرستان پاوه تحت مدیریت استاندار کرمانشاه به عنوان رئیس ستاد بحران استان انجام گرفت که فرماندار و نماینده مردم شهرستان پاوه در مجلس نیز رایزنی لازم برای اعزام بالگرد را به منطقه داشتند.

یگانه عنوان کرد: در جریان عملیات اطفای حریق مراتع پاوه دو فروند بالگرد هوا و فضای سپاه به همراه بالگرد امداد و نجات هلال‌احمر و یک فروند هواپیما لیموشن آب‌پاش سپاه نسبت به اطفای هوایی حریق اقدام کردند.

وی اضافه کرد: علت وقوع حریق در مراتع منابع طبیعی شهرستان پاوه به‌ویژه منطقه حفاظت شده بلبزان عامل انسانی گزارش شده که طبیعت‌گردان پس از حضور در طبیعت و ایجاد آتش پس از ترک محل نسبت به خاموش کردن آتش اقدام نکرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تأکید کرد: در مناطق جنوب‌غربی استان کرمانشاه در شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب و دالاهو بر اثر وقوع رعد و برق مراتع این مناطق طعمه حریق شدند که بخش قابل‌توجهی از آن اطفا شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از