حالت تاریک
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) مطرح کرد:

برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه در سالروز سفر رهبری

برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه در سالروز سفر رهبری

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: کنگره ملی شهدای استان سال آینده در تاریخ ۱۹  و ۲۰مهرماه همزمان با تاریخ ورود رهبر انقلاب به کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سردار مسعود قنبری امروز چهارشنبه در نشست کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهیدجعفری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برگزار شد، اظهار داشت: باید کمیته‌های کنگره شهدا با یکدیگر هم‌پوشانی داشته باشند و از ظرفیت‌های هم استفاده کنند تا بتوانیم ماحصل زحمات یک ساله آنها را در جامعه ببینیم.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: کنگره شهدای استان سال آینده در تاریخ ۱۹  و ۲۰مهرماه همزمان با تاریخ ورود رهبر انقلاب به کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه طی چند ماه گذشته برنامه‌های خاصی در شهرستان‌ها اجرا شده، گفت: امروز نیاز است که در حوزه فضای مجازی فعالیت بیشتری صورت گیرد.

 

سردار قنبری با بیان اینکه امروزه یکی از جنگ‌های بزرگ در فضای مجازی رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی متاسفانه فعالیت خاص و چشمگیری نداشته‌ایم و عملکرد در این فضا قابل دفاع نیست.

 

وی گفت: جوانان اهل قلم، هنر، رسانه و فرهنگ باید با برنامه‌ریزی مدون به تهیه آثار تولیدی ماندگار و اثربخش مبادرت داشته باشند تا این آثار از کنگره برای همیشه به یادگار بماند. سردار قنبری گفت: سال ۱۴۰۱ آنچه که در جامعه اتفاق افتاد جنگ رسانه‌ای بود که شاید در برخی مواقع با دوران هشت سال دفاع مقدس برابری می‌کرد و حتی تلخ‌تر بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات و حوادث سال گذشته فضای جامعه غبارآلود شده بود و بسیاری از عامه مردم قدرت تشخیص موضوع را نداشتند و برای توجیه آنها نیاز به اجرای برنامه‌های بیشتری بود.

 

سردار قنبری ادامه داد: کار رسانه هم همین است که همه آحاد جامعه بفهمند اتفاقی که در جامعه در حال جریان است بستر و اهدافش چیست، کارگردانان پشت پرده چه کسانی هستند و با چه اهدافی فعالیت می‌کنند لذا همه این موارد به توانمندی و هنرمندی خاصی نیاز دارد.

 

وی تاکید کرد: ضرورت دارد که در این حوزه همه دست به دست هم دهیم  تلاش کنیم  که بتوانیم فرهنگ ناب و اصالت ایرانی بودن و اسلامی بودن و رشادت‌ها را نشان دهیم.

 

سردار قنبری با اشاره به اینکه در کنگره شهدا برای اجرای بالغ بر ۱۰۰ برنامه، برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: اگر این یادواره‌هایی که برگزار می‌شود خروجی نداشته باشد تنها هزینه‌بردار خواهند بود لذا از مسئولان توقع داریم که موضوعات را دنبال کرده و بتوانند کارهای خوب و ارزنده‌ای در شأن شهدا ارائه دهند.

 

جانشین فرمانده سپاه استان کرمانشاه افزود: ما برنامه‌های کنگره شهدا را مقایسه و نقاط ضعف و قوت آنها را رصد می‌کنیم. وی گفت: این رویداد ملی کنگره شهدا سه محور دارد که یکی از آنها برنامه‌نویسی و دیگری سواد رسانه است زیرا بسیاری از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی هستند با ادبیات سواد رسانه آشنایی ندارند.

 

سردار قنبری با اشاره به اینکه اگر در این فضا مشکلی به‌وجود آید به‌دلیل عدم وجود سواد رسانه است، تصریح کرد: در سال گذشته در ادارات و خصوصاً مدارس در حوزه آموزش سواد رسانه ورود کرده‌ایم، چرا که این حوزه به نوعی مورد توجه دشمن است.

 

وی با تاکید بر اینکه تاثیرگذاری مطالعه به میزان فیلم و تصویر نیست، ادامه داد: موضوع بعدی در رویداد تولید محتوای دیجیتال، انیمیشن است؛ آن چیزی که ما از تصویر می‌فهمیم و در مطالعه کمتر متوجه خواهیم شد. 

 

سردار قنبری گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی نیاز جامعه است چه اینکه دشمن درصدد است که با گذشته ارتباط برقرار نکنیم در واقع می‌خواهد زنجیره ارتباط نسل جوان با گذشته از هم گسسته شود.

 

وی تاکید کرد: ضرورت دارد از این بستری که در بدنه جامعه به‌صورت جهانی ایجاد شده، بهره بگیریم و از ظرفیت جوانان لایق و ارزشمند بسیجی استفاده کنیم و مسئولان هم باید در این راستا تسهیل‌گری کنند.

 

برگزاری کنگره شهدا برکات فراوانی را به‌دنبال دارد

 

حمیدرضا امیری؛ رئیس کمیته فضای مجازی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: کمیته فضای مجازی طی دو تا سه ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و مصوبات خوبی هم داشته است.

 

وی با بیان اینکه جنگ از کرمانشاه آغاز و در کرمانشاه به پایان رسید، گفت: برگزاری کنگره شهدا در استان قطعاً برکات مادی، معنوی و اقتصادی زیادی را به دنبال دارد.

برگزاری کنگره شهدای کرمانشاه در سالروز سفر رهبری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از