حالت تاریک
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت:

پیاده‌روی اربعین نشانه نزدیکی ظهور است

پیاده‌روی اربعین نشانه نزدیکی ظهور است

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت گفت: میلیون‌ها زائر پیاده قدم در این جاده می‌گذارند و سختی‌ها را به جان می‌خرند تا به زیارت مشرف شوند، بسیاری از بزرگان معتقدند اربعین مانور ظهور حجت ابن‌الحسن عسکری (عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در انجیل آمده است که از نشانه‌های ظهور پسر انسان این است که جمیع امت‌های زمین سینه‌زنی کنند، برای کسی غیر از امام حسین (ع) سینه‌زنی وجود ندارد، اکنون سال‌ها است که در نیویورک به عنوان مرکز یهودیان آمریکا برای امام حسین (ع) سینه‌زنی و عزاداری می‌کنند. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت افزود: از نشانه‌های ظهور آقا امام زمان (عج) این است که صاحبان پرچم‌های سیاه از کشور محبان اهل بیت (ایران) از ترک، فارس، لر و عرب و هر شاخه‌ای که دارند به یاری امام زمان می‌روند و با سفیانی درگیر می‌شوند، در اثنای این نبرد است که صدای «أَنَا بَقِیَّةُ اللَّه» از خانه کعبه شنیده می‌شود، در این هنگام دل‌ها می‌لرزد و صیحه آسمانی را می‌شنوند و ظهور شکل می‌گیرد و با عبارت «يَا أَهلَ الْعالَم إِنَّ جَدِّيَ الْحُسَين قتل عَطشاناً به راستی که جدم حسین را با لب تشنه کشتند و سر بریدند» خود را معرفی می‌کند. 

وی بیان داشت: امام زمان (عج) هنگام ظهور خودش را با امام حسین  (ع) معرفی می‌کند چون همه مردم دنیا آن زمان حسین (ع) را می‌شناسند، در راهپیمایی اربعین که ۲۰ میلیون آدم پیاده به کربلا می‌روند این خود از نشانه‌های ظهور است، مردم دنیا با مشاهده این راهپیمایی عظیم می‌بییند که به زیارت حسین (ع) می‌روند، از خود می‌پرسند حسین (ع) چه کسی بود؟ و به سمت شناخت این امام عزیز می‌روند. 

نصوری خاطرنشان کرد: صاحبان پرچم‌های سیاه که از ایران به یاری امام زمان می‌روند همان کسانی هستند که در عزاداری‌های امام حسین (ع) شرکت می‌کنند، یعنی همین هیأت‌ها هستند که اسلام را زنده نگه داشته است که به ظهور برسد، اگر آماده نباشیم ۱۰ هزار سال دیگر ظهور رخ نمی‌دهد. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت با اشاره به جایگاه و عظمت ماه محرم گفت: حالا متوجه می‌شویم کسی که در محرم شادی نمی‌کند اجر بسیار دارد! کسی که شعائر اهل بیت (ع) را زنده می‌دارد چه جایگاهی دارد! آنها همان کسانی هستند که وعده‌شان داده شده بود، وقتی امیرالمومنین (ع) در مورد آقا صاحب الزمان (عج) صحبت می‌فرمود می‌گفت برای دیدن او شوق دارم، امام صادق (ع) می‌فرماید اگر او را درک کنم تمام مدت عمرم به او خدمت خواهم کرد؛ این چه کسی است که امام معصوم درباره‌اش این‌گونه سخن می‌گوید؟ او همان کسی است که یک هزار و ۱۷۰ سال صبح و شب برای حسین (ع) اشک ریخته است. 

وی عنوان کرد: یکی از علما در عالم رویا خدمت امام محمدباقر (ع) رسید سئوال کرد آقاجان در امت‌های گذشته هم غیب وجود داشته ولی هیچ‌کدام این‌قدر طولانی نبوده چرا غیبت امام زمانمان تا این حد طولانی شده است؟ یک جواب طلایی امام باقر (ع) دادند که کلید ظهور است؛ آقا فرمودند در امت‌های قبل وقتی با این مشکل مواجه می‌شدند مردم اجتماع می‌کردند و از خداوند درخواست می‌کردند ولی تاکنون در این امت چنین اجتماعی برای این امر صورت نگرفته است. 

نصوری با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین تصریح کرد: ما در این زمان کجا را بالاتر از اربعین سیدالشهدا (ع) داریم؟ میلیون‌ها زائر که محبت اباعبدالله (ع) در سینه‌هایشان است که پیاده قدم در این جاده می‌گذارند و سختی‌ها را به جان می‌خرند تا به زیارت اباعبدالله (ع) مشرف شوند، بسیاری از بزرگان معتقدند اربعین سیدالشهدا (ع) مانور ظهور حجت ابن‌الحسن عسکری (عج) است. 

وی خاطرنشان کرد: همه زائرانی که به سمت حرم حسینی حرکت می‌کنند همه باید با هم عهد ببندند که در آنجا فرج آقا امام زمان را بخواهند؛ قدم‌های زوار اربعین در نزد خداوند ارزش بسیار دارد و زوار اباعبدالله (ع) هر قدمی که بر می‌دارند بهای بالایی دارد، این قدم‌ها را باید نذر ظهور آقا امام زمان (عج) کنیم اگر خدمتی در طول این مسیر انجام می‌دهیم هدیه برای فرج حضرت ولیعصر (عج) کنیم. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت با اشاره به ثواب زیارت امام حسین (ع) افزود: در کامل‌الزیارت امام صادق (ع) به یکی از شاگردانش می‌فرماید: «مَنْ أَتَی قَبْرَ الْحُسَیْنِ (ع) مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ؛ کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود، خداوند در ازای هر قدمی که بر می‌دارد، هزار ثواب برای او می‌نویسد و هزار گناه از او محو می‌کند و هزار درجه به او می‌دهد».

وی در ادامه افزود: اربعین درِ خانه همه مارا تک‌تک زده! روا نیست که یک محب اباعبدالله‌الحسین برای اربعین کم بگذارد چه برسد به این که برای اربعین کار نکند، موضوع اربعین از یک رفتار عارفانه معنوی گذشته اصلاً وظیفه امروز محسوب می‌شود، اجتماع عظیم اربعین یک موهبت الهی برای شیعیان امیرالمومنین است که کافی است در اینجا هم‌دل 

شوند و فرج حضرت ولی‌عصر (عج) را از خداوند بخواهند. 

نصوری اذعان کرد: حرم اباعبدالله‌الحسین (ع) جایی است که امام رضا (ع) فرمودند: کسی که حسین (ع) را در کنار شط فرات زیارت کند مانند کسی است که خداوند عزوجل را در بالای عرش زیارت کرده باشد؛ وقتی چنین جایی را برای رسیدن به نجات داریم چرا کوتاهی می‌کنیم؟ وقتی خود آقا امام زمان (عج) بارها اشاره فرمودند که اینجا فرج من را از خدا بخواهید، چرا کوتاهی می‌کنیم؟ 

این کارشناس دینی گفت: هر کس عشق حسین (ع) را در سینه دارد باید بداند که حضرت سیدالشهدا (ع) طالب ظهور فرزندش است و این توقع را از زائرانش دارد که در حرم مطهرش ملتمسانه دست به دعا برداریم و از خداوند ظهور فرزندش را بخواهیم؛ اگر واقعا عاشق حسین (ع) هستیم چه کسی بهتر از امام عصر (عج) توانایی انتقام خون سیدالشهدا (ع) را دارد. 

وی در پایان گفت: بیاید با امام حسین (ع) عهد ببندیم که یا اباعبدالله (ع) در کربلا نبودیم که یاریتان کنیم ولی اکنون زمان فرزندت مهدی (عج) است و برای فرزندت جبران می‌کنیم در کربلا قدم‌ها، اشک‌ها و خدماتمان را همه هدیه برای ظهور امام زمان (عج) کنیم و همه ما باید مبلغ باشیم و از دیگران بخواهیم برای فرج امام زمان (عج) قدم بردارند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از