حالت تاریک
سرپرست جهاد کشاورزی هرسین خبر داد:

پیش‌بینی برداشت 82هزار تن چغندرقند در هرسین

پیش‌بینی برداشت 82هزار تن چغندرقند در هرسین

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین گفت: سطح زیر کشت چغندر بهاره در شهرستان هرسین ۱۱۷۵ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تولید چغندر از مزارع شهرستان به ۸۲ هزار تن برسد.

صابر فتاحی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت چغندرقند بهاره در شهرستان هرسین ۱۱۷۵ هکتار است اظهار داشت: همه عملیات‌های زراعی کاشت، داشت و برداشت در شهرستان هرسین به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین افزود: مراکز جهاد کشاورزی نظارت بر عملیات کاشت، توزیع کود مورد نیاز چغندر کاران نظارت بر عملیات مبارزه بر علیه بیماری‌ها و علف‌های هرز و همچنین تغذیه گیاهی را بر عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تولید چغندر از مزارع شهرستان به ۸۲ هزار تن برسد، خاطرنشان کرد: از ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ کارخانه قند بیستون اقدام به خرید این محصول از کشاورزان و همچنین سایر شهرستان‌های همجوار طرف قرارداد کرده و تا تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ مقدار ۱۶۳ هزار تن چغندر از کشاورزان خریداری می‌کند.

 

فتاحی با بیان اینکه کشت چغندرقند در طول اسفند و فروردین‌ماه انجام می‌شود افزود: محصول از نیمه شهریور تحویل کارخانجات قند انجام می‌شود و تا اوایل دی‌ماه به طول می‌انجامد و کارخانجات قند هم معمولا ۱۰۰ روز در پاییز فعال هستند.

 

سرپرست جهاد کشاورزی هرسین افزود: چغندرقند یک محصول تضمینی است و همه ساله خرید آن توسط دولت تضمین می‌شود.

 

وی یادآوری کرد: به جهت سازگاری چغندرقند نسبت به شرایط مختلف محیطی كشاورزان منطقه تمايل زيادي به كشت آن دارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از