حالت تاریک
از مردم اصرار و از مسئولان انکار؛

چالش مرغ در کرمانشاه جدی است

چالش مرغ در کرمانشاه جدی است

کمبود مرغ و گران‌فروشی داستان تکراری استانی با داعیه قطب دامپروری غرب کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، روند افزایش قیمت مرغ در سطح شهر کرمانشاه و چند نرخی بودن آن موجب نگرانی مصرف‌کنندگان شده و اکثر خریداران به‌دلیل این افزایش قیمت به فروشندگان و مسئولان معترض هستند.

 

نارضایتی مردم از وضعیت عرضه مرغ درحالی است که مسئولان جهاد کشاورزی بیان می‌کنند مشکلی در تولید مرغ وجود ندارد، به گونه‌ای که استان کرمانشاه در تولید مرغ کشور، رتبه سوم را دارا است!

 

کرمانشاه در تولید مرغ حائز رتبه سوم است

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، در مورد تغییرات قیمت مرغ، گفت: این تکرار مکررات است و جهاد کشاورزی در تعیین قیمت مرغ اختیاری ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه تعیین قیمت مرغ موضوعی کشوری است، افزود: قیمت کشوری مرغ هم اعمال نمی‌شود درنتیجه این چالش همچنان پا برجا است.

 

این منبع آگاه با بیان اینکه قیمت مرغ در تهران طی هفته گذشته به ازای هر کیلوگرم به ۱۲۰ هزار تومان رسید، افزود: افزایش قیمت مرغ برای مرغداران جذابیت دارد درنتیجه آنها بیشتر به تولید می‌پردازند.

 

وی با بیان اینکه روز پنج‌شنبه ۱۹۵ تن مرغ در استان کرمانشاه توزیع شده، خاطرنشان کرد: مشکلی در تولید مرغ نداریم، حتی در جوجه‌ریزی جزو استان‌های برتر کشور و حائز مقام سوم هستیم.

 

این منبع آگاه ادامه داد: مشکل مرغ، تولید آن نیست بلکه مشکل به زنجیره تولید مرغ مربوط می‌شود که همه ارکان آن نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی است که در نهایت قیمت واحدی تعیین شود.

 

وی از انجام ۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان خبر داد و افزود: اکنون قیمت یک کیلوگرم مرغ معادل ۱۵۰ گرم کنسرو ماهی است که با هم، هم‌خوانی ندارد لذا باید در این فرآیند تجدیدنظر صورت گیرد.

 

این منبع آگاه با اشاره به تغییرات قیمت نهاده‌های دامی، گفت: به‌دنبال این موضوع مرغداران از قیمت مرغ رضایت ندارند.


قیمت مرغ فاقد مصوبه‌ وزارتخانه‌ای است

سعید جوادی نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» با بیان اینکه مشکلی از نظر جوجه‌ریزی در استان وجود ندارد، گفت: قیمت مرغ وابسته به عرضه و تقاضا است و در این میان نیز مصوبه‌ای از وزارتخانه وجود ندارد.

 

معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه اذعان کرد: تغییرات قیمت نهاده‌های دامی که دست‌خوش نوسانات نرخ ارز نیمایی است روی قیمت مرغ تاثیر دارد.

 

وی با بیان اینکه مشکل تغییرات قیمت مرغ در کل کشور وجود دارد و تنها مختص استان کرمانشاه نیست، تصریح کرد: یکی از مشکلات مرغداران این است که متاسفانه نهاده‌های دامی دولتی به موقع در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد و همین موجب اختلاف قیمت‌ می‌شود.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، افزایش قیمت‌ مرغ به‌صورت نامتعارف شایسته استانی نیست که صادرکننده مرغ است و در جوجه‌ریزی جزو رتبه‌های برتر کشور قرار دارد برهمین اساس مسئولان وزارتخانه جهاد کشاورزی باید در این موضوع چاره‌اندیشی کنند پیش از اینکه عید فرا رسد و بازار از کنترل خارج شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از