حالت تاریک

کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه

کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از کاهش ۱.۷ درصدی نرخ بیکاری استان در پاییز امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، عبدالوحید محمدی اظهار داشت: بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه از ۱۲.۹ درصد در پاییز سال گذشته، با کاهش ۱.۷ درصدی به ۱۱.۲ درصد در پاییز امسال رسیده است.

وی افزود: طبق اعلام مرکز آمار، میانگین نرخ بیکاری کشور در پاییز سال گذشته ۸.۲ درصد بوده که امسال به ۷.۶ درصد رسیده و طی این مدت شاهد کاهش شش دهم درصدی میانگین نرخ بیکاری کشور بوده ایم، در حالیکه در این مدت نرخ بیکاری استان حدود سه برابر میانگین کشور کاهش یافته است.

محمدی با علام اینکه در پاییز امسال ۱۲ استان کشور افزایش نرخ بیکاری و ۱۹ استان کاهش نرخ بیکاری داشته‌اند، اظهار کرد: پاییز امسال استان کرمانشاه با ۱.۷ درصد کاهش نرخ بیکاری، رتبه هفتم کشوری از نظر بیشترین کاهش نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان کرمانشاه هم اکنون بعد از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و چهارمحال بختیاری در رتبه پنجم کشور از لحاظ نرخ بیکاری است.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال ۱۰.۲ درصد و در تابستان ۱۰.۳ درصد اعلام شده بود.

امسال هدف‌گذاری شده ۳۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شود که تاکنون بیش از ۲۹ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از