حالت تاریک
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه:

۶فرهنگ‌سرای استیجاری در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار می‌گیرد

۶فرهنگ‌سرای استیجاری در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار می‌گیرد

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: با شورای شهر رایزنی انجام شده که تعداد ۶ فرهنگ‌سرای استیجاری با مشارکت گروه‌های مردمی و با اولویت محلات حاشیه‌نشین در اختیار شهرداری قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ایمان درخشی امروز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وجود پنج فرهنگ‌سرای خلاقیت در سطح شهر کرمانشاه، اظهار داشت: فرهنگ‌سرای گل‌نرگس، کوثر، شهید سلیمانی و دکتر کزازی جزو فرهنگ سراهای خلاقیت هستند و یک فرهنگ‌سرای تخصصی ایثار و مقاومت در شهر کرمانشاه مشغول فعالیت است.

 

ایجاد فرهنگ‌سراها برای محلات حاشیه‌نشین در اولویت است 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: با شورای شهر رایزنی انجام شده که تعداد ۶ فرهنگ‌سرای استیجاری با مشارکت گروه‌های مردمی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ‌سراها در محلات حاشیه‌نشین در اولویت است، گفت: بنابراین توزیع خدمات به صورت متوازن در سطح شهر باید مد نظر باشد از این‌رو شهردار کرمانشاه با احداث فرهنگ‌سرا در محله کرناچی موافقت کرده است.

 

درخشی در ادامه به بخشی از فعالیت‌‌های فرهنگ‌سراها اشاره کرد و گفت: تشکیل کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف با تعرفه ارزان‌قیمت، تمرین گروه‌هایی مانند سرودخوانی و شاهنامه‌خوانی زیر چتر حمایتی برگزار می‌شود برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و به طور متوسط بین ۲۰ تا ۳۰ برنامه ماهیانه در این فرهنگ‌سراها تشکیل می‌شود.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تهیه سری جدید «زنگ شهروندی» در قالب موشن‌گرافی با موضوع ترافیک، فرهنگ آپارتمان‌نشینی و زباله‌گردانی است.

 

درخشی ادامه داد: برای تهیه این موشن‌گرافی زنگ شهروند که با ارتقای فرهنگ شهروندی در دستور کار است از عروسک‌های شیرین شمامه استفاده می‌شود که به صورت طنزگونه یک سری مفاهیم را انتقال و کارهای نابهنجار را گوشزد می‌کند.

 

معرفی شهروندان خاص در قالب طرح شهیر

وی خاطرنشان کرد: برنامه «طرح شهیر» برای شهروندان خاص که بدون وابستگی اداری فرهنگ‌سازی می‌کنند مثل رانندگان تاکسی و نانوایی‌هایی که مردم را به مطالعه تشویق و ترغیب می‌کنند یا اینکه از افراد بی‌نیاز هزینه دریافت نمی‌کنند از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری است که پوستر آن در روزهای رونمایی می‌شود.

 

درخشی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ مستلزم شناخت آسیب‌ها است، افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری علاوه بر کارهای روتین و آموزشی به‌دنبال کارهای اثرگذار و خلاق است که در این رابطه در حوزه نشاط اجتماعی، فضاسازی اربعین، هویت، ورزش و سلامت و... فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

 

برگزاری جشنواره آش زمستانی در اسفندماه سال‌جاری در کرمانشاه

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک‌ها معرفی شده، تصریح کرد: در اسفندماه سال‌جاری جشنواره آش‌های زمستانی در یکی از مراکز بوم‌گردی در روستاهای کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

 برگزاری جشنواره بین‌المللی خوراک حلال در اردیبهشت‌ماه سال آتی در کرمانشاه

درخشی در ادامه از برگزاری جشنواره بین‌المللی خوراک حلال در اردیبهشت‌ماه سال آتی در کرمانشاه خبر داد و گفت: در این جشنواره سه شهر خلاق خوراک از کشورهای لبنان، ترکیه و چین حضور دارند.

 

این مسئول یادآوری کرد: همچنین شهرهای سلیمانیه و اربیل نیز به دلیل همسایگی دعوت خواهند شد و از اقصی نقاط ایران از شهرهای رشت، اصفهان، بندرعباس، سنندج، ارومیه، شیراز، یزد، تهران، زنجان و همدان در این جشنواره خوراک حلال حضور خواهند یافت.

 

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه همچنین بیان کرد: پوستر رویداد بزرگ شاهنامه‌خوانی روز جمعه در تالار انتظار رونمایی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در حوزه هویت شهری طرح «پلاک افتخار» طرح دیگر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که در قالب آن عناوین خانه فاطمی، خانه جوانمردی، خانه قهرمان، خانه حسینی بر سر درب منازل نصب می‌شود.

 

درخشی در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان پنج حوزه اصلی را دارا است، گفت: این حوزه‌ها شامل ارزش‌های دینی، انقلابی و دفاع مقدس، هویت، نشاط، ورزش و سلامت، اخلاق و حقوق شهروندی است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه‌های فوق برنامه‌های متنوعی همچون پویش «کرمانشاه دوستت داریم»، فرهنگ دفع زباله، ترافیک، قهرمانت کیه، زیرگنبدکبود، سفیران سیمرغ، پلاک افتخار، جشنواره صبحانه سالم، عکاسی گلاریژان، پویش بانیان دانایی و.. برپا شده است.

انتهای خبر/

۶فرهنگ‌سرای استیجاری در اختیار شهرداری کرمانشاه قرار می‌گیرد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از