حالت تاریک
نماینده مردم کرمانشاه مطرح کرد:

پروژه‌های ناتمام، دلیلی بر عقب‌ماندگی کرمانشاه

پروژه‌های ناتمام، دلیلی بر عقب‌ماندگی کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از علل صدرنشینی کرمانشاه در شاخص فلاکت، ناتمام‌بودن پروژه‌ها است، گفت: با روند کنونی نمی‌توان مشکلات استان را حل کرد.

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: «فلاکت» حاصل جمع بیکاری و تورم است که متأسفانه در آمارهای اخیر استان کرمانشاه از نظر شاخص فلاکت در صدر جدول و از لحاظ بیکاری در رتبه دوم کشور قرار دارد. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: این آمارها حاکی از میزان سرمایه‌گذاری اندک و ناتمام‌ماندن برخی از پروژه‌ها در استان است، در واقع سرمایه‌گذاری و تکمیل پروژه‌ها عواملی هستند که باعث ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد می‌شوند اما از این دو عامل در استان غفلت شده است. 

وی گفت: استان ما برای برون‌رفت از این مشکلات، نیازمند همدلی، تفاهم و عزم جدی مجمع نمایندگان و مدیران استان است، این عزم باید منجر به ایجاد یک نگاه ویژه ملی برای کرمانشاه شود.

رنجبر ادامه داد: با روند کنونی نمی‌توان مشکلات استان را حل کرد، حل مشکلات استان کرمانشاه که سال‌ها در صدر جدول بیکاری و نرخ بالای فلاکت بوده و نیازمند یک عزم و نگاه ویژه است. 

وی خاطرنشان کرد: به‌خاطر رشادت‌ها، صبوری‌ها و استقامت‌های این استان و مردم آن در دهه اول انقلاب، تمام کسانی که در رأس قدرت کشور هستند باید نگاهی ویژه به کرمانشاه داشته باشند.

رنجبر ادامه داد: تشکیل قرارگاه مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال نباید تنها بر روی کاغذ به عنوان مصوبه‌ای خام باقی بماند، برای عملیاتی‌کردن مصوبه‌های چنین قرارگاه‌هایی به مشوق‌های لازم نیاز است لذا باید برای سرمایه‌گذاران در استان امتیازاتی قائل شد، باید همواره توجه داشت که این استان از زمینه‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

وی تصریح کرد: دولت مرکزی از هر جناح و گروهی که باشد باید به کرمانشاه نگاه ویژه‌ای داشته باشد و مشکلات اساسی و ریشه‌دار آن را به‌صورت ویژه مد نظر داشته و تدابیر لازم را برای رفع این مشکلات اتخاذ نماید. 

رنجبر اذعان داشت: دولت باید با یک کار کارشناسی علمی و در قالب یک برنامه کوتاه‌مدت مردم کرمانشاه را از مشکل بیکاری و تورم نجات دهد، بخشی از مشکلات استان کشوری و بخش عمده‌ای از آن بومی‌ هستند و گواه آن فاصله زیاد استان کرمانشاه با استان‌های دیگر است. 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که اتحاد، همدلی و یکی‌شدن در استان ایجاد نشود، بخش دوم کار که همان نگاه ویژه ملی است محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه زمینه حل مشکلات موجود در استان فراهم شده است، گفت: دولت و مجلس جدید با عزم راسخی که دارند می‌توانند کارها را پیش ببرند. 

رنجبر گفت: اگر دولت مرکزی به تکمیل پروژه‌های بزرگ نیمه‌تمام در استان نگاه ویژه‌ای داشته باشد، جهش قابل توجهی در استان به وجود خواهد آمد.

وی افزود: کرمانشاه از ظرفیت بزرگی همچون مرز برخوردار است؛ وجود مرز، ظرفیت اقتصادی-تجاری بسیار خوبی برای استان فراهم کرده است.

رنجبر ادامه داد: کرمانشاه بزرگ‌ترین شهرستان کشاورزی کشور است، این استان از لحاظ وجود دشت‌های حاصل‌خیز در کشور سرآمد و کم‌نظیر است و از استعداد و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است. 

وی ادامه داد: علاوه بر این کرمانشاه از ظرفیت ویژه گردشگری، مذهبی و تاریخی برخوردار است، همچنین توریسم درمانی می‌تواند ظرفیت‌ها و فرصت‌های ویژه‌ای برای کرمانشاه فراهم کند. 

رنجبر گفت: به طور خلاصه می‌توان گفت ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار خوبی در کرمانشاه وجود دارد که با نگاه ویژه دولت مرکزی و استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان به یاری خدا از این نرخ بالای فلاکت عبور کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از