حالت تاریک
رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه:

کشتارهای غیرمجاز سلامت مردم را تهدید می‌کند

کشتارهای غیرمجاز سلامت مردم را تهدید می‌کند

رئیس اداره دامپزشکی کرمانشاه گفت: مردم باید بدانند که استفاده از کشتارهای غیرمجاز می‌تواند سلامت آن‌ها را تهدید کند و دام‌هایی که در کنار خیابان ذبح می‌شود به لحاظ سلامتی دام مورد تردید است.

تورج کرمیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهر کرمانشاه دارای دو کشتارگاه صنعتی بیستون و ماهدشت دارد که گوشت مورد نیاز مردم تحت نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی تهیه و توزیع می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: بیمارهای مشترکی بین دام و انسان وجود دارد که در صورت استفاده از گوشت‌های آلوده می‌تواند سلامت انسان را تحت تأثیر قرار دهد و تاثیرات منفی را بر بدن داشته باشد.

کرمیان بیان کرد: یکی از باورهای اشتباهی که در بین مردم وجود دارد آن است که اگر دامی را جلوی چشمان آن‌ها ذبح شود، بهداشتی می‌دانند اما چنین مسئله‌ای از اساس اشتباه است و سلامت دام‌ها در کشتارگاه توسط دامپزشکان تایید می‌شود.

وی ادامه داد: بعضا دام‌هایی وارد کشتارگاه می‌شوند که دارای بیماری هستند و یا به لحاظ سن دام شرایط لازم را ذبح ندارد و این دام‌ها از چرخه کشتار به لحاظ حفظ سلامت مردم خارج می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مردم باید بدانند که استفاده از کشتارهای غیرمجاز می‌تواند سلامت آن‌ها را تهدید کند و دام‌هایی که در کنار خیابان ذبح می‌شود به لحاظ سلامتی دام مورد تردید است وعدم بهداشت محیط نیز می‌تواند عامل انتقال بیماری باشد.

کرمیان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که توسط دامپزشکی در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود بحث نگهداری گوشت پس از ذبح دد شرایط سرما و سردخانه به مدت ۲۴ ساعت است تا از هر گونه بیماری پاک شود و استاندارد لازم را به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ حفظ سلامتی مردم دامپزشکی وظیفه دارد با کشتارهای غیرمجاز برخورد کند و بانک اطلاعاتی لازم نیز وجود دارد اما نیازمند همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های مربوطه هستیم و دامپزشکی با توجه به سلامت مردم در مواردی نیز ورود پیدا کرده است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از