حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
کنگره شهدا تجدید میثاق با آرمان‌های شهداست
استاد دانشگاه:

کنگره شهدا تجدید میثاق با آرمان‌های شهداست

استاد دانشگاه سنقر با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا در دفاع مقدس، گفت: کنگره شهدا تجدید میثاق با آرمان‌های شهداست.

امیر حیدری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: یکی از اهداف کنگره‌ها معرفی بهتر خانواده‌های معظم شهدا و نشر آثار آن‌هاست، بهتر است  در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کنگره شهدا باشکوه‌تر برگزار شود.

وی ضمن اشاره به آيات قرآن‌، افزود: قرآن کریم در مورد به حق پیوستگی شهید می‌فرماید: گمان مبر آن‌ها را که در راه حق شهید شده اند مرده‌اند، خیر، آن‌ها زندگانی هستند نزد  پروردگارشان و متنعم به انعامات او.

حیدری تأکيد کرد: کنگره ملی شهدای استان، فرصت بسیار بزرگی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز است و سعی شود این کنگره در شأن مقام و جایگاه شهدا برگزار شود.

وی ضمن اشاره به رشادت‌های شهدا، خاطرنشان کرد: شهدا خالصانه و صادقانه برای امنیت امروز کشور جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و وطن خود دفاع کردند.

حیدری با بیان اینکه برگزاری کنگره  شهدا، تبلور حماسه، شجاعت و پاسداشت دوران طلایی دفاع مقدس است، بیان کرد: برپایی کنگره و یادواره شهدا  و استمرار آن نیاز جدی نسل جوان است.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: امنیت، اقتدار و صلابت کشور  مدیون خون شهداست، شهدا با جان‌فشانی از خاک این کشور دفاع کردند تا در دست اجانب نیفتد.

این پژوهشگر علمی بیان کرد: عظمت شهدا را می‌توانیم با برگزاری یادواره شهدا حفظ کنیم که این موجب قدر دانی از نعمت‌های الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره شهدا تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا است، عنوان کرد: کنگره شهدا علاوه بر اینکه موجب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا می‌شود، می‌تواند در تقویت بنیان‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه نقش مهمی را ایفا کند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از