حالت تاریک
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب:

گردنه پاتاق نیازمند تعریض است

گردنه پاتاق نیازمند تعریض است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس با اشاره به افزایش تردد وسایل نقلیه در ایام اربعین گفت: گردنه پاتاق نیازمند تعریض است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ فتح‌الله حسینی صبح امروز جمعه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور مسئولان استانی و کشوری اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار دولت سیزدهم و ستاد اربعین کشور بازگشایی مرز خسروی و توجه به توسعه زیرساخت‌های آن بوده که با پیگیری مسئولان استانی انجام گرفته است. 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: یکی پروژه‌های مهمی که باید توسط مدیریت ارشد استان کرمانشاه و مسئولان کشور دنبال شود تعریض گردنه پاتاق و گردنه قلاجه در اسلام‌آبادغرب است که رایزنی لازم با وزیر راه و شهرسازی انجام گرفته و به نیروهای مسلح برای اجرا ارسال شده است. 

حسینی بیان کرد: روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نیازمند ترمیم و بهسازی است که برای مراسم اربعین مسیر قصرشیرین به خسروی باید به صورت ویژه این کار دنبال شود. 

وی ادامه داد: پروژه راه‌آهن کرمانشاه به اسلام‌آبادغرب در حال انجام است اما باید اتصال این شبکه ریلی به مرز خسروی نیز دنبال شود زیرا یک اولویت برای مردم منطقه غرب کشور است. 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس تصریح کرد: خسروی دارای ۳۵ هتل و زائرسرا است که به دلیل بی‌توجهی صورت گرفته در گذشته این اماکن فرسوده و تخریب شدند و مشکلاتی را برای مردم رقم زدند اما نباید توجه به مرز خسروی محدود به ایام اربعین باشد. 

حسینی افزود: اگر نگاه تجاری به مرز خسروی باشد می‌تواند زمینه اشتغال جوانان منطقه را به همراه داشته باشد و یک فرصت ویژه است زیرا مناطق مرزی نیازمند توجه خاص هستند و امنیت کشور وابسته به حضور مرزنشینان است. 

وی اضافه کرد: شهرهای خسروی، نفت‌شهر و سومار هم‌اکنون به دلیل نبود زیرساخت‌های رفاهی و اشتغال خالی از سکنه هستند که دولت باید به آن توجه کند. 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس افزود: بیمارستان سرپل‌ذهاب با کمک خیرین در حال ساخت است که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند تأمین اعتبار از سوی دولت برای تکمیل و بهره‌برداری بوده که در صورت افتتاح برای ایام اربعین می‌تواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد و نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی نیست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از