دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-11 14:22 - شماره خبر : 9468 0
معاون اداره حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه:

۲ آهوی ایرانی در سرپل‌ذهاب رهاسازي شد

معاون اداره حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تعداد دو رأس آهوی ایرانی که با همکاری همیاران محیط زیست شهرستان نگهداری می‌شدند در منطقه حیات وحش قراویز در شهرستان سرپل‌ذهاب رهاسازی شده و به دامان طبیعت بازگشتند.

قربانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در استان کرمانشاه مجموعا ۱۰ منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد که سه مورد آن پناهگاه حیات وحش با مساحت ۲۵۰ هزار هکتار است. 

وی افزود: یکی از مناطق مهم و حیاتی استان برای حیات وحش پناهگاه حیات وحش قراویز شهرستان سرپل‌ذهاب است که بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت دارد و زیستگاه اصلی آهوی ایرانی در غرب کشور است. 

قربانی تصریح کرد: این منطقه هم‌اکنون وضعیت مناسبی دارد و به دلیل اهمیتی که برای حفظ حیات وحش دارد قصد بر هوشمندسازی این منطقه برای پایش مستمر است که در سال آتی انجام خواهد گرفت. 

معاون محیط زیست و تنوع زیستی اداره حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: یکی از مسائلی که باعث شده این پناهگاه منطقه و زیستگاه امنی برای گونه‌های مختلف حیات وحش باشد فرهنگ بالای زیست محیطی مردم بومی سرپل‌ذهاب  است که همکاری بسیار خوبی با سازمان حفاظت محیط زیست دارند. 

قربانی خاطرنشان کرد:   امروز دو رأس آهو رهاسازی شدند که یکی از آن‌ها مصدوم شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و آهوی دیگر بچه بود و امکان رهاسازی زودتر آن نبود و با همکاری همیاران محیط زیست چند ماه نگهداری می‌شدند که بتوانند در زیستگاه اصلی خود به حیاتشان ادامه دهند. 

هوشمندسازی منطقه حفاظت شده قراویز به زودی آغاز خواهد شد

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل‌ذهاب نیز در ادامه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ گفت: شهرستان سرپل‌ذهاب دارای مردمانی دوستدار محیط زیست و گونه‌های جانوری است و همکاری و تعامل بسیار خوبی با ما دارند که قابل تقدیر است. 

احسانی افزود: هوشمندسازی یکی از راه‌های مهم در پایش مستمر حیات وحش است که طی مکاتباتی که با استان داشتیم بحث هوشمندسازی منطقه حفاظت شده قراویز به زودی آغاز خواهد شد. 

وی تصریح کرد: پاسگاه دوم حیات وحش قراویز نیز در حال ساخت است و در آینده نزدیک بهره‌برداری و راه‌اندازی پاسگاه دوم نیز انجام خواهد گرفت. 

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان در پایان افزود: امروز دو رأس آهو در منطقه قراویز رهاسازی شد که جا دارد از کسانی که در نگهداری این دو رأس آهو با ما همکاری داشتند تشکر کنم. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4Xqq6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار