پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-28 12:16 - شماره خبر : 10097 0
معاون متوسطه آموزش و پرورش کرمانشاه مطرح کرد:

۶۵۰ دبیرستان در کرمانشاه پذیرای دانش‌آموزان متوسطه

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۶۵۰ دبیرستان در استان پذیرای دانش‌آموزان مقطع متوسطه است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ماشاءالله پروین، در مراسم جشن جوانه‌ها که صبح امروز چهارشنبه به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه شهید علیرضا حقیقی‌پاک شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس و هنرستان‌ها شدند.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: تعداد ۶۵۰ دبیرستان متوسطه در سطح استان پذیرای ۸۳ هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه هفتم، هشتم و نهم هستند‌.

پروین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های متوسطه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است، گفت: طرح آموزش یک مهارت درباره دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و دانش‌آموزان متوسطه نظری برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه امروز در جشن جوانه‌ها حدود ۲۹ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی به پایه هفتم حضور دارند، گفت: در متوسطه اول زمینه هدایت تحصیلی و تعیین رشته برای متوسطه دوم رقم می‌خورد که هدایت تحصیلی از نمرات کلاس هفتم آغاز و نمرات کلاس هشتم و نهم را نیز شامل می‌شود، یعنی بر اساس نمرات هدایت تحصیلی دانش‌آموزان مشخص می‌شود.

پروین در ادامه خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه شما از دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه و مرحله نوجوانی از مسیر تکامل زندگی شده‌اید و به مرحله جدیدی از زندگی قدم گذاشته‌اید، خاطرنشان کرد: و طبیعتاً مسئولیت‌های دیگری بر شما محول خواهد شد که باید برای انجام آن‌ها تلاش کنید.

پروین خاطرنشان کرد: وظیفه شما دانش‌آموزان علاوه بر درس‌خواندن و مطالعه‌کردن باید مهارت‌های مختلفی را برای مسئولیت‌های مهمی که در آینده برعهده شما گذاشته می‌شود کسب کنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به معلمان گفت: سعی کنید دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کنید، طبیعتاً در این مسیر آنچه مهم است تقویت ایمان، باور، امید و اعتماد به نفس است که باید در دانش‌آموزان تقویت شود.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vwrl3
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار