حالت تاریک
معاون سازمان راهداری خبر داد:

هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های راه کرمانشاه

هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های راه کرمانشاه

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای گفت: در ۲۰ ماه گذشته قریب به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان کرمانشاه از منابع استانی و ملی برای راه‌ها اجرا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، خداداد مقبلی ظهر امروز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حوزه راه، حفظ همه شبکه راه‌های استان یکی از مهمترین وظایف ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای در استان‌ها است که زحمات شبانه‌روزی می‌طلبد.

 

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای افزود: مدیریت نگهداشت شبکه راه‌های استان باید از تخصص چندجانبه‌ای برخوردار باشد و یک مدیر موفق نیز باید تجربه کافی برای مدیریت حوزه راهداری را داشته باشد.

 

وی گفت: برخورد با طیف وظایفی در حوزه ماشین‌آلات، منابع انسانی، مسافر، بار، راه‌ها و مدیریت پروژه‌ها  یک هنر مدیریتی می‌طلبد.

 

مقبلی تصریح کرد: طی دو سه سال گذشته مدیرکل راهداری استان کرمانشاه یکی از مدیران نمونه و با عملکرد رتبه اول در سطح کشور بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه با توجه به ترانزیت و پایانه‌های مرزی با دیگر استان‌ها متفاوت است، گفت: استان کرمانشاه دارای پنج پایانه فعال مرزی است و با توجه به اهمیت اقتصادی آن جزو پایانه‌های موفق در کشور است.

 

مقبلی در ادامه به نگهداشت حوزه راه‌های فرعی و روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: ضریب برخورداری استان کرمانشاه از راه‌های فرعی روستایی ۸۸ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است.

 

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اذعان کرد: از هشت هزار کیلومتر راه‌های استان پنج هزار و ۱۹۵ کیلومتر راه روستایی است که شاخص برخورداری راه‌های روستایی بالاتر از میانگین کشور است.

 

وی گفت: در ۲۰ ماه گذشته قریب به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان کرمانشاه از منابع استانی و ملی برای راه‌ها اجرا شده است.

 

مقبلی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان‌ها نگهداری شبکه راه‌های موجود است، خاطرنشان کرد: راه‌های روستایی کشور عمری بیش از ۲۵ تا ۳۰ سال دارند و اکثر آنها در دوران جهاد سازندگی ساخته شده‌اند.

 

وی اذعان داشت: راه‌های روستایی با عرض کم و ترافیک بالا سبب وقوع تصادفات زیادی شده که کمبود اعتبارات هر ساله سبب شده در زمینه ارتقای شاخص راه‌ها به مقدار تعیین شده پیشرفت نکنیم.

 

مقبلی در ادامه با بیان اینکه ۱۴۵ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور باید ساخته شود، گفت: در کشور حدود ۶ هزار و ۳۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار باقی‌مانده و قریب به ۲۸ هزار کیلومتر راه که تقریباً حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و ۱۲۵ پروژه راه روستایی به طول یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر با اعتبار ۴۳ هزار میلیارد تومان در کشور در حال اجرا است، گفت: افق برنامه‌ریزی ما برای سال جاری دو هزار ۷۵۰ کیلومتر تا پایان احداث راه‌های روستایی است که خوشبختانه تا این مقطع قریب به دو هزار کیلومتر راه ساخته شده است.

هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های راه کرمانشاه
هزینه ۳ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های راه کرمانشاه

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از