حالت تاریک
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه خبر داد:

آمادگی جمعیت هلال‌احمر در ۴۷ پایگاه سیار

آمادگی جمعیت هلال‌احمر در ۴۷ پایگاه سیار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از آمادگی جمعیت هلال‌احمر استان در ۴۷ پایگاه سیار برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدباقر محمدی شامگاه چهارشنبه در بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رسالتی که جمعیت هلال‌احمر بر عهده دارد بیان برخی گزارشات در خصوص اربعین بسیار حائز اهمیت است. 

وی گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه یکی از استان‌های امن مرزی کشور در مسیر زوار اربعین به سمت عتبات عالیات است و زواری که از مسیرها و مرزهای این استان گذر می‌کنند از امنیت کامل برخوردار هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه هیچ‌گونه حادثه‌ای در دو سمت مرز خسروی گزارش نشده است با اطمینان می‌توان گفت که این مرز یکی از امن‌ترین مرزهای ایران است.

وی گفت: بحث گرمازدگی در این ایام نیز بسیار طبیعی است بنابراین بهتر است که زوار عزیز ساعاتی که گرمای کمتری دارند را برای سفر خود انتخاب کنند.

محمدی تصریح کرد: به‌حمدالله هیچ مشکلی در بحث انتقال مصدومان و بیماران از خاک عراق به ایران وجود نداشته است و این موضوع نشان می‌دهد که برنامه‌های امسال بهتر و از نظم بیشتری برخوردار هستند.

وی افزود: در حوزه سلامت نیز هلال احمر کارهای قابل توجهی در این ایام انجام می‌دهد که برخی از آنها عبارتند از: توزیع بروشورها و آموزش به زوار، اندازه‌گیری فشار خون و قند خون زوار و توزیع ماسک. 

محمدی گفت: تمامی عوامل جمعیت هلال‌احمر در ۴۷ پایگاه سیار آمادگی کامل دارند و ان‌شاءالله تمهیدات بیشتری در روزهای آینده در مرزها در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: بالگردها، تیم‌های واکنش سریع و تیم‌های کمک به بانوان نیز در آمادگی کامل هستند و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به زوار عزیز هستند.

این مسئول بیان کرد: در آن سوی مرز در کشور عراق نیز تیم امدادی و پزشکی جمعیت هلال‌احمر و نیز آمبولانس‌های این جمعیت در درمانگاه شهر منذریه عراق فعال و آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌شود تا مسیر بیشتری تحت پوشش نیروهای خدوم هلال‌احمر قرار گیرند تا اگر خدایی نکرده اتفاقی رخ دهد به سرعت کمک‌رسانی به مصدومین احتمالی انجام پذیرد.

محمدی گفت: به خاطر آموزش‌هایی که به مردم داده شده به‌ویژه در خصوص ساعات حرکت و استفاده از پوشش‌های مناسب همچون کلاه و عینک، تعداد گرمازدگی‌های امسال نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به زوار تا پایان اربعین با همکاری مردم و زوار گرامی به بهترین شکل ادامه خواهد داشت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از