حالت تاریک
کارشناس مسائل فرهنگی مطرح کرد:

اربعین فرصتی برای بیان مظلومیت مردم غزه

اربعین فرصتی برای بیان مظلومیت مردم غزه

کارشناس مسائل فرهنگی و واعظ کرمانشاهی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) پرچم‌دار ظلم‌ستیزی است، گفت: راهپیمایی عظیم و با شکوه اربعین فرصتی برای مظلومیت و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع غزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه طلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی امروز به یک رویداد بزرگ فرهنگی و دینی در جهان تبدیل شده به‌نحوی که چشم تمام جهانیان به حضور با شکوه و میلیونی زوار حضرت سیدالشهدا (ع) است که چگونه مسیر نجف تا کربلا را با عشق و محبت اهل‌بیت (ع) طی می‌کنند.

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: خون حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال می‌جوشد و مشاهده‌ می‌کنید که زائران و عاشقان اهل‌بیت (ع) هر ساله با شوق و اشتیاق بیشتری این مسیر را طی می‌کنند و یک سال برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین برنامه‌ریزی می‌کنند.

احمدی بیان کرد: حضرت زینب (س) پرچم‌دار قیام عاشورا هستند و با روشن‌گری و جهاد تبیین خود توانستند حادثه کربلا را زنده نگاه دارند و اهداف قیام امام حسین (ع) را تشریح و عموم مردم را از وضعیت جامعه اسلامی آگاه کنند.

وی ادامه داد: امروز نیز با توجه به وضعیت جامعه اسلامی نیازمند جهاد تبیین و روشنگری هستیم که مقام معظم رهبری به‌عنوان ولی امر مسلمانان بر آن تأکید دارند زیرا دشمن با استفاده از ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای سعی دارند حقایق را تحریف و وارونه جلوه دهند.

کارشناس مسائل فرهنگی و واعظ کرمانشاهی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین علاوه بر آن که فرصت مناسب و مغتنمی برای زیارت عتبات عالیات است می‌تواند موجب خودسازی و جهاد تبیین شود زیرا امروز شاهد هستیم که مردم مظلوم فلسطین زیر بار ظلم رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی قرار دارد و طی ماه‌های اخیر شدیدترین جنایات و نسل‌کشی علیه آنها به وقوع پیوسته است.

احمدی خاطرنشان کرد: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان که برای کوچک‌ترین موضوعات فضای رسانه‌ای جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهند در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کرده و علاوه بر آن انواع تجهیزات نظامی را برای کشتار مردم بی‌دفاع غزه در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: ابعاد جهانی راهپیمایی عظیم اربعین می‌تواند این انتقال پیام را به مردم سراسر جهان داشته باشد که در مقابل ظلم و ستم باید ایستاد زیرا امام حسین (ع) برای حفظ ارزش‌های الهی و انسانی در مقابل ظلم ایستادگی کرد و این حرکت می‌تواند موج بیداری جدیدی علیه رژیم صهیونیستی به‌همراه داشته باشد.

کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: نمایش پرچم فلسطین در مسیر راهپیمایی اربعین می‌تواند پیام مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین را به جهان مخابره کند و توجه آزادی‌خواهان را به موضوع فلسطین و جنایات رخ داده در غزه به‌همراه داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از