حالت تاریک
رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

ارتباط با غرب به ضرر ایران بوده است

ارتباط با غرب به ضرر ایران بوده است

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: ارتباط با کشورهای غربی که از سر قدرت و تکبر نسبت به کشور ما صورت بگیرد بر ضرر کشور تمام خواهد شد و تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الله فاضلی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دولت‌های غرب‌گرا درباره خسارت‌های وارد شده به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای استضعاف کشور به عنوان یک امر مسلم توان داخلی را نشانه رفته‌اند. 

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: یکی از آفات دولت‌های غرب‌گرا این است که در سیاست‌های این این دولت، توانمندی‌های داخلی و استعدادهای داخلی نادیده گرفته می‌شود و همیشه چشم به بیرون مرزها و کشورهای غربی است و به نوعی دیپلماسی نظام به دیپلماسی التماسی تبدیل خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: غربی‌ها در طول تاریخ هیچ‌گاه دلشان برای ایران نسوخته است و حتی در عین ارتباط حسنه ایران با آن‌ها، بنا بر مستندات تاریخی دست به اقدامات زیادی علیه نسل ایرانی زده‌اند و برای نابودی نسل ایرانی با استفاده از سیاست‌های خشونت‌آمیز با تمام توان تلاش کرده‌اند. 

فاضلی در رابطه با سیاست‌های دولت‌های غرب‌گرا نسبت به استان کرمانشاه اذعان کرد: از آنجایی که استان کرمانشاه نقطه ارتباطی شرق به غرب کشور است و از دیرباز راه و دروازه کربلا تعریف شده و راه آهن کرمانشاه به سمت خسروی و از آنجا به سمت بغداد وجود داشته است اما به واسطه نگاه غرب‌گرایانه که در رأس حاکمیت وجود داشته به این راه زمینی بسیار استراتژیک به عنوان یک اولویت نگاه نشده است و کماکان تبعات این آسیب را در استان کرمانشاه شاهد هستیم. 

مدرس حوزه علمیه استان کرمانشاه بیان کرد: مرز عراق یک فرصت بسیار ویژه‌ای برای ایران و به ویژه استان کرمانشاه است که تحت عنوان یک فرصت خاص تعریف می‌شود، اما نفس نگاه غربی در حاکمیت، چه در کشور و چه در استان کرمانشاه این است که دارایی‌های خود را نمی‌بینیم و نگاهمان به بیرون است. 

فاضلی با اشاره به نادیده گرفتن توانایی‌های داخلی توسط دولت‌های غرب‌گرا، گفت: در رابطه با نادیده گرفتن و بی‌اهمیتی نسبت به دارایی‌های داخلی باعث عقب‌ماندگی کشور شده؛ لذا هر اندازه نگاه به درون و هم‌افزایی با کشورهای اطراف داشته باشیم به مراتب موفق‌تر خواهیم بود تا اینکه ارتباط با غرب داشته باشیم. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در ارتباط با غرب منکر ثمرات آن نیستیم اما معتقدیم که این ارتباط باید به صورت برابر و با تعاملات جدی باشد و بر سر میز مبادلات با غرب توانمندی‌های داخلی به غرب صادر شود و تکنولوژی آن‌ها را به داخل کشور هدایت کنیم. 

فاضلی تصریح کرد: کشورهای غربی همیشه بر سر مسائل مختلف از موضع قدرت و اربابی به کشورهای جهان سوم و خاورمیانه نگاه کرده‌اند و با ایران هم پس از انقلاب دچار مشکل شدند، لذا این ارتباط که از سر قدرت و تکبر نسبت به کشور ما صورت بگیرد بر ضرر کشور تمام خواهد شد و تبعات زیادی به دنبال خواهد داشت. 

مدرس حوزه علمیه استان کرمانشاه در پایان بیان کرد: توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و شکوفایی استعدادهای داخلی در رفع نیازهای کشور، ارتباط‌گیری با کشورهای همسایه و هم‌افزایی با آن‌ها در راستای تحولات منطقه باید در رأس و اولویت دستورکار مسئولان کشور باشد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از