حالت تاریک
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه:

اولویت‌دهی به قطع برق صنایع خلاف قانون است

اولویت‌دهی به قطع برق صنایع خلاف قانون است

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان کرمانشاه گفت: قانون، صراحتاً اولویت قطع برق را از واحدهای صنعتی سلب کرده و در صورت اجبار به قطع، مکلف به جبران خسارات وارده به این بخش حیاتی اقتصاد است.

عیسی محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: قطع برق صنایع هر ساله از ۱۵ خردادماه شروع می‌شد و زمان آن یک نیم روز در هفته بود، امسال نیز قطعی برق از همان تاریخ سنوات گذشته آغاز شد اما مدت زمان آن به سه روز در هفته افزایش پیدا کرده است و دیگر روزهای هفته نیز از ۶ غروب تا ۱۰ شب شاهد قطعی برق هستیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به نارضایتی و اعتراض‌های بسیار زیاد صنایع کرمانشاه، از مسئولان تقاضا شد که از قطعی برق و خسارتی که به صنایع وارد می‌شود جلوگیری شده و حل مشکل آنها در اولویت قرار گیرد اما متأسفانه تاکنون توجهی نشده است.

محمدی با اشاره به ماده ۲۵ قانون بهبود فضای کسب‌وکار، تصریح کرد: قانون، صراحتاً اولویت قطع برق را از واحدهای صنعتی سلب کرده و در صورت اجبار به قطع، مکلف به جبران خسارات وارده به این بخش حیاتی اقتصاد است؛ متأسفانه، علی‌رغم وجود چنین ضمانت اجرایی قانونی، شاهد عدم اجرای مؤثر این ماده در حمایت از صنایع هستیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیمیا فرآیند بیستون با اشاره به تبعات سنگین قطعی‌ مکرر برق بر صنایع مختلف، شرکت‌های تولیدی، سردخانه‌ها و شرکت‌های پخش و... اظهار داشت: این خاموشی‌های پی‌درپی نه تنها هزینه‌های تولید را به‌شدت افزایش داده و به واحدهای صنعتی زیان‌های هنگفتی وارد کرده است، بلکه با راکد شدن تولید در صنایع مادر مانند فولاد و سیمان، زنجیره تأمین را مختل کرده است؛ در نتیجه، بسیاری از واحدهای تولیدی پایین‌دستی، از جمله کارخانه‌های بتن‌سازی، با توقف فعالیت مواجه شده‌اند که ناتوانی در ایفای تعهدات خود، به چرخه معیوب گرانی سیمان در بازار دامن زده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیگیری‌ها و دریافت استعلام از شرکت شهرک‌های صنعتی کشور، متأسفانه بیشترین آمار قطعی برق مربوط به صنایع استان کرمانشاه است؛ این در حالی است که نیروگاه‌های برق استان تولید مازاد دارند و با وجود پیگیریی‌هایی که به واسطه نمایندگان و مسئولان ارشد استان انجام شده، نتیجه مطلوبی حاصل نشده و قطعی برق هم‌چنان ادامه دارد.

محمدی با اشاره به مازاد تولید برق در استان کرمانشاه، اظهار داشت: با وجود تولید برق بیش از نیاز استان، شاهد افزایش روزافزون قطعی برق در صنایع هستیم؛ این تناقض، نارضایتی گسترده‌ای را در میان تولیدکنندگان و صنعت‌گران کرمانشاهی ایجاد کرده و درخواست‌های آن‌ها برای رفع این مشکل تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان کرمانشاه با ابراز نگرانی از خسارات وارده به تولیدکنندگان به دلیل قطعی‌های مکرر برق، اعلام کرد که این انجمن در حال پیگیری حقوقی این موضوع است؛ وی افزود: با امضای بیش از ۱۲۰ نفر از صنعت‌گران و شرکت‌های تولیدی، شکایتی قضایی علیه شرکت توزیع برق تنظیم شده است که در آن، درخواست غرامت و جبران خسارات وارد شده به تولیدکنندگان مطرح خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از