حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه صحنه مطرح کرد؛

برخورداری امام حسن(ع) از مقامی دست‌نایافتنی

برخورداری امام حسن(ع) از مقامی دست‌نایافتنی

فرمانده سپاه ناحیه صحنه با اشاره به میلاد امام حسن(ع) گفت: امام حسن(ع) از مقامی دست‌نایافتنی برخوردار است.

محسن دارابی در گفتگو  با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ اظهار داشت: از محمّد ابن اسحاق روایت شده پس از حضرت رسول(ص) هيچ كسی به مقام و شرافت حسن ابن علي نرسيد و مردم نیز احترام زیادی برای آن حضرت قائل بودند.

وی افزود: به نقل از انس ابن مالك، هرگاه مردم هدیه‌ای به امام حسن(ع) اهدا می‌کردند آن حضرت با هدیه بهتر يا معادل آن جبران می‌کردند و نهایت بخشندگی را در میان مردم به جا می‌آوردند.

فرمانده سپاه صحنه گفت: امام حسن(ع) به کریم اهل بیت معروف هستند زیرا چند بار در دوران زندگی پر برکتشان تمام دارایی خود را با فقرا به طور مساوی تقسیم کردند.

دارابی اذعان کرد: ابن شهر آشوب از حضرت امام صادق(ع) روايت كرده است كه حضرت امام حسن(ع) ۲۵ مرتبه پياده به حجّ رفت و دو مرتبه و به روايتى سه مرتبه، مالش را با خدا قسمت كرد كه نصف آن را خود برداشت و نصف ديگر را به فقرا داد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام حسن مجتبی(ع) از عابدترین و زاهد ترین مردم بود،
عنوان کرد:  در مناقب ابن شهر آشوب و روضة الواعظين روايت شده است كه حضرت امام حسن(ع) در عبادت، خشوع و نهایت بندگی را به خداوند یکتا ابراز می‌داشتند و هرگاه در نماز و مسجد حاضر می‌شدند از شدت تواضع رنگ صورتشان زرد و بدنشان لرزان می‌شد.

دارابی خاطرنشان کرد: ابن شهر آشوب در مناقب از كتاب الفنون و نزهة‌الابصار، روايت كرده است كه حسن این على (ع) با نهایت فروتنی با افراد مستمند همسفره می‌شد و آنها را به خانه خود به مهمانی دعوت می‌کرد.

وی افزود: دانشمند معروف «مبرّد» در كتاب كامل روايت مى ‌كند امام حسن مجتبی(ع) در برخورد با افراد خشمگین و ناراحت، متواضعانه و با خوشروئی رفتار می‌کرد و باعث جذب قلوب و فرونشاندن خشم آنها می‌شد، به طوری که آنها در برابر آن حضرت فروتن می‌شدند و از رفتار و گفتار بد خود اظهار شرمساری و طلب بخشش می‌کردند.

 دارابی گفت: امام حسن مجتبی(ع) از دانشمندان روزگار خود برتر بود و اگر کسی جواب مسأله خود را از دانشمندان آن روزگار نمی‌توانست پیدا کند نزد آن حضرت مراجعه و جواب صحیح را به صورت کامل دریافت می‌کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از