حالت تاریک
شجره‌ای طیبه با ریشه‌‌ای ایرانی اما عالم‌گیر؛

بسیج مصداق بارز اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم

بسیج مصداق بارز اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم

شجره طیبه بسیج بارزترین مصداق آیه شریفه اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم است؛ درختی که ریشه در ایران اسلامی دارد اما شاخه و برگ‌های آن عالم‌گیر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به‌دنبال پیروزی انقلاب اسلامی و قطع دست استکبار جهانی و منافع آن‌ها در ایران، توطئه‌ها و فتنه‌های شیاطین علیه ایران روز به روز گسترش یافت.

در چنین شرایطی امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و فرمودند: مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد، باید ۲۰ میلیون ارتش داشته باشد.

هنوز یک سال از صدور فرمان امام راحل نگذشته بود که رژیم بعث عراق با هدف براندازی نظام نوپای اسلامی و با حمایت استکبار جهانی، علیه ایران دست به حمله‌ای همه‌جانبه زد.

در چنین شرایطی بود که جوانان سلحشور، به اشاره بنیان‌گذار کبیر انقلاب به صورت خودجوش و در قالب تشکل‌های بسیجی به جبهه‌ها شتافتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، با تقدیم خون خود، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و حماسه‌ها و رشادت‌های بی‌سابقه‌ای آفریدند.

این‌گونه بود که بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی نه به‌عنوان یک نهاد نظامی صرف، بلکه به‌عنوان یک مکتب فرهنگی و ارزشی و شجره طیبه‌ای که در بین همه اقشار ملت ایران ریشه دوانیده است، مطرح شد.

مقام معظم رهبری در مورد بسیج فرموده‌اند: «... اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه معرفی کنیم باید بگوییم: بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به‌کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند...

بسیج عبارت است از تشکیلاتی که در آن افراد متفرق و تنها، به یک مجموعه عظیم و منسجم، به یک مجموعه آگاه، متعهد، بصیر و بینا به مسائل کشور و به نیاز ملت، تبدیل می‌شوند. مجموعه‌ای که دشمن را بیمناک و دوستان را‌ امیدوار و خاطر جمع می‌کند.

در حقیقت همه انسان‌های مؤمن، آگاه، بصیر، عاشق، متعهد و علاقه‌مند و آگاه به کار، در هر میدان مفید برای کشور که باشند جزو بسیج‌ هستند لذا بسیج یک نام مقدس است.

بسیجی واژه‌ای قداست‌آمیز و مقدس است

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بسیج شجره طیبه‌ای است که در اصل و اساس نظام اسلامی ریشه دارد تا جایی که همه افرادی که انقلاب کردند به نوعی بسیجی بودند.

وی با بیان اینکه بسیجی واژه‌ای افتخارآمیز و به معنای ایثار و از خودگذشتگی است، افزود: بسیجی در بحران‌ها و معرکه‌ها جان خود را به خطر می‌اندازد که نمونه آن حضور در هشت سال دفاع مقدس بود.

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیجی واژه‌ای قداست‌آمیز و مقدس است که بر همین مبنا باید دست بسیجیان و کف پوتین‌های آن‌ها را بوسید زیرا اگر بسیجیان نبودند امروز زنان و مردان زیر لگد‌های دشمنان مملکت له می‌شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: بسیج در جنگ تحمیلی سینه سپر کرده و در مقابل دشمن‌ ایستاده و نقش‌آفرینی داشته است در واقع فرهنگ و تفکر بسیجی یعنی آن معرفت‌ها و روش‌هایی که می‌تواند مجموعه‌های عظیم انسانی را در ملت به وجود آورد.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: امروز بسیج در بحران‌هایی همچون سیل، زلزله، کرونا، در محرومیت‌زدایی، کمک‌های مؤمنانه و خدمت‌رسانی به مردم همه جا بوده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: اقتدار بسیج به مردمی بودنش و گستره فعالیت اوست چه اینکه اکنون ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور خود را بسیجی می‌دانند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا در ادامه بیان کرد: بسیج به این مملکت و آب و خاک عزت داده پس باید قدر آن‌ را بدانیم و بسیجیان را تکریم کنیم و برای ملت به یک فرهنگ تبدیل شود و همان گونه که واژه بسیجی افتخار‌آمیز است در عمل به بسیجیان ادای دین کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است، گفت: امروز شاخه‌های بسیج  را در  کشور‌ها می‌بینیم در واقع تفکر بسیج در عالم فراگیر شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا در پایان تأکید کرد: در بسیج توانمندی، اخلاص، مجاهدت و ازخودگذشتگی وجود دارد و این تفکر درحال انتشار است و مردم هم به بسیجیان خود افتخار می‌کنند و امیدواریم که خداوند توفیق دهد در زمره بسیجیان زیر چتر ولایت، انقلاب و اسلام خدمت کنیم.

بسیج پیش‌مرگ ولایت و قافله‌سالار عدالت

رقیه سالاری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: بسیج دست راست ملت است و موجب آرامش و آسایش مردم و ستم‌دیدگان است، هرجا که مردم درد و مشکلی داشته باشند بسیج در کنارشان با دل وجان می‌ایستد تا مردم احساس بی‌پناهی نکنند.

وی در ادامه بیان کرد: روزی که جنگ و جبهه برای مردم ما ایمان و باور شد بسیج تا آخرین قطره‌ی خونش‌ ایستاد و مبارزه کرد حال که دشمن از سوی فریب‌خوردگان داخلی پا‌ به سنگ‌فرش‌های وطن گذاشته است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان سنقروکلیایی افزود: بسیج با دست خالی و بی سلاح و تفنگ با تن و‌ جسمش به مبارزه رفت و تکه تکه شد در واقع این جوانان برای مبارزه با ناموس، عزت و اعتبار دین و وطن، نامردانه سلاخی شدند اما هیچ‌کسی برای نجاتشان کاری نکرد.

وی ضمن اشاره به اغتشاشات و هجمه‌های دشمن علیه کشور، عنوان کرد: گروهی فریب‌خورده قمه به دست، کشور را خانه دشمن کردند و خواستند به قول خودشان حکومت را عوض کنند غافل از اینکه این کشور و دین و حکومت تکیه‌اش به زمین و زمینیان نیست بلکه دست مردمش در دست خداست.


سالاری خاطر‌نشان کرد: بسیج پیش‌مرگ ولایت و قافله‌سالار عدالت‌مردان و زنان با ایمانی است که حدود کارشان جهانی است و برای نجات همه‌ محرومان جهان در تلاش هستند.

وی گفت: مبارزان بسیجی با نام بسیج متولد می‌شوند و با این لباس به شهادت می‌رسند، دستشان در دست خداست و نامشان بر سینه جهان حک شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سنقر تصریح کرد: هفته بسیج بزرگداشت جان‌فشانی‌هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته پس گمان غلطی است اگر بسیج را حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی بدانیم.

وی اظهار داشت: فرهنگ و تفکر بسیجی یعنی آن مجموعه معرفت‌ها و روش‌هایی که می‌تواند مجموعه‌های عظیم انسانی را در ملت به وجود آورد‌.

وی در پایان تأکید کرد: بسیج فهم درست اتحاد اداره و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است و هوشمندی حضرت امام خمینی(ره) و عدالت‌خواهی میلیون‌ها انسان با‌ ایمان تنها تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

اساس بسیج بر مبنای‌ ایمان، بصیرت، ایثار و از خودگذشتگی است

حجت‌الاسلام میلاد فرهنگیان نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: تشکیل بسیج از برکات انقلاب اسلامی است که بعد از پیروزی انقلاب به دستور حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت و در طول بیش از چهار دهه از تشکیل آن، ملت شاهد نقش‌آفرینی و کارکرد بسیج در کشور بوده‌اند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اخلاص، بصیرت و عمل به‌هنگام را از مهمترین مؤلفه‌ها و شاخصه‌های بسیجیان عنوان می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیج همواره از بدو تشکیل خود در کنار مردم و انقلاب بوده و در همه عرصه‌ها خالصانه و برای کسب رضایت حق تعالی مشغول انجام فعالیت در تمامی عرصه‌ها بوده است.

حجت الاسلام فرهنگیان ادامه داد: اساس شکل‌گیری بسیج بر مبنای‌ایمان، بصیرت، ایثار و از خود گذشتگی است و یک شخص بسیجی باید دارای‌ ایمان قوی و مستحکم باشد و‌ ایمان او با حوادث و اتفاقات از بین نرود و بصیرت وی به گونه‌ای باشد که جریان حق را باطل از به خوبی تشخیص دهد و گرفتار نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان نشود.

وی ابراز داشت: بسیجیان در طول تاریخ انقلاب اسلامی به‌دنبال حماسه‌سازی بودند و در رویارویی هوشمندانه و سلحشورانه با فتنه‌آفرینی‌ها و بحران‌سازی‌های گوناگون استکبار جهانی و جبهه معاندین نظام غیر قابل انکار است.

روحانی حوزه علمیه سنقروکلیایی بیان کرد: بسیجیان همواره ایثار و از خود گذشتی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند آنها دیروز در خط مقدم و جبهه و جنگ و امروز نیز در سیل، زلزله، کرونا و بلایای طبیعی و گره‌گشایی از مشکلات جامعه در مقاطع سخت و حساس حضور دارند و خالصانه جان خود را در کف دست گرفتند و برای حفظ جان و مال مردم تلاش کردند و جان خود را به خطر انداختند تا دیگران در آرامش و آسایش قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور توانسته است به دوران بالندگی، عظمت، ‌ایستادگی و قدرت‌نمایی در عرصه‌های متعدد دفاعی، علمی، فرهنگی و سیاسی در جهان برسد و همه این‌ها را مدیون تفکر بسیجی و بسیجیان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، بسیج غرورآمیزترین واژه‌ای است که غیرت دینی و ملی را درهم آمیخته و سیاست آن خدمت به مردم و برخورد قاطع با دشمنان متجاوز است و در یک کلام بسیج مصداق بارز آیه شریفه اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از