حالت تاریک
بی‌توجهی مسئولان به یک مطالبه مردمی؛

چشم‌ کرمانشاهیان به داروخانه هلال‌احمر نگران خواهد شد

چشم‌ کرمانشاهیان به داروخانه هلال‌احمر نگران خواهد شد

داروخانه هلال‌‌احمر کرمانشاه یکی از مطالبات مردمی است که مسئولان امر سال‌هاست آن را پشت گوش انداخته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ جمعیت هلال‌احمر یک نهاد مردمی و بشر دوستانه است که همواره در حوادث و بحران‌های مختلف با حضور خود و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در راستای کمک و خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های مختلف وارد میدان می‌شود.

جمعیت هلال‌احمر همواره نشان داده است خدمت‌رسانی خود را تنها به اقدامات امداد و نجات منحصر و محدود نکرده و در سایر حوزه‌ها مانند آموزش، سلامت و فعالیت‌های اجتماعی با حضور داوطلبان خود نقش‌آفرینی می‌کند.

جمعیت هلال‌احمر همواره یاری‌رسان مردم محروم و کم‌برخوردار سراسر کشور بوده و با کمک‌های مادی و معنوی خود به آنها کمک کرده است مانند سیل شمال کشور و هم‌اکنون نیز نیروهای جمعیت در سیل سیستان و بلوچستان در سخت‌ترین شرایط در منطقه حضور دارند و پا به پای سایر دستگاه‌های امدادی در حال فعالیت هستند.

شاهد حضور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در میان حجم انبوه گل و لای یا سیلاب خود نشان‌دهنده ایثار و فداکاری داوطلبان و امدادگران این جمعیت و عشق و علاقه برای خدمت‌رسانی به مردم در سراسر کشور است.

جمعیت هلال‌احمر در کنار مباحث امدادی طی سال‌های گذشته با راه‌اندازی کاروان‌های سلامت سعی کرده تا بتواند خدمات درمانی عمومی و تخصصی را به مردم مناطق مختلف کشور ارائه دهد و در صورت نیاز به اعمال تخصصی بیمارستانی در صورت کم‌برخوردار بود فرد تمام هزينه‌های درمانی توسط هلال‌احمر به حساب مرکز درمانی واریز می‌شود.

یکی از نیازهای اصلی جمعیت هلال‌احمر در استان کرمانشاه راه‌اندازی داروخانه این جمعیت است که از دهه ۹۰ در حال رایزنی و پیگیری توسط مدیران استانی است اما هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده تا مردم کرمانشاه از خدمات آن بی‌بهره باشند.

یکی از علل اصلی عدم صدور مجوز داروخانه کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و سپس مجموعه وزارت بهداشت است که با وجود درخواست‌های مکرر هلال‌احمر استان کرمانشاه تاکنون این مطالبه عمومی و پیگیری رسانه‌ای به جایی نرسیده است.

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته اکثر استان‌های کشور دارای داروخانه هلال‌احمر هستند که خدمات دارویی را به مردم می‌دهند اما استان کرمانشاه با وجود مشکلات فراوان از وجود این نعمت بی‌بهره است و تنها به صورت محدود جوابگوی مراجعان مرکز فوریت‌های دارویی این سازمان است.

مرکز فوریت‌های دارویی هلال‌احمر جوابگوی مراجعان نیست

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه جزو معدود استان‌هایی در کشور است که داروخانه هلال‌احمر ندارد با وجود آنکه برخی استان‌ها بیش از یک داروخانه دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: مرکز فوریت‌های دارویی هلال احمر استان کرمانشاه هم‌اکنون در کنار بیمارستان امام علی(ع) فعال است اما پاسخگوی مراجعان نیست.

محمدی تصریح کرد: مدارک داروخانه هلال‌احمر استان کرمانشاه با همراهی مدیران ارشد استان به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت ارسال شده است و منتظر پاسخ و اعلام نظر نهایی این مجموعه هستیم.

وی ادامه داد: مرکز دارویی هلال‌احمر استان کرمانشاه هم‌اکنون به صورت ناقص در حال فعالیت است و اجازه فروش دارو را ندارد در حالی که این داروخانه می‌تواند به صورت تخصصی فعالیت کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه  افزود: هم‌اکنون هیچ شرکت دارویی توان فروش دارو را به داروخانه این جمعیت ندارد و به درستی راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر مطالبه مردمی است.

دانشگاه علوم پزشکی برای داروخانه هلال‌احمر همکاری کند

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر همواره در حوادث مختلف به مردم استان کرمانشاه خدمت‌رسانی کرده و با تمام توان پای کار برای کمک به هم‌وطنانمان بوده است و زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب گواه این ادعا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه یک مطالبه و درخواست به حق از سوی مردم استان است که نیاز تأسیس آن نیز در استان کرمانشاه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته احساس می‌شود.

شعبانی بیان کرد: با وجود تاکید چندین باره استاندار کرمانشاه و معاونت اجتماعی استانداری و پیگیری هلال‌احمر کرمانشاه اما متاسفانه درخواست در کمیسیون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پذیرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: استاندار کرمانشاه طی سال گذشته در جریان دیدار با وزیر بهداشت و پیگیری طرح‌های درمانی استان به صورت ویژه صدور مجوز داروخانه هلال‌احمر را پیگیری کرد و انتظار می‌رود این مشکل با همراهی مدیران حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: قطعا راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه می‌تواند پاسخگوی خوبی برای نیازهای دارویی مردم استان کرمانشاه باشد.

شعبانی عنوان کرد: برخی داروها که توسط هلال‌احمر وارد می‌شود تنها از طریق داروخانه‌های این مرز به فروش می‌رسد که قطعا برخورداری استان کرمانشاه از این ظرفیت می‌تواند گره‌گشای مشکلات مردم منطقه باشد.

داروخانه هلال‌احمر نیاز استان کرمانشاه است

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه متاسفانه جزو معدود استان‌هایی است که داروخانه هلال‌احمر ندارد و این موضوع شایسته مردم سینه ستبر جمهوری اسلامی ایران نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: داروخانه هلال‌احمر کرمانشاه قطعا می‌تواند پس از صدور مجوز و تأسیس، کمک حال بیماران کرمانشاهی باشد و از سوی دیگر می‌تواند پاسخگوی بیماران کم‌برخوردار باشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: موضوع صدور مجوز داروخانه هلال‌احمر توسط نمایندگان کرمانشاه در مجلس از وزیر بهداشت پیگیری شده است اما این موضوع تا رسیدن به نتیجه قطعا ادامه خواهد داشت زیرا درخواست مردم است.

وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های جمعیت هلال‌احمر کمک و خدمت‌رسانی به مردم است که جمعیت هلال‌احمر همواره در میدان حضور داشته و یاری‌رسان مردم اقصی نقاط کشور بوده است و قطعا در بحث اجتماعی نیز دستاوردهایی را داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ به سرانجام نرسیدن مطالبه‌ای مردمی و ضروری چون راه‌اندازی داروخانه هلال‌احمر در کرمانشاه موئد تلاش‌های ناکافی متولیان امر در این حوزه است که تاکنون آن را به آرزویی محال تبدیل کرده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از