حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
دفاع مقدس گفتمان انقلاب اسلامی را تثبیت کرد
فرمانده لشگر ۲۹ سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص):

دفاع مقدس گفتمان انقلاب اسلامی را تثبیت کرد

فرمانده لشگر عملیاتی ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: دفاع مقدس گفتمان انقلاب اسلامی را تثبیت و به جهان صادر کرد.

به گزارش اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سردار فرامرز صفری صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس تحت تربیت اسلام ناب محمدی بودند، با دل و جان برای میهن اسلامی جنگیدند.

فرمانده لشگر عملیاتی ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به ارتباط اخلاص و شهادت افزود: هر چه اخلاص بیشتر باشد عیار عمل بالاتر می‌رود و به ملکوت نزدیک می‌شود.

وی گفت: حاج قاسم و شهید رئیسی با خدمت بی‌منت‌ به درجه رفیع شهادت رسیدند و محبوب دل مردم شدند که این، نتیجه تربیت انسان‌های با تقوا و تحت تأثیر معنویت و عقلانیت است.

صفری ادامه داد: شهدا تحت تأثیر عقلانیت، دیانت و معنویت قرار داشتند که این‌چنین انسان‌های خیرخواه و خدمت‌گذار تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه رزمندگان، حماسه‌های عظیمی خلق کردند، خاطرنشان کرد: در کتاب «حوض خون» مجاهدت بانوان در دوران دفاع مقدس بیان شده است، مجاهدانی که راه صدساله را یک‌ شبه طی کردند.

صفری با بیان اینکه جنگ همچنان ادامه دارد، گفت: امروزه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مردم مظلوم غزه را می‌کشد، لذا باید در مقابل ظالمان، انسان‌های گرگ‌صفت، روباه‌صفت و حیله‌گر جنگید.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم، تصریح کرد: دفاع مقدس گفتمان انقلاب اسلامی را تثبیت و به جهان صادر کرد.

صفری افزود: تحت تعلیم اسلام ناب محمدی ۶ ارتش مکتبی از جمله حزب‌الله، جهاد اسلامی، حماس، حیدریون، زینبیون و فاطمیون تشکیل شد.

وی با اشاره به فطرت پاک و عزت‌طلبی ذاتی انسان، تصریح کرد: جبهه باطل محکوم به فنا و حق ماندگار است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: نباید از دشمن درونی نیز غافل ماند و باید آن را به خوبی شناخت، دشمن درونی ما نفس حیوانی و وسوسه‌های شیطانی و در تکمیل آن نقشه‌های دشمنان در فضایی مجازی برای به انحراف کشاندن ما است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن درونی می‌خواهد با راه‌های مختلف ما را درگیر سستی، فساد، نزاع، دزدی، ظلم، تعدی و بی بندو باری کند ما باید این دشمن را بشناسیم و راه‌های مقابله با آن را یاد بگیریم و با آن بجنگیم. 

صفری گفت: ما همیشه در حال نبرد هستیم نبرد اصلی انسان همان جهاد اکبر و جهاد با نفس درونی است باید مراقب باشیم و ببینیم که نفس ما می‌خواهد با چه کسانی انس بگیرد باید ببینیم که چگونه حق‌الله و حق‌النفس را ادا می‌کنیم.

وی افزود: تکلیف بزرگی بر گردن یکایک ماست سلامت فیزیکی روحی و روانی ما حقی است که بر گردن ما است، دشمن درونی نمی‌خواهد که ما این حق را ادا کنیم.

صفری افزود: ناامیدی، سستی و پرهیز از قرار گرفتن در جمع انسان‌های نیک و مسیر خوبی‌ها از وسوسه‌های نفس درونی ماست، شیطان تلاش می‌کند تا ما را از توجه به حق دیگران باز دارد نفس درونی ما را به سمت رذایدی همچون تهمت، غیبت، ظلم و تعدی به دیگران می‌کشاند ما باید قوای نفسانی را تحت کنترل درآوریم.

وی خطاب به مددجویان در زندان گفت: باید با قرآن و نهج البلاغه انس بگیرند و به ائمه اطهار توسل کنند، در سال‌های دفاع مقدس نیز برخی از اسرا در دوران اسارت خود به حفظ قرآن و نهج‌البلاغه می‌پرداختند برخی نیز به زبان انگلیسی تسلط پیدا کرده بودند اسرای جنگ تحمیلی به سلامت و ورزش آموختن هنر و حرفه نیز اهتمام می‌ورزیدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از