پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-03 14:45 - شماره خبر : 9251 0
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

راهپیمایی اربعین نماد وحدت همه مذاهب است

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: برگزاری راهپیمایی اربعین نماد وحدت و اتحاد همه مذاهب از جمله شیعه و سنی و پیروی از ائمه اطهار (ع) است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کربلا سرزمین پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی مظلوم بر ظالم، حقانیت اهل حق و آشکارشدن چهره نفاق دنیاپرستان، در مقابل محبوب‌ترین مخلوق خدا یعنی امام حسین (ع) است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به هدف قیام انسان‌ساز سیدالشهدا، افزود: امروز نام، یاد و مکتب حسین باقی‌مانده و بی‌وفایی کوفیان و جنایات یزیدیان زبان‌زد شده است.

 مرادی تصریح کرد: امروز محل شهادت امام حسین (ع) و یارانش، میعادگاه عاشقان حسینی و آزادگان جهان و مسلمانان است که با دیدن صحرا و دشت کربلا این حادثه عظیم یادآوری می‌شود و با آشنایی با تاریخ تلخ عاشورا روبرو می‌شوند.

وی با اشاره به آیه فاعتبروا یا اولی‌الالباب، بیان کرد: اگر در شهر و دشت‌های کربلا نگاهی بیندازید صدای ناله و فغان کودکان بی‌پناه و زنان ناتوان را خواهی شنید که در مقابلشان لشکری از طاغوتیان و از خدا بی‌خبران قرار گرفته‌اند که برای اطاعت از طاغوتیان ستمگر و طمع‌کار بر سر کشتار آل نبی از هم سبقت گرفته‌اند.

مرادی ادامه داد: باید رفت، باید دید، باید بوی مظلومیت خاک کربلا و خون امام حسین (ع) و یاران را نظاره‌گر بود تا با انسان به‌ صحبت بنشیند.

وی افزود: کربلا یعنی صدای مظلوم و قدرت خون مظلوم از هر قدرت و حاکمیتی بالاتر و قدرتمندتر و رساتر و عمیق‌تر است که طول تاریخ آن را بزرگ‌تر خواهد کرد.

مرادی در ادامه گفت: اکنون راهپیمایی اربعین حسینی که چند سالی است برگزار می‌شود نماد وحدت و اتحاد همه مذاهب از جمله شیعه و سنی و پیروی از ائمه اطهار است.

وی با اشاره به اینکه افتخار میزبانی از زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نصیب کرمانشاهیان شد و مرز خسروی به‌عنوان مسیر تردد زائران انتخاب شد، گفت: با وجود تبلیغات دروغین و توطئه‌های دشمنان در راستای ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان اما این‌ بار نیز همانند همیشه با احترام متقابل به عقاید یکدیگر و با حضور در صحنه، نقشه‌های بدخواهان را خنثی کرده‌ و با میزبانی شایسته از زائران حماسه‌ای دیگر در تاریخ ثبت کردند.

انتهای خبر/

 

https://mersadnews.ir/short/VmK39
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار