حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
شهدا، قهرمانان واقعی و الگوهای ماندگار هستند
فرمانده سپاه شهرستان اسلام‌آبادغرب:

شهدا، قهرمانان واقعی و الگوهای ماندگار هستند

فرمانده سپاه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: شناساندن ایثارگری و رشادت شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان ثبت یک فضای ماندگار برای نسل کنونی و نسل‌های آینده است.

یوسف‌وند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا همت جمعی مسئولان و مردم را برای توجه به حفظ راه شهدا و یاد و خاطره آن‌ها به دنبال دارد و فضایی نورانی و متبرک از نام و یاد شهدای عزیز را در استان و شهرهای ما آکنده خواهد کرد.

 

وی افزود: برجسته شدن و شناساندن ایثارگری و رشادت شهدا، ایثارگران و رزمندگان استان و شهرستان ما در سایر استان‌ها و کشور  و ثبت یک فضای ماندگار برای آینده از ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدای ما برای نسل کنونی و نسل‌های آینده است.

 

 یوسف‌وند تصریح کرد: در رابطه با ماندگاری آثار کنگره شهدا، برگزاری اجلاسیه، برنامه‌ریزی برای انجام یک سلسله برنامه و فعالیت در طول سال به منظور تداوم بخشیدن به این حرکت، باید یک ساختار و نهاد مسئول، پیگیری تداوم این حرکت باشد.

 

وی با بیان اینکه کنگره مزیتی برای نسل جوان دارد، گفت: آشنایی با فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان و مستکبران عالم، آشنایی با فرهنگ معنویت و توکل و اتکا به خداوند قادر متعال و توسل به ائمه معصوم (ع)، فضائل اخلاقی در جبهه، دوری از فرهنگ بی‌مبالاتی، بی بند و باری و لاابای‌گری غربی، استحکام روحیه خودباوری و فرهنگ ما می‌توانیم از جمله این مزیت‌ها است.

 

 یوسف‌وند با اشاره به ارگان‌های دخیل در کنگره برای فضاسازی شهر، گفت: سازمان‌ها و ارگان‌ها هر کدام بر اساس ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های مرتبط با این موضوع می‌توانند این فضا را پوشش دهند.

 

وی با اشاره به کمیته‌هایی که در کنگره دخیل هستند، افزود: کمیته‌ها حسب وظایف محوله شده و بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درون‌دستگاهی و سازمانی خود با برگزاری برنامه‌های متعدد مانند یادواره شهدا، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، مسابقات متعدد فرهنگی، ورزشی، علمی، چاپ کتاب و مقالات، ساخت فیلم و انیمیشن، تئاتر و ...  برای جامعه مخاطبان خود و عموم مردم می‌توانند کنگره شهدا را به مردم خصوصاً نسل جوان بشناسانند.

 

 یوسف‌وند خاطرنشان کرد: کنگره برکاتی برای استان کرمانشاه دارد از جمله برجسته شدن فرهنگ ایثار و مقاومت به عنوان گفتمان غالب در سطح استان، افزایش معنویت و فضائل اخلاقی اسلامی در سطح جامعه و دوری از فرهنگ منحط و مبتذل غربی، ترویج روحیه خودباوری و فرهنگ ما می‌توانیم در سطح جامعه، مسئولان و نخبگان جامعه.

 

وی، کنگره را فرصت آشنایی نسل جدید با شهدا عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها برای آشنایی با شهدا، برگزاری برنامه‌های متنوع مانند یادواره شهدا، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، مسابقات متعدد فرهنگی، ورزشی، علمی ، چاپ کتاب و مقالات، ساخت فیلم و انیمیشن ، تئاتر و ...  برای جامعه می‌تواند کنگره شهدا را به مردم خصوصاً نسل جوان بشناساند.

 

یوسف‌وند گفت: الگوسازی از قهرمانان واقعی کشور در مقابل قهرمانان پوشالی و خیالی در فیلم‌های غربی، برگزاری اردوهای راهیان نور غرب و جنوب و بازدید نسل جوان با رشادت‌های قهرمانان این کشور از مناطق عملیاتی و ..‌. تلاش گسترده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای انعکاس فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به وصایای شهدا از دیگر برنامه‌های مذکور است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از