حالت تاریک
مشکلاتی که تمامی ندارد؛

ضایعات‌فروشان اسلام‌آبادی در انتظار تحقق وعده‌ها

ضایعات‌فروشان اسلام‌آبادی در انتظار تحقق وعده‌ها

وعده انتقال ضایعات‌فروشان اسلام‌آبادی به خارج از شهر از جمله وعده‌های سر خرمن متولیان امر است که اهالی شهرستان در حسرت آن سماق می‌مکند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رشد بی‌رویه صنف ضایعات‌فروشان به خاطر بیکاری و حضور مشتریانی خاص در مغازه‌های ضایعات‌فروشی از جمله دغدغه‌های شهروندان ساکن در خیابان‌های شهرستانی و مغازه‌های ضایعاتی به فاصله کمی در مناطق حاشیه‌ای و حتی داخل شهر با بدترین شکل در حال فعالیت هستند. 

موضوع ساماندهی صنف ضایعات‌فروشان تنها از طریق مدیریت شهری برطرف نخواهد شد لذا دستگاه‌های دخیل در این خصوص باید در کنار مدیریت شهری برای حل این معضل تلاش کنند. 

ضایعات‌فروشی‌های اسلام‌آبادغرب به خارج از حریم شهر انتقال می‌یابد 

حمیدرضا کرمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ انتقال واحدهای ضایعاتی به خارج از شهر را بخشی از ساماندهی محلات حاشیه‌ای دانست و گفت: در گام اول واحدهای مجاز باید به شهرکی در خارج از فضای شهری منتقل شوند. 

فرماندار اسلام‌آبادغرب افزود: ضایعاتی‌های سطح شهرستان به دلیل حجم بالای نگهداری از ضایعات به زباله‌دانی تبدیل شده و علاوه بر ایجاد چهره نازیبا در شهر با لانه کردن حیوانات موذی خطر ابتلا به بیماری را در مناطق مسکونی شهری افزایش می‌دهد. 

وی در پایان عنوان کرد: کارگاه و مغازه ضایعات‌فروشی‌های سطح شهرستان به خارج از حریم شهر انتقال داده و برای آن‌ها جانمایی صورت خواهد گرفت. 

وجود انبارهای ضایعاتی در سطح شهر اسلام‌آبادغرب موجب نارضایتی برخی از شهروندان شده و در داخل شهر مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای شهروندان ایجاد کرده و اما موضوع دیگر ایمن نبودن این انبارها است که باید از بروز حوادث جلوگیری شود. 

متأسفانه بیشتر مردم محله شهرستانی از وجود این مغازه‌ها در داخل شهر گلایه‌مند هستند ولی مسئولان شهری تاکنون برای رفع این معضل اجتماعی اقدام مؤثری که مطالبات مردم را برآورده کند صورت نداده‌اند. 

با توجه به درآمد اقتصادی و سودآوری خرید و فروش ضایعات، مغازه‌های خرید ضایعات در محله شهرستانی به حدی افزایش یافته که زندگی ساکنان محل دچار مشکلات اساسی شده است. 

گلایه‌مندی از ضایعات‌فروشی در حومه پل زنگنه اسلام‌آبادغرب

شهروند اسلام‌آبادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ گفت: بخشی از خیابانی در حومه پل زنگنه شهرستان اسلام‌آبادغرب استان کرمانشاه تبدیل به ضایعات‌فروشی شده است، این موضوع موجب شده تا این منطقه با انباشت زباله و آلودگی همراه شود. 

وجود انبارهای ضایعاتی در سطح شهر اسلام‌آبادغرب موجب نارضایتی شهروندان شده و در داخل شهر مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی برای شهروندان ایجاد کرده و اما موضوع دیگر ایمن نبودن این انبارها است که باید از بروز حوادث جلوگیری شود. 

ساماندهی و مشخص کردن یک محل مشخص که تمامی ضایعاتی‌ها در آن محل حضور داشته باشند حتی‌المقدور خارج از شهر و زیر نظر یکی از صنوف مربوطه در چارچوب مسائل بهداشتی و دارای مجوزهای مربوطه رصد و بازرسی‌های روتین، به منظورعدم رسوخ موارد سرقتی در شهرستان با پلیس آگاهی، تشکیل پرونده کاری برای افراد شاغل در این کار و ایجاد مرکز بازیافت ضایعات در سطح بالاتر به منظور ایجاد اشتغال و کمک به محیط زیست است. 

حضور نمکی‌ها در محدوده شهرستانی 

شهروند ساکن محله شهرستانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ گفت: غیر از رفت و آمد معتادان که معمولاً برای خرید مواد به این محله می‌آیند نمکی‌ها با بار و بندیلشان هم به این مشکل اضافه شده است، هر ساعت شبانه‌روز افرادی را می‌بینید که با گاری برای انبارهای ضایعات زباله بازیافتی می‌آورند، بطری آب بیشترین حجم زباله‌های این افراد را تشکیل می‌دهد و رفت و آمد این افراد محله را ناامن می‌کند. 

انبار ضایعات، عامل رفت و آمد

یکی دیگر از اهالی ساکن محله شهرستانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بیان کرد: اگر انبارهای ضایعات که قدم به قدم در این محله وجود دارد، نبود بی‌شک رفت و آمد این افراد هم از محله قطع می‌شد، بین نمکی‌ها، کارتن‌خواب‌هایی که برای هزینه مواد روزانه‌شان زباله بازیافتی جمع می‌کنند هم حضور دارند آن‌ها ظاهر نامناسبی دارند و باعث ناامنی در محله می‌شوند اگر این انبارها نبود دلیلی نداشت آن‌ها با این زباله‌ها به محله ما رفت و آمد کنند. 

شهروند اسلام‌آبادی دیگری ضمن درخواست جمع‌آوری این انبارها، ادامه می‌دهد: خودتان در نظر بگیرید اگر در همسایگی‌تان به جای منزل مسکونی انبار ضایعات وجود داشته باشد، زندگی شما چه وضعیتی خواهد داشت؟ وجود این انبارها حیوانات موذی مانند موش را به محله می‌کشاند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از