حالت تاریک
شهردار پاوه:

فعالیت‌های دست‌فروشان پاوه ساماندهی می‌شود

فعالیت‌های دست‌فروشان پاوه ساماندهی می‌شود

شهردار پاوه از ساماندهی فعالیت دست‎فروشان این شهر خبر داد.

سالم مرادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: شهرداری پاوه از همان اوایل سال جاری همچون سالیان گذشته خدمات خوبی را در زمینه‌های مختلف عمرانی، شهری، فضای سبز و فرهنگی انجام داده است.

وی با اشاره به آسفالت خیابان‌های سطح شهر، گفت: آسفالت ورودی معبر منشب از میدان مولوی به سمت معبر جدیدالاحداث موسوم به سواران و خیابان تکیه در اوایل سال جاری انجام شده است این درحالی بود که شهرداری در اسفندماه سال گذشته عملیات تعریض آن را با انجام اموری از قبیل جابه‌جایی تیربرق‌های موجود در محل، جداسازی ورودی پارکینگ از معبر و جمع‌آوری دکه‌های فلزی موجود در آن به انجام رسانده بود.

شهردار پاوه به موضوع لکه‌گیری و آسفالت معابر سطح شهر به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری اشاره و عنوان کرد: زیرسازی و آماده‌سازی معبر خاکی واقع در محله چورژی (جنب نانوایی قدیم) به مساحت ۲ هزار و ۹۴۲ متر مربع به‌منظور انجام آسفالت و زیرسازی و آماده‌سازی بخش خاکی خیابان بهار واقع در محله سرباور در راستای انجام آسفالت توسط شهرداری پاوه انجام شده که در نهایت آسفالت این معبر در تابستان سال جاری با این مقدار انجام شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی آسفالت خیابان برق واقع در محله چورژی (پشت نیروگاه برق) یکی دیگر از معابر خاکی مناطق الحاقی به پاوه است که به مساحت ۵هزار و ۴۰ متر مربع انجام شده است البته زیرسازی این معبر خاکی باید مدتی قبل توسط شهرداری به انجام رسیده بود.

مرادی گفت: آسفالت خیابان موسوم به سنگ‌فرش واقع در سرکران نیز به مساحت یک هزار و ۷۶۰ مترمربع توسط شهرداری پاوه در مناطق الحاقی به پاوه انجام شده همچنین عملیات اجرایی روکش آسفالت خیابان معلم واقع در زمین شهری و شهرک ظفر پاوه انجام شده است.

شهردار پاوه همچنین از اجرای آسفالت معابر خاکی مناطق الحاقی به مساحت ۱۴هزار و۲۰۰ مترمربع در طول دو ماه توسط شهرداری خبر داد.

مرادی ادامه داد: با توجه به حجم گسترده مشکلات موجود در این مناطق در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری در زمینه رعایت عدالت در توزیع امکانات و ارائه خدمات در مناطق کمتر برخوردار، این خواسته شهروندان تبدیل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر شد.

وی افزود: به منظور انجام یکی از مهم‌ترین موضوعات شهر در حوزه عمران که همانا مناسب‌سازی و ایمن‌سازی شبکه معابر شهر در راستای روان‌سازی تردد و تأمین آسایش و آرامش شهروندان و اصلاح چهره شهر است، به‌عنوان اولویت در دستور کار شهرداری قرار گرفت و از اواخر خردادماه سال جاری تاکنون عملیات اجرایی آسفالت ۹ معبر خاکی موجود در مناطق الحاقی به مساحت ۱۴ هزار و۲۰۰ مترمربع از محل اعتبارات داخلی شهرداری بر اساس اولویت‌بندی، انجام گرفته است که رضایت شهروندان محترم را به همراه داشته است.

مرادی تصریح کرد: از آنجا که انجام این قبیل پروژه‌ها حق اولیه مردم است و تکمیل آن‌ها در تأمین رفاه و آسایش و در نتیجه رضایت‌مندی شهروندان مؤثر است، سعی شهرداری و شورای اسلامی شهر بر این خواهد بود با توجه به اعتبارات و بضاعت شهرداری و در صورت مشارکت شهروندان، بر اساس اولویت، روند اجرای عملیات آسفالت معابر خاکی تا جایی که امکان دارد دنبال شده و ادامه یابد.

وی ضمن تقدیر از سعه صدر شهروندان در هنگام اجرای پروژه‌های مذکور، رضایت شهروندان را مهم‌ترین و بزرگترین سرمایه مدیریت شهری عنوان کرد.

شهردار پاوه با اشاره به ساماندهی فعالیت‌های دست‌فروشان نیز، گفت: به منظور ساماندهی فعالیت دست‌فروشان، نسبت به آماده‌سازی، خاک‌برداری، تسطیح و شن‌ریزی محل پایانه مسافربری سابق شرق برای استقرار همه دست‌فروشان فعال در سطح شهر طی ایام تعطیلات اقدام کردیم.

مرادی گفت: در همان ابتدای سال وانت‌های میوهفروشی و انتقال آن‌ها به زمین ترمینال سابق، که سبب ایجاد نظم و رفع ترافیک در اغلب ساعات روز و همچنین آرامش تمامی همشهریان و مخصوصاً ساکنین محله شد را ساماندهی کردیم.

وی ادامه داد: المان‌های مختلف را در نقاطی از سطح شهر نصب کردیم به طوری که در ابتدای سال به‌مناسبت ماه مبارک رمضان و سال نو، المان موضوعی ماه رمضان و سفره هفت‌سین را در سطح شهر نصب کردیم، همچنین محوطه اطراف المان انار واقع در ورودی سابق شرقی با انجام اقداماتی از قبیل رنگ‌آمیزی المان، گل‌کاری، کاشی‌کاری، نصب و راه‌اندازی آب‌نما، نصب پایه چراغ روشنایی و نورپردازی ساماندهی شد.


اجرای طرح زیباسازی و رنگ‌آمیزی سطح شهر
مرادی با اشاره به زیباسازی شهر پاوه، گفت: موزائیک‌فرش پیاده‌رو، نصب نیمکت، رنگ‌آمیزی نرده‌ها و نصب پایه چراغ روشنایی در محدوده اطراف سراب هولی که مسیر گردشگران یا همشهریان عزیز است، در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه این مهم در مردادماه سال جاری به اتمام رسید.


شهردار پاوه اذعان کرد: همچنین نورپردازی چنار کهنسال موجود در سراب هولی و چنار مسجد جامع، نورپردازی درختان موجود در قسمتی از پارک شهید کاظمی، جمع‌آوری تابلوها و تراکت‌های زائد موجود در سطح شهر و رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌های موجود در معابر سطح شهر پاوه انجام شده است.

مرادی اذعان کرد: شهرداری پاوه علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه توسط پلیس ساختمان در رابطه با ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز، اقدام به جلوگیری از ادامه کار ساخت و سازهای فاقد پروانه و فاقد آئین‌نامه و ضوابط فنی شهرسازی با نصب نیوجرسی در ورودی آن‌ها کرده و تا زمان اجرای طرح و تعیین تکلیف در کمیسیون ماده ۱۰۰ ادامه خواهد داشت البته در این رابطه اعلام کرده‌ایم صاحبان واحدهای صنفی قبل از هرگونه اقدام، پروانه ساختمانی مربوطه را از شهرداری اخذ کرده و از احداث بنای غیرمجاز خودداری کنند.

وی عنوان کرد: به منظور حفظ سیما و منظر و چشم‌انداز کم‌نظیر شهر پاوه و نیز جلوگیری از تضییع حقوق عامه شهروندان، اجازه نمی‌دهیم ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در پاوه مغفول بماند بلکه با ساماندهی و فعال کردن پلیس ساختمان، بندهای این ماده قانونی را علیه متخلفان ساختمانی به صورت کامل اجرا و به صورت قاطع از ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از ضوابط و غیرمتعارف در سطح شهر جلوگیری به عمل خواهیم آورد.

مرادی با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، لزوم اخذ پروانه ساخت واحد ساختمانی از شهرداری قبل از هر اقدامی مبنی بر ساخت و ساز مطابق مشخصات مندرج در پروانه ساختمانی صادره را مورد تأکید قرار داد و هشدار داد: اکیدا توصیه می‌شود سازندگان واحدهای ساختمانی به این مهم توجه کافی داشته باشند و رعایت مجدانه قانون را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند؛ چرا که در غیر این صورت به عنوان تخلف قابل پیگرد قانونی بوده و با ممانعت شهرداری مواجه و سرمایه آن‌ها به هدر خواهد رفت.

شهردار پاوه تصریح کرد: در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، این شهرداری علاوه بر فعال کردن پلیس ساختمان و استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، تعرفه ارزش معاملاتی ساختمان در سال ۱۴۰۲ را در راستای تأمین منافع عمومی به نحوی تنظیم کرده که ساخت و سازهای داخل تراکم و برابر ضابطه، حداقل پرداختی به شهرداری را داشته باشند و برای حمایت و تشویق شهروندان به ساخت و ساز قانونی گاها مبالغ تعیین شده نسبت به سال قبل افزایش چندانی نیافته است؛ اما درخصوص طبقات خارج از تراکم چندین برابر شده و با توجه به افزایش شدید، عملا ساخت و ساز خارج از تراکم از نظر اقتصادی ارزشی برای مالکین ندارد.

وی با بیان اینکه شهرداری به شهروندان اعلام کرده که مستند به بند یک ماده ۵۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اعطای تخفیف یا معافیت از پرداخت عوارض یا وجوه شهرداری و دهیاری ملغی شده، گفت: همه ما باید توسعه متوازن شهر را سرلوحه کار خود قرار دهیم که البته ایجاد و تحقق این امر جز با رعایت قوانین مصوب و همراهی و همکاری شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

شهردار پاوه با اشاره به ایمن نبودن سازه سبک خانه‌ها به دلیل‌عدم رعایت آئین‌نامه ۲هزار و ۸۰۰ ساختمان و نداشتن تأییدیه فنی وعدم رعایت اصول فنی و مهندسی، افزود: شهرداری به خاطر حفظ ایمنی شهروندان وعدم بروز خسارات جانی و مالی، با استفاده از ظرفیت تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها با این قبیل ساخت و سازها برخورد قاطع خواهد کرد.

مرادی با تاکید بر اینکه در کمیسیون اخیر ماده ۱۰۰ شهرداری رأی تخریب دو مورد سبک‌سازی صادر شده که به زودی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: در ساختمان‌هایی که در آن‌ها سبک‌سازی صورت گرفته باشد، هیچ‌گونه خدماتی از قبیل انشعابات، نقل و انتقال، پاسخ‌دهی استعلامات و … به سایر واحدها تا زمان تخریب سبک‌سازی ارائه نخواهد شد همچنین در مواردی نیز نسبت به جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در چورژی توسط پلیس ساختمان شهرداری و پر کردن خاک‌برداری در این محل‌ها اقدام شده است.

شهردار پاوه با اشاره به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر، گفت: متأسفانه برخی از شهروندان باعدم رعایت قانون و نادیده گرفتن اخطارها، اقدام به تخلیه و دپوی خاک و نخاله در حاشیه برخی از معابر در سطح شهر می‌کنند که جاده بالادست، پارک نسمه و… از آن جمله بوده که این شهرداری اخیراً چندین مرتبه اقدام به پاک‌سازی آن‌ها کرده که این امر علاوه بر خطرات بهداشتی و زیست‌محیطی، موجب ایجاد چهره زشت و نازیبایی در این اماکن توأم با ریسک تصادفات اتفاقی می‌شود.

وی افزود: شروع عملیات اجرایی اصلاح هندسی تقاطع حادثه‌خیز ورودی غربی دوریسان و سرباور توسط شهرداری پاوه در راستای تسهیل عبور و مرور وسائل نقلیه و ایمنی و رفاه حال شهروندان ارجمند نیز انجام شده و خط کشی طولی خیابان‌های اصلی سطح شهر، خط کشی محل‎‌های عبور عابر پیاده جلوی مدارس و رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه‌های موجود در معابر توسط شهرداری پاوه انجام شده است.

شهردار پاوه خاطرنشان کرد: این شهرداری به منظور روان‌سازی ترافیک و کاهش سوانح رانندگی و ارتقای سطح ایمنی خیابان‌ها، خط کشی‌ها و رنگ‌آمیزی‌های ترافیکی مذکور را در دستور کار قرار داد و عملیات اجرایی آن را با استفاده از مواد استاندارد اجرایی کرد که البته خط کشی‌های ترافیکی قبلی، از معابر سطح شهر در گذر زمان پاک شده و عملا وجود نداشتند.

وی با بیان اینکه تیغه‌زنی بخشی از معبر واقع در حد فاصل محله جهاد و روستای خانقاه توسط شهرداری پاوه در راستای تسهیل تردد شهروندان ساکن در محل و اهالی روستای خانقاه از دیگر اقداماتی است که انجام گرفته، افزود: این معبر یکی از معابری است که به جای خیابان اصلی خانقاه واقع در میدان مولوی توسط اهالی روستای خانقاه به‌منظور تردد استفاده می‌شود که می‌تواند از بار ترافیکی میدان مولوی و خیابان‌های منتهی به آن خصوصاً در ساعات اوج ترافیک بکاهد.


طولانی‌ترین پله‌های رنگ‌رنگی ایران در پاوه قرار دارد
مرادی با بیان اینکه فضای سبز نیز جزئی از اولویت‌های این شهرداری بوده، گفت: یکی از عوامل آلودگی و تخریب محیط زیست، قطع بی‌رویه درختان است و نتایج حاصل از آن حیات انسانی را با تهدید مواجه خواهد ساخت لذا در قانون به این موضوع توجه شده به گونه‌ای که به‌منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، در قوانین و مقررات مربوط به شهر و شهرداری، مطابق ماده یک و۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، با کسانی که بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه، اقدام به قطع غیرقانونی درختان کنند برخورد قانونی می‌شود و این قانون علاوه بر جریمه، زندان را هم برای قطع درخت پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در این رابطه دغدغه جدی داشته و به هرگونه تخریب فضای سبز و قطع، شاخه‌زنی یا جابجایی غیرقانونی و بدون مجوز درختان، با ابزارهای قانونی برخورد قاطع خواهد کرد، عنوان کرد: در راستای فضاسازی و زیباسازی سطح شهر نیز کوچه‌های موجود در شهر پاوه به دلیل توپوگرافی خاص آن اکثرا پله‌بندی شده است.

مرادی ادامه داد: این ساختار پلکانی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری شهر پاوه است و می‌توانند به یکی از جاذبه‌های شهر در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی، زیبایی‌های طبیعی، بافت معماری تبدیل شوند.

شهردار پاوه اذعان کرد: به منظور برجسته کردن این ظرفیت و ایجاد فضایی نشاط‌آفرین در شهر و زیباسازی منظر شهری، با پیشنهاد شورای اسلامی شهر و هم‌فکری شهرداری، تصمیم به رنگ‌آمیزی طولانی‌ترین پله‌بندی موجود در سطح شهر حدفاصل میدان فلسطین (ده‌ره باسام) تا میدان مولوی به صورت طرح مداد رنگی گرفتیم که خوشبختانه این امر مورد استقبال شهروندان، گردشگران و رسانه‌ها قرار گرفت.

مرادی تصریح کرد: علاوه بر این موارد، شهرداری در کارهای فرهنگی نیز فعالیت داشته است، به طوری که تئاتر خیابانی «جایی برای گل سرخ» در محل آمفی تئاتر روباز شهرداری، آمفی تئاتر شانو پاوه در پارک آزادگان واقع در بلوار جانبازان با حضور و استقبال پرشور مردم اجرا شد.

وی افزود: جایی برای گل سرخ، کاری از انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر پاوه و همکاری فرمانداری این شهرستان و نمایشی بر پایه بیان بدن و موسیقی بود و داستان زندگی چوپان مرزنشینی بود که در لحظات آخر عمرش بسر می‌برد و طبق فلسفه‌ای قدیمی قبل از مرگش به شکل رویا همه خاطراتش را مرور می‌کند و سپس جان به جان‌آفرین تسلیم خواهد کرد.


آغاز فاز اول عملیات اجرایی بلوار شرقی پاوه
مرادی ضمن اشاره به بحث الحاقات و تغییر ورودی شهر، عنوان کرد: از آنجا که مبادی ورودی هر شهری به‌عنوان پیشانی و اولین منظر شهری، نخستین و آخرین سکانس پیش روی مخاطب هر شهر بوده و به‌نوعی نماینده و معرف شهر و فرهنگ و هویت شهروندان محسوب می‌شود، از مهم‌ترین ساختارهای کالبدی و فضای شهر است لذا ساماندهی آن مبدل به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری شد.

شهردار پاوه به ضرورت وجود جداول در معابر با توجه به نقش آن‌ها در هدایت و دفع آب‌های سطحی و در نتیجه تسهیل تردد وسائل نقلیه و عابران پیاده پرداخت و ادامه داد: به همین دلیل پس از اتمام طراحی نقشه‌های اجرایی بلوار، جدول‌گذاری خیابان ورودی شرقی شهر به‌عنوان دومین گام در راستای ساماندهی ورودی شرقی در دستور کار قرار گرفت و اکنون عملیات اجرایی فاز اول آن توسط این شهرداری شروع شده است.

مرادی در پایان تصریح کرد: سایر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری در راستای ساماندهی این نقطه حائز اهمیت از شهر، شامل موزائیک‌فرش پیاده‌روها، احداث رفیوژ و تبدیل آن به بلوار، نصب سردرب ورودی است که به مرور و بر حسب اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

فعالیت‌های دست‌فروشان پاوه ساماندهی می‌شود
فعالیت‌های دست‌فروشان پاوه ساماندهی می‌شود
فعالیت‌های دست‌فروشان پاوه ساماندهی می‌شود
فعالیت‌های دست‌فروشان پاوه ساماندهی می‌شود

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از