دوشنبه 26 شهر 1403
1402-12-18 20:09 - شماره خبر : 5711 0

نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد

نشست فعالان مجازی و رسانه‌ای کرمانشاه با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه برگزار و بر ضرورت توجه به نیاز مخاطب تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نشست فعالان مجازی، فرهنگی و اجتماعی استان کرمانشاه عصر امروز جمعه در تالار انتظار شهر کرمانشاه به همت روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و قرارگاه مردمی و فرهنگی حضرت قائم (عج) برگزار شد. 

 

رسانه می‌تواند منجر به تحول شود

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی مدیر قرارگاه فرهنگی قائم در ابن نشست اظهار داشت: فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی همه امور را متحول کرده است. 

وی افزود: ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و اگر نگاه کنیم فرآیند بروز شدن فناوری به صورت لحظه‌ای و روزانه در حال انجام است و جذابیت‌های این حوزه به صورت مستمر در حال شکل‌گیری است. 

مدیر قرارگاه فرهنگی قائم گفت: هدف این قرارگاه اثرگذاری در جامعه است نه آنکه صرفا برنامه‌ها و نشست‌های مختلف را برگزار کنیم و سخت‌ترین کارها ایجاد تحول و تغییر باور است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد: امیدواریم با کار مداوم و با ایستادگی بتوانیم اثرگذاری لازم را در امور فرهنگی داشته باشیم. 

 

تولید محتوا باید متناسب با نیاز مخاطب باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم روح‌بخش در ادامه این نشست اظهار داشت: بعضی تولیدات به صورت خودکار و بدون حمایت خاصی منتشر و بازنشر می‌شود و اگر تولید محتوا مورد نیاز افراد باشد، موفق خواهد شد زیرا تولیدات باید متناسب با دغدغه مردم باشد و خیلی از آثار تولیدی امروز متناسب با مخاطب نیست. 

فعال مجازی و تربیت گفت: رسانه‌های نوین برای جذب مخاطب تلاش می‌کنند و هرچه تولیدات را متناسب با نیاز مخاطب تهیه کنیم بازخورد بیشتری خواهد داشت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌بخش عنوان کرد: حجم تولیدات رسانه‌ای در حال افزایش است و این موضوع هم نقطه قوت و هم ضعف است و نکته اصلی در تولیدات رسانه‌ای نیاز مخاطب است که توسط دست‌اندرکاران مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 

وی ادامه داد: فعالان رسانه‌ای و افرادی که تولید محتوا می‌کنند باید نقطه اشتراک تولیدات خود با مخاطب را پیدا کنند. 

فعال مجازی و تربیت گفت: فعالان فضای مجازی همفکر با یکدیگر باید در ارتباط با یکدیگر کار کنند و برگزاری نشست‌های مختلف و هم‌اندیشی می‌تواند به پیشرفت کارها کمک کند و همین جلسات دل‌های افراد را به هم نزدیک می‌کند. 

 

مخاطب‌سنجی توسط فعالان رسانه‌ای نباید مورد غفلت قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد فتحی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: افراد باید متناسب با توانایی خود اقدام به تولید محتوا کنند زیرا ممکن است فردی در حوزه انیمیشن، مناظره، تولید محتوا و… مناسب باشد و در سایر حوزه‌ها توانایی لازم را نداشته باشد. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از شرایطی که فعالان فضای مجازی و تولیدکنندگان محتوا باید مدنظر قرار دهند مخاطب‌سنجی و نیازسنجی مخاطبان است. 

فعال مجازی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز رسانه جریان‌ساز است و می‌تواند تأثیرگذاری ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف داشته باشد و رسانه امروز می‌تواند حقایق را وارونه جلوه دهد و رسانه‌ها می‌توانند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای خبر/

نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد
نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد
نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد
نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد
نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد
نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد
نشست فعالان رسانه‌ای کرمانشاه برگزار شد
https://mersadnews.ir/short/Vbppy
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار