حالت تاریک
عقب‌گرد مسئولان شهری کرمانشاه؛

نصب سرعت‌گیرهای سنتی داد کرمانشاهیان را درآورد

نصب سرعت‌گیرهای سنتی داد کرمانشاهیان را درآورد

نصب سرعت‌گیرهای سنتی در کلانشهر کرمانشاه سبب نارضایتی عمومی شده بر همین مبنا انتظار می‌رود متولیان امر در این رابطه چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ یکی از راه‌های مدیریت ترافیک شهری و جلوگیری از حوادث ترافیکی بهره‌گیری از تجهیزات نظارتی هوشمند برای کاهش حوادث و فوت عابران پیاده است و مسئولان باید با انجام اقدامات لازم خطرات ناشی از سرعت غیرمجاز را برای عابران پیاده فراهم کنند.

طی روزهای گذشته شورای ترافیک شهرستان کرمانشاه اقدام به نصب سرعت‌گیرهای سنتی در معابر مختلف شهر کرمانشاه کرده که نارضایتی عمومی را در پی داشته است زیرا استفاده از تجهیزات سنتی و قدیمی در بسیاری از کشورها منسوخ شده و باید با استفاده از تجهیزات مدرن نسبت به کنترل ترافیک اقدام کرد.

با توجه به حجم ترافیک شهر کرمانشاه و انبوه تردد وسایل نقلیه در معابر شهری به ويژه در بزرگراه‌های این شهر تنها تعداد محدودی دوربین کنترل سرعت در این مسیرها نصب شده که باید دید آیا این دوربین‌ها نیز فعال هستند یا خیر؟ یا بیشتر جنبه نمایشی را در معابر ایفا می‌کنند.

با توجه به اینکه تجهیزات سنتی کاهش سرعت به دلیل تعداد بالای تردد و عدم کیفیت مناسب به سرعت تخریب می‌شوند تنها صدماتی را نصیب خودروهای عبوری می‌کند به نحوی که همین سرعت‌گیرها آسیب‌های متعددی را به جلوبندی و سیستم تعلیق خودروها وارد می‌کند و به نظر می‌رسد تأثیر چندانی نیز بر کاهش سرعت ندارد.

شهر کرمانشاه به دلیل قرار داشتن بیشتر جمعیت استان روزانه شاهد تردد بسیاری در معابر مختلف شهری به ويژه در کمربندهای غربی و شرقی است که نصب چنین سرعت‌گیرهایی بدون در نظر گرفتن آسیب‌های آن خسارات بسیاری را متوجه رانندگان می‌کند و نهادهای متولی باید در گام نخست به فکر راه‌های جایگزین و سپس بهبود کیفیت روکش آسفالت معابر باشند که مورد گلایه شهروندان است.

آمار بالای تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در کرمانشاه 

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» با اشاره به گلایه شهروندان مبنی بر نصب سرعت‌گیرهای جدید در معابر پر تردد، اظهار داشت: نصب سرعت‌گیرهای جدید به ویژه در کمربندی شرقی شهر کرمانشاه با نظر شورای ترافیک شهرستان انجام گرفته که پلیس راهور یکی از دستگاه‌های عضو این شورا است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: شهر کرمانشاه ۵۸ کیلومتر بزرگراه دارد که متأسفانه به دلیل سرعت غیرمجاز شاهد وقوع تصادفات بسیاری در معابر شهری هستیم به نحوی که تعداد مصدومان منجر به فوت رو به افزایش است.

حیدری بیان کرد: ۶۰ درصد تصادفات شهر کرمانشاه در بزرگراه‌ امام خمینی(ره) و جانبازان به وقوع می‌پیوندد که متأسفانه روزانه شاهد فوت عابران پیاده به دلیل عبور از عرض جاده هستیم که بی‌توجهی عابران به همراه سرعت غیرمجاز دلیل اصلی این موضوع است.

کرمانشاه با کمبود پل عابر پیاده مواجه است

وی ادامه داد: راه‌حل کاهش تصادفات منجر به فوت در خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر کرمانشاه استفاده از سیستم هوشمند، نصب پل‌های عابر پیاده است که در مسیرهای بزرگراهی با کمبود پل عابر پیاده مواجه هستیم.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه گفت: در حال حاضر با نظر شورای ترافیک کاهنده‌های سرعت در مسیر بزرگراه‌ امام خمینی(ره) نصب شده اما برای ایمنی بیشتر این مسیر نیازمند ایجاد حفاظ میانی در وسط جاده و نصب پل عابر هستیم.

حیدری عنوان کرد: در میدان آناهیتا شهر کرمانشاه  یک مورد پل عابر پیاده وجود ندارد و عابران مجبور به تردد از وسط جاده هستند که خطر تصادفات منجر به فوت را افزایش می‌دهد که این مسیرها نیازمند اصلاح است.

وی با اشاره به گلایه شهروندان از نصب سرعت‌گیرهای سنتی و تخریب آنها طی مدتی کوتاه و آسیب به خودروها، خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از کاهنده‌های سرعت سه بعدی که نمونه آن در محور بیستون ایجاد شده از نصب سرعت‌گیرهای سنتی برای کاهش صدمات وارده به خودروها و رعایت سرعت مطمئنه استفاده کرد.

تماس شهروندان با پلیس راهور برای گلایه‌مندی‌ از نصب سرعت‌گیر در کمربندی کرمانشاه 

یکی از شهروندان کرمانشاهی در تماس با مرکز پلیس راهور با ابراز نارضایتی از نصب سرعت‌گیرهای سنتی و شاید غیرمجاز در بزرگراه‌های این شهر عنوان کرد: پس از تماس با پلیس راهور و گلایه نسبت به وضعیت فعلی، اپراتور پاسخ دهنده پلیس را عامل نصب این تجهیزات ترافیکی ندانست.

وی افزود: اپراتور پلیس راهور کرمانشاه ضمن دریافت گزارش و ثبت شکایت، شهرداری را مسئول نصب این سرعت‌گیرها دانست و از تماس سایر شهروندان با پلیس راهور برای ابراز گلایه‌مندی‌ خبر داد.

نصب سرعت‌گیرهای سنتی در کلانشهری مانند کرمانشاه دیگر پاسخگو نیست

ایوب بیگ‌زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: نصب سرعت‌گیرهای سنتی در کلانشهری مانند کرمانشاه دیگر پاسخگو نیست زیرا بسیاری از رانندگان به این سرعت‌گیرها بی‌توجه هستند و کاربردی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و پلیس راهور کرمانشاه به جای صرف هزینه برای ایجاد سرعت‌گیرهای سنتی بهتر است از دوربین‌های کنترل سرعت ثابت و سیار استفاده کند زیرا رانندگان برای فرار از جریمه‌های متوالی سرعت خود را کاهش می‌دهند.

بیگ‌زاده با بیان اینکه یکی از خواص بزرگراه‌ها تردد با سرعت بیشتر است، گفت: پلیس راهور به‌جای کاهنده‌های سرعت سنتی بهتر است به فکر جایگزین مناسبی برای کاهش تصادفات رانندگی باشد تا بتواند مجروحیت و فوت ناشی از تصادف را کاهش دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بر اساس بررسی میدانی خبرنگار این مجموعه خبری بسیاری از مردم از عملکرد شهرداری و پلیس راهور برای ایجاد سرعت‌گیرهای سنتی برای جلوگیری از تصادف ناراضی هستند زیرا این تجهیزات را در مرحله نخست ناکافی و سپس باعث ایجاد خسارت برای خودروها می‌دانند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از