حالت تاریک
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

دستگاه‌های فرهنگی ترک فعل‌ها را جبران کنند

دستگاه‌های فرهنگی ترک فعل‌ها را جبران کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خطاب به عدم برنامه‌ریزی مناسب برخی مسئولان برای برنامه‌های ایام نوروز گفت: دستگاه‌های فرهنگی ترک فعل‌ها را جبران کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کرمانشاه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: بخشی از تقوای الهی همین اعمال فردی مثل نماز، روزه، انفاق، حج، زکات است و بخشی دیگر از تقوا مربوط به امور اجتماعی ما انسان‌ها است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: حضرت علی(ع) در وصیت‌نامه‌اش سفارش می‌کند و می‌فرماید امر به معروف و نهی را ترک نکنید چرا که اگر ترک شود اشرار بر شما مسلط می‌شوند و امور جامعه شما را به‌دست می‌گیرند.

وی گفت: وقتی منکری، نهی می‌شود به معنای آن نیست که اهمیت مناسبت‌های مذهبی ملی نادیده گرفته شود، اولا اسلام دینی است که به شدت طرفدار شادی و شادمانی است و به هیچ عنوان توصیه به غم و اندوه نمی‌کند بلکه غم و اندوه را نتیجه گناه می‌داند و می‌گوید اگر انسانی مرتکب گناه شد دچار غم و اندوه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه آشفتگی حال انسان، نتیجه معصیت است، خاطرنشان کرد: مومن آنچه‌ که از سوی خدای متعال به عنوان برنامه برایش قرار داده شده است در راستای آرامش روح و روان او است و هیچ‌گاه در اسلام توصیه به غم نشده است.

وی با اشاره به اینکه ما شادی‌های مذهبی و دینی همچون ایام ولادت ائمه اطهار و پیغمبر(ص) داریم و همچنین عید نوروز، گفت: نوروز در روایات ما اصلا رد نشده است و مورد تأیید است و در برخی روایات داریم که برای وجود حضرت علی(ع) در نوروز هدیه برده‌اند و حضرت وقتی هدیه را گرفتند مزاح کردند و فرمودند هر روز را برای ما نوروز قرار دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: سالگرد شمسی عید غدیر، عید نوروز است لذا در روایات ما نوروز رد نشده بلکه قابل احترام است و هیچ نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن وجود حضرت مهدی(عج) را انتظار می‌کشیم.

وی با تأکید بر اینکه بعضی‌ها با هنجارشکنی تقابل بین مناسبت‌های دینی و ملی پذیرفته شده در فرهنگ و دین ما ایجاد نکنند، گفت: نوروز در دین ما پذیرفته شده و ائمه آن را تأیید کرده‌اند در سنت ایرانیان نیز آداب نوروز این بوده که صله رحم به‌جا می‌آوردند دید و بازدید انجام می‌دادند و این بسیار سنت پسندیده‌ای است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری ضمن تشکر از مردم استان در حمایت از مطالب ارائه شده در خصوص برخی هنجارشکنی‌ها، یادآوری کرد: آنچه‌ که من گلایه کردم از مسئولان مناطق اینکه برخی مسئولان با مدیریت برنامه‌ریزی انجام نمی‌دهند، ما برنامه فرهنگی شاد حلال برپا نمی‌کنیم آن‌وقت شیاطین برای برنامه حرام اندر حرام برنامه‌ریزی می‌کنند فلذا این جای گلایه دارد.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: این ترک فعل‌ها در عرصه فرهنگی که باید این طور امور را به موقع تدبیر و مدیریت کند از برنامه‌های شاد و حلال اشباع شود و بدانند همه دستگاه‌ها که انتظار جامعه این است که ما در آینده شاهد یک جهش و رشدی در این‌گونه برنامه‌ها باشیم که بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ما در معرض یک جنگ رسانه‌ای فرهنگی هستیم، دشمن به این عرصه دل بسته است بنابراین باید مراقب باشیم دستگاه‌های فرهنگی کار مضاعف انجام بدهند اگر یک روزی مجموعه‌های دفاعی و نظامی ما در خط مقدم حضور داشتند امروز روز حضور دستگاه‌های فرهنگی در خط مقدم و مقابله با دشمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار شاعران، گفت: ایشان می‌فرمایند امروز در دنیا  درگیری‌ها و چالش‌های رسانه‌ای وجود دارد چرا که رسانه‌ها دل‌ها و ذهن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و بعد می‌فرمایند جنگ، جنگ رسانه‌ای است بنابراین با این سخنان مقام معظم رهبری دستگاه‌های فرهنگی باید این ترک فعل‌ها را جبران کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: جنگ، جنگ رسانه‌ای است هر کسی رسانه قوی داشته باشد موفق‌تر خواهد بود و عرض ما این است که  وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که به این مناسبت‌ها رسیدگی کنند.

وی در ادامه گفت: اکنون مناسبت باعظمت شب قدر را در پیش داریم و بر حسب آیه قرآن این شب از هزار ماه بالاتر است این شب، خیر افضل است این مناسبت‌های سازنده در طول سال را اگر خوب درک کنیم بالاتر از آن است که یک عمر مشغول عبادت و اطاعت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: باید خودمان را مهیا کنیم، اگر حق‌الناسی بر عهده ما است جبران کنیم، اگر کسی را رنجانده‌ایم راضی کرده و کینه‌ها را از دل بیرون کنیم.

وی با اشاره به سالروز ضربت خوردن وجود آقا امیرالمومنین علی(ع) در شب نوزدهم و شب ۲۱ ماه رمضان که شهادت آن حضرت است، خاطرنشان کرد: این روز یکی از مهم‌ترین روزهای عزای شیعه است که بدون هیچ تردیدی حتی اهل سنت همگی عزادار هستند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: امسال سیزدهم نوروز و سالروز شهادت حضرت علی(ع) همزمان شده است که قطعا مردم ولایت‌مدار حرمت این روز را حفظ می‌کنند.

وی در پایان گفت: در این شب‌های قدر همه را دعا کنید مخصوصا مردم مظلوم غزه را دعا کنید که شب و روزهای سختی را می‌گذرانند آنها برادران و خواهران دینی ما هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از