حالت تاریک

چرایی تحقق هدف‌گذاری تردد یک میلیونی از خسروی

چرایی تحقق هدف‌گذاری تردد یک میلیونی از خسروی

مرصادنیوز: با تلاش مسئولان امر در استان کرمانشاه امسال شاهد محقق شدن تردد یک میلیون زائر از پایانه مرزی خسروی بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با وجود قدمت مرز خسروی، این پایانه سالیان سال مورد غفلت مسئولان امر واقع شد تا اینکه طی یکی دو سال اخیر در کانون توجه قرار گرفت به گونه‌ای که تنها در اربعین امسال شاهد تردد یک میلیون زائر از این مرز بودیم.
ثبت این رکورد و تحقق هدف‌گذاری قبلی از موفقیت مسئولان ارشد استان به‌ویژه استاندار کرمانشاه حکایت دارد که با فراهم‌آوردن زیرساخت‌های لازم از تلاش برای 24 ساعته شدن تردد تا ایجاد ظرفیت‌های حمل و نقل، پارکینگ، اسکان، تغذیه و... ایام اربعین را به خوبی مدیریت کردند.
افزایش شمار گیت‌های فعال در مرز خسروی به 92 مورد و راه‌اندازی درب 25 متری در این پایانه مرزی، سرعت تردد زوار را تسریع بخشید به گونه‌ای که در کسری از ثانیه شاهد عبور و مرور زائران اربعین از مرز خسروی بودیم.

اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با انجام۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرز خسروی و شناسایی و رفع 210 نقطه حادثه‌خیز، افزایش سرویس‌های بهداشتی، هفت برابر شدن سایبان‌های نصب شده هم گام دیگری در راستای تشویق زوار برای تردد از پایانه مرزی خسروی بود که موجبات رضایت‌مندی آنها را فراهم آورد.
ایجاد بسترهای حمل و نقل عمومی از افزایش رام‌های قطار در مسیر مشهد به کرمانشاه و برعکس و راه‌اندازی پرواز نجف به کرمانشاه با وجود در دست اقدام بودن پروژه بهسازی باند فرودگاه اشرفی نیز سبب تسهیل تردد زائران اربعین شد.
اکنون که کرمانشاه سربلند از این میزبانی بیرون آمده باید تلاش‌های شبانه‌روزی دست‌اندرکاران امر قدر شناخته شود و همچنان این مرز برای تردد زوار اربعین مورد تاکید و استفاده قرار گیرد شاید که پس از سال‌های سال کسب و کار هتلداران این دیار زائرپذیر هم رونق بگیرد و با قدوم زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) این استان مرزی هم سامان یابد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از