حالت تاریک

کرمانشاهیان یک‌صدا از فلسطينيان حمایت کردند

کرمانشاهیان یک‌صدا از فلسطينيان حمایت کردند

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان کرمانشاهیان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یک‌صدا از فلسطينيان حمایت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان مورد توجه قرار گرفت و بر اساس نگاه حکیمانه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نام‌گذاری شد.

امام خمینی(ره) بر اساس ظلم و ستم انجام گرفته علیه مردم فلسطین و نگاه ضد استکباری، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی جهان اسلام مطرح کردند و تمام مردم مسلمان جهان به ویژه کشورهای منطقه را به مبارزه با این رژیم دعوت کردند.

از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بر اساس عهد خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب همواره در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در خیابان‌ها با مردم مظلوم فلسطین ابراز همبستگی و از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آنها اعلام انزجار می‌کنند.

اما راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و علت آن هم جنایت و نسل‌کشی‌ مردم فلسطین طی ماه‌های اخیر و تحریم‌های غذایی و اقتصادی مردم مظلوم آنجاست که طی مدت اخیر سربازان رژیم صهیونیستی از حمله به مراکز درمانی و بیمارستانی هم کوتاهی نکرده و زنان و کودکان بسیاری را به شهادت رساندند.

راهپیمایی روز جهانی قدس امسال پس از عملیات طوفان الاقصی و شکستن هیمنه پوشالی قدرت رژیم صهیونیستی و به اسارت گرفتن تعداد زیادی از سربازان رژیم صهیونیستی صورت گرفت که سران این رژیم را در بهت و حیرت فرو برد و آنها عصبانی از این اقدام دست به جنایت می‌زنند.

مردم استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از ساعت ابتدایی صبح امروز با حضور در خیابان‌ها با مردم فلسطین همدردی و از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام برائت کردند زیرا مردم فلسطین در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت هستند.

مسیر راهپیمایی روز قدس از میدان شهرداری به سمت مسجد جامع شهر کرمانشاه بود اما از خیابان‌های منتهی به مسیر راهپیمایی سیل جمعیت به مسیر اصلی در حال حرکت بود و این حضور بر اساس تصاویر، بسیار پر شورتر از سال‌های گذشته بود.

در بین سیل جمعیت از شیرخوار، کودک، نوجوانان و جوان تا افراد مسن مشاهده می‌شد اما حضور دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها در راهپیمایی روز قدس امسال برجسته‌تر بود و این بیانگر انتقال مفاهیم اصلی انقلاب اسلامی از نسلی به نسلی دیگر است.

راهپیمایی که آغاز شد شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس طنین‌انداز شد و سیل جمعیت نیز به صورت یک‌صدا آن را فریاد زدند و جنایات اخیر را محکوم و مسیر را طی کردند، گاهی اوقات نیز خود مردم از مداحان پیشی گرفتند و خود شعارهایی را فریاد زدند.

در بین مسیر گروه‌های سرود مردمی و هنرمندان کرمانشاهی به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی اقدام کردند و دانشجویان نیز با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خواستار انتقام گروه‌های مقاومت از جنایت اخیر در سوریه و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان شدند.

کم‌کم به انتهای مسیر راهپیمایی نزدیک شدیم و شعارها با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد و همچنین پرچم رژیم صهیونیستی توسط گروه‌های مردمی به آتش کشیده شد و مردم برای حضور در نماز جمعه و اقامه نماز آماده شدند و خطیب نماز جمعه نیز مطالبی را پیرامون مسائل مختلف فلسطین مطرح کردند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از