حالت تاریک
کنگره شهدای کرمانشاه رویدادی فرهنگی و ارزشمند
دبیر حفظ آثار سپاه جوانرود مطرح کرد:

کنگره شهدای کرمانشاه رویدادی فرهنگی و ارزشمند

دبیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهرستان جوانرود گفت: برگزاری کنگره ملی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه رویدادی فرهنگی و برگ زرینی برای نشان دادن مقاومت‌های رزمندگان انقلاب است.

ابراهیم هوشنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برگزاری کنگره‌ها باید پیام شهدا را به دل‌ها برساند»، اظهار داشت: هدف ما آشنایی هرچه بیشتر مردم فهیم و به خصوص نسل جوان با مکتب شهدا و زحمات فی سبیل‌الله رزمندگان اسلام است تا یاد و خاطره شهدا در دل‌ها نگه داشته شود و برگزاری این کنگره رویدادی بسیار مهم، اثرگذار و ماندگار برای نسل آینده است. 

وی ادامه داد: شهدا نباید فقط با اسم و یک قاب عکس شناخته شوند بلکه باید سوژه‌های زندگی شهدا در اختیار محققان، نخبگان، نویسندگان، هنرمندان و… قرار گیرد تا دست‌مایه تولید آثار فاخر و فرهنگی باشد و روحیه حماسی و شجاعت‌طلبی شهدا را به ملت ایران مخابره کرد. 

دبیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه جوانرود با تاکید بر این موضوع که باید پژوهش‌هایی در زندگی و سیره شهدا شکل گیرد، گفت: نیاز است چرایی و چگونگی رشد و تعالی شهدای انقلاب مورد کاوش قرار گیرد و به صورت فرهنگ‌سازی، کتاب، فیلم‌های سینمایی و… به عموم مردم نشان داده شود. 

هوشنگی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره ملی شهدا، تصریح کرد: در سطح شهرستان دو یادواره بخش کلاشی و بخش مرکزی و همچنین نزدیک به ۲۰ یادواره شهدا پایگاهی برگزار شده، یادواره شهدا شهرستانی در ۱۵ مهرماه با شرکت عموم مردم شهرستان برگزار خواهد شد و یادواره شهدای دانش‌آموزی در طول هفته دفاع مقدس در مدارس برگزار خواهد شد. 

وی افزود: همچنین به منظور فضاسازی در سطح شهرستان المان شهدای معظم از ابتدای ورودی شهر تا میدان بسیج با همکاری شهرداری و بنیاد شهید با هزینه بالغ بر ۲ میلیارد ریال انجام خواهد شد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از