حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
۵۰۰ روستا کرمانشاه تنش آبی خارج می‌شود
استاندار کرمانشاه:

۵۰۰ روستا کرمانشاه تنش آبی خارج می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه ۸۶۰ روستای دارای تنش آبی دارد که با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی تا پایان سال ۵۰۰ روستا از تنش آبی خارج می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی اظهار کرد: طرح سرشماری کشاورزی فرصت مناسبی برای شناسایی دقیق ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان در این حوزه و انجام برنامه‌ریزی دقیق است و می‌تواند بسترساز رشد و تعالی استان باشد‌.

وی بر دقت در انجام این نظرسنجی افزود: اگر سرشماری منطق با شرایط واقعی نباشد، مدیریت استان در زمینه برنامه‌ریزی مناسب مشکل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: سرشماری یک اولویت ملی است و ادارات، سازمان‌ها و مجموعه‌های مرتبط موظف هستند نهایت همکاری را برای انجام مناسب این سرشماری داشته باشند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه طی این مدت پنج انتخابات موفق را برگزار کرده و بی‌گمان با استفاده این تجربیات ارزشمند قادر به انجام یک سرشماری موفق هستند.

صحرایی در ادامه از کاهش ۱۰ پله‌ای نرخ تورم استان خبر داد و گفت: استان کرمانشاه مدت‌ها از یک فشار مضاعف به نام تورم بالا رنج می‌برد و در رتبه چهارم کشور بودیم که با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته خوشبختانه با ۱۰ رتبه بهبود به رتبه ۱۴ کشور در زمینه تورم رسیدیم که یک اتفاق امیدوارکننده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان در حوزه جهاد آ‌ب‌رسانی در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد، عنوان کرد: در نشستی که روز گذشته با مدیران قرارگاه محرومیت‌زدایی داشتیم، مرحله دوم توافق صورت‌ گرفته وارد فاز اجرایی شد و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات قرارگاه برای آبرسانی به ۱۲۰ روستای جدید تخصیص یافت و این روستاها تا پایان سال از تنش آبی خارج خواهند شد.

مدیر ارشد استان ادامه داد: استان کرمانشاه ۸۶۰ روستای دارای تنش آبی دارد که با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی تاکنون ۳۷۰ روستا از تنش آبی خارج شده و تا پایان سال این تعداد به ۵۰۰ روستا افزایش می‌یابد.

در این نشست ابعاد برنامه سرشماری سراسری کشاورزی در استان مورد بررسی قرار گرفت و همچنین موضوع واگذاری مرز پرویزخان به منطقه آزاد قصرشیرین و نحوه تقسیم اعتبارات به طرح‌های دانش‌بنیان مطرح و پیرامون آن تصمیم‌گیری شد.

منبع: خبرگزاری فارس کرمانشاه

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از