حالت تاریک
‍ امام جمعه نودشه:

اطاعت خداوند در گرو ارادت به پیامبر است

اطاعت خداوند در گرو ارادت به پیامبر است

امام جمعه نودشه گفت: وقتی محبت نبی مکرم اسلام(ص) را در دل داشته باشیم، تسلیم پروردگار می‌شویم و پس از آن اطاعت خواهیم کرد.

ماموستا ملا احمد مبارک‌شاهی در مراسم میلاد نبی مکرم اسلام (ص) که در مسجد جامع شهر نودشه برگزار شد، اظهار داشت: مراسم جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در همه روستاهای ما در منطقه برگزار می‌شود و سعی کرده‌ایم در نودشه هم همه‌ساله این مراسم برگزار شود.

 وی گفت: ما در مقابل پیامبر اکرم (ص) وظایفی داریم که یکی از آن‌ها معرفت و پیغمبرشناسی است که باید آن حضرت را بشناسیم زیرا تا معرفت نداشته باشیم محبت نخواهیم داشت.

ماموستا مبارک‌شاهی ادامه داد: زمانی که ما اخلاق رسول اکرم (ص) را شناختیم، محبت هم در ما ایجاد خواهد شد.

امام جمعه نودشه با بیان اینکه هرکسی که جاهل و ناآگاه نسبت به پیامبر (ص) باشد، در مقابل ایشان می‌ایستد، گفت: با شناخت اخلاق پیامبر (ص) محبت ایشان در درون ما به وجود می‌آید.

 وی گفت: وقتی محبت نبی مکرم اسلام (ص) را داشته باشیم، تسلیم پروردگار می‌شویم و پس از آن اطاعت خواهیم کرد.

امام جمعه نودشه تصریح کرد: وقتی اصحاب جان و مال خود را در راه خدا و محبت پیامبر (ص) صرف کردند، ایشان را به خوبی شناخته بودند. امام جمعه نودشه افزود: امروز ما نیازمند برگزاری چنین جلساتی هستیم.

 وی افزود: ماموستا ملا احمد نودشی، افتخار اهالی نودشه است که مثل چراغ روشن، بزرگترین فقیه در زمان خود بوده به گونه‌ای که سه بار مفتی سلیمانی شده است.

 امام جمعه نودشه گفت: زمانی ما در شهر نودشه مراسم میلاد را برگزار می‌کردیم که ۷۰ نفر از علما و روحانیون در آن حضور داشتند اما امروز متاسفانه ضربه خورده‌ایم و امیدواریم مجددا به آن مرحله برسیم.

ماموستا مبارک‌شاهی با اشاره به اشعاری از ماموستا ملا احمد نودشی، اذعان کرد: وصف پیامبر (ص) روایت نمی‌خواهد بلکه نیازمند رویت واقعی و ارتباط معنوی با ایشان است و تا حجاب ظاهری را برنداریم نمی‌توانیم به معنویات واقعی برسیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از