حالت تاریک
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

شُل‌شدن پیچ تحریم‌های اقتصادی باشرکت در انتخابات

شُل‌شدن پیچ تحریم‌های اقتصادی باشرکت در انتخابات

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی' گفت: حمایت مردم پیچ تحریم‌های اقتصادی را شل خواهد کرد و این مهم با مشارکت حداکثری، توسعه فناوری هسته‌ای و قدرت بازدارندگی حاصل می‌شود که اقتدار کشور در مذاکرات را درپی دارد.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: عده‌ای قصد دارند با ادامه دشمنی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی، مردم را از حضور در انتخابات یازدهم اسفندماه منصرف کنند و در این مسیر مشکلات معیشتی را به انتخابات گره می‌زنند اما مردم ایران نشان داده‌اند همیشه با وجود سختی‌ها به دنبال اقتدار کشور در مقابل دشمنان هستند و قطعا در روزهای آینده شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات خواهیم بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب شهرهای کشور از امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار نبودند اما اکنون روستاهای کشور از امکانات رفاهی شامل برق، آب و اینترنت بهره‌مند هستند و این نشان از توجه نظام به اقصی نقاط کشور دارد و هرچه به روز انتخابات نزدیک‌تر شویم مشارکت نیز بیشتر خواهد شد.

مصری با اشاره به اینکه رأی ندادن یک راهکار نیست، تصریح کرد: عامل اصلی مشکلات کشور تحریم‌های نقتی و بانکی کشور است که معیشت و اقتصاد مردم ایران را تحت تأثیر قرار داده است و باید بدانیم آمریکا دلسوز مردم ایران نیست زیرا از یک سو کشور را تحریم می‌کند تا موجبات نارضایتی مردم را فراهم کند و از سوی دیگر با شبکه‌های ماهواره‌ای ناکارآمدی نظام را تبلیغ می‌کند و به همین دلیل اگر تحریم نباشد و فروش نفت و درآمدهای کشور افزایش یابد مشکلات نیز راحت‌تر برطرف می‌شود.

 


مردم با حضور در انتخابات از دشمنان انتقام بگیرند

وی ادامه داد: مردم باید انتقام این مشکلات اقتصادی و معیشتی را با حضور پرشور در انتخابات و حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران از دشمنان این سرزمین بگیرند و زمینه رفع تحریم‌ها را فراهم کنند زیرا دشمن به دنبال لغزش وعدم حمایت مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید در انتخابات وعده‌های غیرقابل تحقق داده شود، افزود: متاسفانه امروز تفکری رواج یافته که کلید حل تمام مشکلات در دست نماینده است اما دولت نیز سهم خود را دارد و مسئولیت اجرایی با دولت است و مجلس هم وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را دارد اما می‌تواند بر اساس جایگاه خود اقداماتی را در سطح کلان برای حوزه انتخابیه خود انجام دهد.

وی عنوان کرد: آن چیزی که می‌تواند در مجلس شورای اسلامی برای نماینده گره‌گشا باشد قدرت رایزنی برای اخذ امتیاز از مسئولان و وزرا است که در این راستا باید تمام نمایندگان استان با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند که در این راستا توانسته‌ایم از محل صندوق توسعه ملی اخیرا ۱۰۰ همت اعتبار برای استان اختصاص دهیم یا در حوزه مسکن برای نهضت ملی مسکن با همکاری بانک عامل ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است و باید به نحوی عمل کرد که در طرح‌های کلان اعتبارات مناسبی به استان اختصاص یابد و همچنین برای دو واحد استان برای اشتغالزایی یک هزار میلیارد تومان اعتبار از بانک‌ها دریافت شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع مقدس برای مناطق جنگی مزیتی به نام حق مناطق جنگی در نظر گرفته شد که با تلاش فراوان و رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح محقق شد و سپس برای دریافت اعتبار آن نیز تلاش‌های بسیاری صورت گرفت اما در زمانی که طرح در حال ثمر دادن بود دیوان عدالت اداری رأی به ابطال آن داد که موجب تعجب شد و سازمان برنامه و بودجه نیز پرداخت‌ها را متوقف کرد و دوباره طرح به صورت دو فوریت در مجلس مطرح شد که با استقبال نمایندگان روبه‌رو شد و مجدد توانستیم طرح را به اجرا برسانیم در نتیجه رأی دیوان عدالت نیز ابطال شد.

مصری بیان کرد: شرایط فعالیت در مجلس شورای اسلامی باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم بیشترین امتیاز را برای استان کسب کنیم و لازمه تحقق این امر وحدت مجمع نمایندگان است که نمونه آن در مورد منطقه آزاد قصرشیرین رقم خورد که با وجود اینکه استان‌های دیگر تقاضامند بودند اما طرح آن‌ها مورد موافقت قرار نگرفت اما منطقه آزاد قصرشیرین به تصویب رسید که حاصل تلاش تمام نمایندگان بود اما با این وجود در مرحله اجرا مشکلاتی وجود دارد که به مجریان قانون باز می‌گردد اما نمایندگان اقدام خود را به سرانجام رساندند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان باید با یکدیگر برای کسب امتیاز لازم برای تمام استان تلاش کنند و اگر هر یک از نمایندگان قصد اجرای برنامه‌های خود را داشته باشند و چند نماینده مطالبه خود را از مسئولان و وزرا داشته باشند نتیجه لازم برای استان کسب نخواهد شد و شاید هیچ طرحی برای استان به نتیجه نرسد، در مجموع نمایندگان باید وحدت لازم را بین خود حفظ و تقویت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیاری است و از زیرساخت‌های مناسبی نیز برخوردار است اما تمام امور در اختیار نماینده نیست بلکه دولت نیز سهم دارد و این زیرساخت‌ها می‌تواند منجر به اقدامات مناسب شود و وجود پتروشیمی، راه‌آهن، جاده، نیروگاه برق و... می‌تواند تحول آفرین باشد زیرا در حوزه گردشگری استان آثاری دارد که در کشور بی‌نظیر است و می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.




لزوم اشاعه فرهنگ کار در کرمانشاه

مصری گفت: استان کرمانشاه از لحاظ فرهنگ کار نیازمند فرهنگ‌سازی است زیرا بین کار و اشتغال تفاوت وجود دارد و مشاهده می‌کنیم در شهرهای دیگر با وجود اینکه صنعت خاصی وجود ندارد به قطب مبل‌سازی تبدیل می‌شود که ناشی از کار کردن است اما در استان ما افراد به دنبال کارهای آسان هستند تا بتوانند درآمد کسب کنند.

وی ادامه داد: یکی از علل آسیب‌های اجتماعی مهاجرت افراد از محلی به محلی دیگر یا سایر موضوعات است که همین جابه‌جایی می‌تواند زمینه‌ساز سایر مشکلات شود زیرا بعضی افراد برای هدف خاصی مهاجرت می‌کنند که یک نمونه آن اعتیاد است که یک فرد معتاد می‌تواند شبکه توزیع را تشکیل دهد و بسیاری از جوانان را آلوده کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی موضوع طلاق است و البته یکی از علل طلاق تجمل‌گرایی و سبک زندگی اشتباه است که می‌تواند فشار اقتصادی را بر خانواده افزایش دهد و موجب اختلافات شود اما باید بدانیم هر آسیب اجتماعی درمان خاص خود را دارد اما مکانی برای حل آن در جامعه وجود ندارد.

مصری خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی نسخه خاص خود را دارد و همانطور که آسیب‌های فیزیکی درمان خاص خود را دارد باید برای آسیب‌های اجتماعی نیز برنامه داشت و در این میان درمان بعضی مشکلات مانند خشم که می‌تواند منجر به قتل شود واجب است و در مورد اعتیاد نیز نباید اجازه داد این آسیب به کارتن‌خوابی ختم شود زیرا این آخرین مرحله است و نباید اجازه داد آسیب‌های اجتماعی به این مرحله خاص برسد.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی یکی از اقداماتی بود که در سازمان بهزیستی برای حل مشکلات اجتماعی شکل گرفت که متشکل از روانشناسان و مددکاران بود و باید بدانیم هر موضوع راه‌حل خاص خود را دارد و به موقع باید با مسائل برخورد کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت پالایشگاه آناهیتا، راه‌آهن و فرودگاه کرمانشاه، گفت: پالایشگاه آناهیتا در دولت نهم به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد اما مراحل اجرایی آن با دولت دهم و یازدهم تداخل پیدا کرد که رسما دولت اعلام کرد تمایلی برای ساخت پالایشگاه ندارد در صورتی که اعتبار و خوراک پتروشیمی مهیا بود.

مصری بیان کرد: دولت ارز ترجیحی را برای موارد مختلف مصرف می‌کرد اما تمایلی به ساخت پالایشگاه نداشت بلکه تنها برای کسب نظر نمایندگان وعده اجرا می‌داد در صورتی که اگر هم‌اکنون پالایشگاه ساخته شده بود می‌توانست علاوه‌بر تأمین نیاز داخل کشور، در حوزه صادرات بنزین نیز کمک کند اما در نهایت با روی کار آمدن دولت سیزدهم مجموعه اجرایی کشور پای کار آمده و با اعتبار ۱۰۰ همت آماده اجرای پروژه شده است.



کوتاهی استاندار سابق کرمانشاه مانع بازسازی فرودگاه

وی ادامه داد: فرودگاه کرمانشاه نیز نیاز به بازسازی داشت اما به دلیل کوتاهی استاندار سابق پروژه به مرحله اجرا نرسید بلکه زمانی پروژه آغاز شد که تخریب باند فرودگاه بسیار گسترش یافته بود و باید زیرسازی کامل صورت می‌گرفت، در نهایت اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومانی برای آن تخصیص یافت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون پروژه در حال اجرا است و مسئولان سازمان هواپیمایی و استانی در حال نظارت بر پروژه هستند و مجوز استقرار دو کارخانه آسفالت در فرودگاه داده شده همچنین مرحله آخر آسفالت پلیمری برای اصطکاک باند است که باید در دمای ۲۵ درجه انجام شود.

مصری افزود: هم‌اکنون پروازهای فرودگاه کرمانشاه محدود شده و امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ وجود ندارد اما پس از بازسازی تعداد پروازها افزایش می‌یابد و فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه آماده خواهد شد البته درحال حاضر پروازها از طریق باند اضطراری انجام می‌شود.

وی با اشاره به پروژه راه‌آهن کرمانشاه، گفت: مسئولان وقت تنها به فکر افتتاح راه‌آهن کرمانشاه بودند اما به زوایای جانبی پروژه فکر نمی‌کردند زیرا این مسیر خط تندرو ندارد و هم‌اکنون مشکل، سرعت کند خط ریلی استان است البته اصلاح مسیر در دستور کار قرار گرفته و در نشستی با وزیر راه تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: خط تندروی جدیدی از تهران به همدان در دست اقدام است اما با رایزنی صورت گرفته بنا است این خط تا کرمانشاه ادامه پیدا کند تا مشکل برطرف شود و هم‌اکنون اجرای پروژه راه‌آهن خسروی نیز در حال انجام است سپس این خط به خانقین عراق منتهی خواهد شد که مورد موافقت عراق قرار گرفته است.

مصری با اشاره به تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن کرمانشاه، تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح پروژه راه‌آهن کرمانشاه تخصیص یافته  که در این میان مسیر خسروی به عراق نیز از اهمیت بالایی از لحاظ صادرات کالا به عراق برخوردار است.

وی ادامه داد: نمایندگی مجلس شورای اسلامی کار دشواری است زیرا دین شرعی مردم را به دنبال دارد پس باید کاندیدها از شرایط نمایندگی اطلاع داشته باشند زیرا در غیر این صورت مشکلاتی را به همراه دارد همچنین نمایندگان برای نطق و سخنرانی در موضوعات مهم از لحاظ تعداد نماینده ممکن است به ندرت صاحب تریبون شوند بنابراین هر روز نمی‌توان فرصت صحبت داشت.



وعده دادن بزرگترین آسیب برای کاندیدها است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده دادن بزرگترین آسیب برای کاندیدها است پس نباید وعده غیرقابل تحقق داد بلکه باید منافع ملی و منافع مردم را بر منافع خود ترجیح دهد.

مصری بیان کرد: دخالت در انتصابات مشکل بعدی حوزه نمایندگی است و این آسیبی برای نمایندگان است زیرا این موضوع برای جبران فعالیت‌های نزدیکان است و افرادی که اقدام به چنین کاری می‌کنند نماینده تک دوره‌ای خواهند بود همچنین کاندیدها باید از صرف هزینه‌های بالای تبلیغاتی خودداری کنند زیرا این یک آسیب است و حقوق نماینده نیز حقوق مصوب خدمات کشوری است.

وی با برشمردن اقدامات مجلس فعلی، عنوان کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران، افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، اجرای طرح بزرگ رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله این اقدامات است که یکی از مهمترین آنها تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروهای شرکتی، قراردادی و پیمانی است که در نهایت افراد یا نیروی رسمی یا قرارداد دو ساله خواهند بود و سرانجام وضعیت به‌کارگیری آنها مشخص می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاكرات برجامی، گفت: کشور ایران در مذاکرات به تمام تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا خلاف وعده‌های خود عمل کرد و تحریم‌های اقتصادی را علیه مردم ایران وضع کرد زیرا خواهان توقف پیشرفت کشورمان است.

مصری گفت: کشورمان امروز به دستاوردهای بسیاری در حوزه دفاعی، موشکی، پزشکی، فضایی و... دست یافته؛ پیشرفت‌هایی که در گذشته متصور نبودیم بنابراین وظیفه مردم حمایت از نظام جمهوری اسلامی با مشارکت حداکثری در انتخابات است زیرا این حمایت دشمن را ناامید می‌کند.

وی اضافه کرد: حمایت مردم پیچ تحریم‌های اقتصادی را شل خواهد کرد و این مهم با مشارکت حداکثری، توسعه فناوری هسته‌ای و قدرت بازدارندگی حاصل می‌شود که اقتدار کشور در مذاکرات را درپی دارد و علاوه‌بر آن انتخابات اظهار نظر مردم در مورد تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در مورد مسائل کلان کشور است.

 

انتهای خبر/

شُل‌شدن پیچ تحریم‌های اقتصادی باشرکت در انتخابات

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از