حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه:

آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه پر رنگ است

آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه پر رنگ است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه پر رنگ‌ است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی ظهر امروز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی مصلحین و حکمین قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های مرجع، بزرگان ایلات طوایف عشایر، ریش‌سفیدان و معتمدین فعال در مساجد اظهار داشت: راه‌حل کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت مردم است و باید از ظرفیت بزرگان و معتمدین برای حل مشکلات استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: امام خمینی(ره) سال یک هزار و ۳۴۲ به پشتوانه حضور مردم انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کردند و همچنین حوادث مختلف مانند دفاع مقدس و بحران‌های گوناگون با پشتوانه همین مردم رفع شد.

شعبانی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه پر رنگ‌تر است و طی سال‌های گذشته تنها از راهکارهای دولتی برای حل مشکلات استفاده شده و باید سعی کنیم از ظرفیت بزرگان، معتمدین و ریش‌سفیدان بیشتر از گذشته استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حل مشکلات و معضلات اجتماعی راهکار اجتماعی دارد و باید اصلاح امور را به مردم واگذار کنیم مانند دوران دفاع مقدس که خود مردم شرایط را مدیریت کردند.

۲۶ هزار پرونده به سازش ختم شده است 

یزدان فلاحی در ادامه این نشست در جمع مسئولان و اقشار مختلف مردم اظهار داشت: کارشناسان شورای حل اختلاف با کمک صلح‌یاران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و صلح و سازش در بین جامعه در حال فعالیت هستند و به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری نیز کمک می‌کنند.

معاون توسعه شورای حل اختلاف استان کرمانشاه با بیان اینکه سند تحول قضایی اولویت دادگستری استان است، تصریح کرد: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب مأموریت‌هایی برای دستگاه‌های مختلف تدوین و برای اجرا ارائه شد که توسعه فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: سند تحول قضایی در دوران شهید رئیسی تدوین و پس از تأیید مقام معظم رهبری ابلاغ شد که یکی از بندهای آن توجه به فرهنگ صلح و سازش برای بهبود شرایط جامعه است و در آینده نزدیک دادگاه‌های صلح و سازش در سراسر استان راه‌اندازی می‌شود.

فلاحی بیان کرد: طی سال گذشته ۱۳۳ هزار و ۱۵۷ پرونده به معاونت توسعه حل اختلاف ارجاع شده که ۷۶ هزار و ۹۲۴ پرونده به شعب صلح و سازش ارسال و ۲۶ هزار و ۴۷۱ پرونده معادل ۳۹ درصد به سازش ختم شده است که در بین پنج استان برتر قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و ۷۰۷ صلح‌یار در استان کرمانشاه داریم که در قالب ۱۵۸ گروه ساماندهی شده‌اند که آموزش‌های لازم به آنها داده شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از