چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-05-25 09:05 - شماره خبر : 8963 0
عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه:

اربعین یادآور نهضت عاشورا است

یک عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه حرکت اربعین نویدبخش نابودی ظالمین است، گفت: اربعین یادآور نهضت عاشورا و شکوه و عظمت آن است.

نامدار یوسف‌وند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: یکی از رویدادهایی که در طول تاریخ باعث زنده نگه‌داشتن و اثربخشی واقعه بزرگ کربلا و عاشورا در مسیر تاریخ شده پیاده‌روی اربعین است.

این استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه رازی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای کربلا و راه با عظمت و با صلابت آنها با اربعین زنده شده است، افزود: این حرکت برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا و برای ماندگاری عظمت و حقیقت کار عظیمی است که در طول تاریخ صورت می‌گیرد.

وی گفت: یکی از نهضت‌های پردامنه، اثرگذار و بسیار مؤثر تاریخی که نماد رویارویی حق و باطل در تمام جلوه‌های آن است، نهضت عاشورا است. 

یوسف‌وند تصریح کرد: الگوبخشی قیام حق‌طلبانه عاشورا برای تاریخ و نسل‌های بشریت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آن به‌شمار می‌آید وقایعی با ویژگی ماندگاری پیام که در طول تاریخ امتداد داشته‌اند بر روی نسل بشر مؤثر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یادآور نهضت عاشورا و شکوه و عظمت آن است، اربعین بیعت با حقانیت درخشان و با شکوهی است که با معنویت خود قلوب انسان‌ها را به خود جلب و جذب می‌کند و باعث حرکت عظیم مسلمانان و حتی غیرمسلمانان به سمت کربلا می‌شود، این حرکت عظیم یادآور نهضتی است که آثار و برکات بسیار زیادی برای جامعه بشری به ارمغان آورده است.

یوسف‌وند گفت: نهضت عظیم عاشورا که نشان‌دهنده پیروزی حق بر باطل و خون بر شمشیر است در تعریف حرکت‌آفرینی آن در راهپیمایی عظیم اربعین خود را به بهترین شکل جلوه‌گر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به برکت حرکت عظیم اربعین شاهد نهضت حق‌گرایانه و مدافع حق در طول تاریخ و در دوران معاصر هستیم، افزود: استکبار جهانی چند سال پیش با به وجود آوردن داعش تصمیم داشت تا بر دنیای اسلام تسلط پیدا کند اما حرکت گسترده و اجتماع عظیم اربعین که در آن میلیون‌ها انسان به‌صورت دریای خروشان جمع شدند موجب شکست مفتضحانه و نهایی داعش و حامیان آن شد.

یوسف‌وند ادامه داد: در طول یک دهه اخیر تهدیدات داعش هیچ‌گاه موجب توقف مردم در مسیر اربعین نشد بلکه باعث شد تا عده بیشتری از مسلمانان جهان در این گردهمایی بزرگ شرکت کنند و با یک حرکت خروشان، شورآفرین و عمیقاً منبعث از شعور و معرفت میخ محکمی بر تابوت دشمنان تروریست بزنند. 

این استاد دانشگاه گفت: بازتاب شور و هیجانی که نشان‌دهنده تداوم راه کربلا است در حرکت اربعین نمود پیدا می‌کند و در واقع همین بستر عاشورایی و حرکت اربعین است که موجب اضمحلال داعش و اندیشه آن در دنیا شده است.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) گفت: یکی از شعارهای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس به پیروی از فرمایش امام راحل خود این بود که راه قدس از کربلا می‌گذرد، قطعاً با وضعیت کنونی حاکم بر فلسطین و ظلمی که جنایتکاران رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در حق مردم مظلوم غزه می‌کنند این شعار راه قدس از کربلا می‌گذرد، در تجمع میلیونی اربعین تجلی پیدا می‌کند و دارای پیام‌های آشکار به دشمنان بشریت است.

یوسف‌وند افزود: حرکت باشکوه اربعین سرآغازی است برای آزادی قدس و دفاع از مظلومینی که زیر چکمه‌های استکبار و صهیونیست جهانی له می‌شوند، این حرکت پیامی رسا و هشداری روشن برای کسانی است که در سمت غلط تاریخ ایستاده‌اند و در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی ساکت مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت اربعین نویدبخش نابودی ظالمین است و قطعاً همان‌گونه که آثاری از یزید و یزیدیان بر روی زمین باقی نمانده هیچ اثری از ظالمان رژیم صهیونیستی نیز در جهان باقی نخواهد ماند. 

این عضو هیأت علمی دانشگاه رازی گفت: آنچه که در پیاده‌روی اربعین مشهود است تبلور ندای حق و حق‌طلبی امام حسین (ع) و یاران ایشان است. 

وی تصریح کرد: تداوم این مسیر باشکوه با اربعین تضمین و انصار ایشان را حول پرچم او در مسیر تاریخ برای اعتلای کلمه حق و دفاع از حقیقت گرد هم می‌آورد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VdgMm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار