پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-04-27 19:49 - شماره خبر : 8176 0
رئیس هیأت شمشیربازی کرمانشاه مطرح کرد؛

ارتقای ۱۸ پله‌ای جایگاه کرمانشاه در شمشیربازی

رئیس هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۰، استان کرمانشاه در رشته ورزشی شمشیربازی کشور در جایگاه ۲۲ قرار داشت اما خوشبختانه با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی هیأت شمشیربازی استان، امروز در جایگاه چهارم کشور قرار داریم.

هیبت‌الله دارابی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۱۰۰ ورزشکار و ۸ مربی شمشیربازی مشغول فعالیت هستند و از فروردین‌ماه سال جاری یک مربی حرفه‌ای از شهر ارومیه به عنوان مربی پاره وقت به استان کرمانشاه دعوت شده و در حال فعالیت است که سابقه مربی‌گری تیم ملی را در کارنامه خود دارد.

رئیس هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه عنوان کرد: در سال گذشته استان کرمانشاه به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر کشور در رده بزرگسالان انتخاب شد، در حالی که در دور رفت به عنوان قهرمان و در دور برگشت عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کرد.

دارابی خاطرنشان کرد: در سال جاری تیم شمشیربازی استان کرمانشاه در مسابقات لیگ برتر در دور رفت عنوان سومی را کسب کرد؛ اکنون در حال آمادگی برای مسابقه دور برگشت هستیم که پس از مسابقات المپیک برگزار می‌شود.

رئیس هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در ماه‌های آینده خبرداد و گفت: مسابقات قهرمانی کشور نیز پس از مسابقات المپیک برگزار خواهد شد که رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان در دو بخش آقایان و بانوان حضور خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: در اواخر شهریورماه مسابقات المپیاد دانش‌آموزی را پیش رو داریم که ورزشکاران استان کرمانشاه در قالب ۴ تیم سابر آقایان، سابر بانوان، فلوره آقایان و فلوره بانوان در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

دارابی در رابطه با جایگاه شمشیربازی استان کرمانشاه در کشور، اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰، استان کرمانشاه در رشته ورزشی شمشیربازی کشور در جایگاه ۲۲ قرار داشت اما خوشبختانه با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی هیأت شمشیربازی استان، امروز در جایگاه چهارم کشور قرار داریم.

دارابی با اشاره به نبود تجهیزات ورزش شمشیربازی بازی در استان کرمانشاه، بیان کرد: متأسفانه به دلیل نبود تجهیزات لازم به غیر از مرکز استان هیچ‌‌یک از شهرستان‌های استان فعال نیستند؛ با وجود پیگیری‌های متعدد، به دلیل نیاز به تأمین تجهیزات از خارج کشور متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس هیأت شمشیربازی استان کرمانشاه در پایان گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با فدراسیون شمشیربازی، استان کرمانشاه امسال میزبان مسابقات تیم امیدهای کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان خواهد بود.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V10Bd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار